• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[Opgelost] Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Sinds ik Windows Essentials verwijderd heb- en (Helaas) opnieuw heb moeten installeren (ander topic hier ergens), vraagt Thunderbird (mail-programma) me steeds om m'n wachtwoord. Nu heb ik dat wachtwoord uiteraard, en invoer op zich, is geen probleem. Daarna werkt alles ook prima. Maar ik zou het wachtwoord toch graag niet steeds in willen moeten voeren bij openen van dit emailprogramma.
'k Heb natuurlijk al wat gezocht met 'googlen'. Maar nog niet de oplossing gevonden.
Wie weet hoe ik weer m'n emailprogramma (Thunderbird) kan gebruiken, zonder dat ie steeds om m'n wachtwoord vraagt ?
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Ik vind dit een hogelijk vreemd verhaal.
Windows Essentials en Mozilla hebben niks van doen met elkaar.

Doe nu eerst maar het volgende: download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Abraham54.
Je hebt n.a.w. gelijk dat dit vreemd overkomt (Link tussen Essentials en Thunderbird). Ik weet ook niet zeker of er verband bestaat inzake het punt waar ik tegenaan loop ? Wel constateer ik, dat na verwijdering Essentials, en het dus weer opnieuw opzetten daarvan, ik pas daarna met dit probleem geconfronteerd werd. Maar de timing van het probleem kan ook toeval zijn...
Malwarebytes heb ik al (ik ben trouwens per definitie regelmatig bezig met allerlei opschoon programma's...), en heb ik al laten draaien. Kwam 1 "infectie", tegen, maar die is nu: 'opgelost'.

Zou het niet ergens in een instelling van Thunderbird zelf zitten... ?
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Klik in Thunderbird op de balk met de tab en vink Menulijst aan.
Klik op Extra in de menulijst en dan op Accountinstellingen.

Is het wachtwoord weg, dan weer erin zetten en zorg dat het vinkje er staat bij wachtwoordonthouden.
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Hallo Abraham 54.
Ik krijg nergens iets te zien van wel- of geen wachtwoord.
Zie bijgesloten afbeelding (Accountinstellingen)
account1c.jpg
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Wat, indien jij Serverinstellingen klikt, staat er bij authenficatieinstellingen?
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Ik krijg dit in beeld bij: Serverinstellingen
account3a.jpg
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Het schijnt alleen maar te kunnen wanneer je wachtwoord veranderd is.
Dus sluit Thunderbird en open deze weer.
Komt nu weer de vraag naar het wachtwoord, kijk dan eerst in dat venster waar je het vinkje moet zetten om het wachtwoord te laten onthouden.
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Hallo Abraham54.
Nu was dat idd. het probleem. Kon aanvinken het wachtwoord te onthouden. Probleem opgelost nu.
Nu kan men denken, dat dit zo simpel is, dat je er geen topic over aan hoeft te maken...
Dat deed ik echter, omdat bij alle voorgaande keren, vreemd genoeg, ik gn... optie in beeld kreeg om aan- of uit te vinken,
hoe vreemd en onwaarschijnlijk dat ook moge overkomen.
Nu, ineens verscheen die optie wl, bij invoeren wachtwoord.
En nu is het dus ook opgelost.
Ik blijf het vreemd vinden allemaal, maar nuja, 't is klaar.
Mijn dank voor het meedenken !
 
Re: Inloggen bij Mozilla Thunderbird

Fijn dat het meedenken geholpen heeft en het wachtwoordprobleem nu achter de rug is.
Dit topic zal ik ook op opgelost zetten.
 
Hallo Abraham
Tch nog te vroeg gejuicht.
Het blijkt tch terug te komen.
'k Moet m'n wachtwoord tch weer invoeren...
 
Gaan dan niet alle mails verloren, als ik Thunderbird opnieuw installeer ?
Uiteindelijk is er (hoe vervelend ook natuurlijk) ergens wel te leven met wachtwoord invoeren, als het opnieuw installeren ten koste zou gaan van de nu in Thunderbird staande/aanwezig zijnde mails.
Nog even (het bekende ?) kadertje bijgevoegd, waarin ik m'n wachtwoord in moet voeren
account4a.jpg
 
Daar hoe je niet bang voor te zijn, daar gebeurt helemaal niks mee.
 
Hallo Abraham54.
Heb je "orders", opgevolgd (o.a.: opnieuw installeren Thunderbird).
M'n voorzichtige voorlopige conclusie is nu nog dat ie het doet.
Ook idd. niets aan mail e.d. verloren gegaan. Heb de PC nadien ook ff opnieuw opgestart.
Wel vreemd (vandaar: 'voorzichtige voorlopige conclusie') was dat ik inmiddels wel twee keer m'n wachtwoord aan heb moeten geven.
Maar nu schijnt ie hem vast te houden.
Als ie het tot aan bv. morgenavond nog zo doet, lijkt mij het probleem opgelost.
Hartelijk dank nogmaals voor meedenken en ondersteuning.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Naaldhak,
Gebruik jij misschien ook CC cleaner!
 
Abraham54
Helaas, blijft ie het doen.
Ook sinds korte tijd onderaan een donatiebalkje in beeld, zie afbeelding.
Weet niet of dat er iets me te maken heeft...

Prutser.
Ja, dat klopt. ik gebruik CCleaner af en toe

account5a.jpg
 
Dag naaldhak,
In de lijst met toepassingen staat ook thunderbird vermeld, heb je wachtwoorden misschien aangevinkt!
58219e06a5cc9-ScreenShot001A.jpg
 
Iets te snel gereageerd. Ik kijk er even naar
 

Bijlagen

  • cleaner2b.jpg
    cleaner2b.jpg
    95 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:
@ prutser - dank voor jouw hulp.
Dat van CCleaner wist ik nog niet, ik gebruik deze cleaner namelijk niet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan