• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

e-mailen van een groep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skyphof

Vaak hier
Lid geworden
22 apr 2010
Berichten
651
Waarderingsscore
0
Ik moet ca. 6 keer per jaar naar een groep van 200 adressen een bericht sturen. Ik selecteer dan alle adressen en stuur ze met BCC weg. Nu hoor ik vaak dat berichten op die manier bij hun spam komen of soms helemaal niet over komen.
Kan dat komen omdat ik zoveel tegelijk verstuur ? Hoeveel kan dan wel ?
Iemand vertelde dat je het hele bestand ook op een speciale manier kon verzenden. Helaas kon hij niet vertellen hoe.
Weet iemand raad ???
Bij voorbaat dank
Henk
 
Dag Henk, daarvoor geen BCC maar CCC gebruiken.
Dan blijven de adressen onzichtbaar.
 
Met BCC blijven ze onzichtbaar, CCC ken ik niet.
Mijn vraag gaat over dat de berichten bij de ontvanger als ongewenst of soms helemaal niet overkomen.
 
Daar kan alleen de ontvanger wat aan doen.
Want stel dat jij dat wel kan, dan kunnen echte spammers dat ook!
 
Abe,

Maak jij niet een klein foutje? Met het BCC veld blijven de adressen onzichtbaar! Dit geldt echter niet voor het CC veld.
 
Dat is nu juist de reden dat ik in deze gevallen dus altijd BCC gebruik.
 
Het kan liggen aan het feit dat je in n keer 200 mails verstuurt. Probeer eens 4 batches van 50 met tussenpozen van 5 minuten.
 
200 emails in 1 keer versturen

Voor een Goede Doelen Stichting moet ik 6 keer per jaar een document versturen naar zo'n 200 contactpersonen. Dat zijn alle contactpersonen van die webmail.
Ik selecteer dan alle adressen en kopieer die naar BCC.
Nu hoor ik van gasten geregeld dat de mails terecht komen in Ongewenste e-mails. Soms heb ik de indruk dat ze bij sommigen helemaal niet overkomen.

Weet iemand hoe ik op een betere manier in n keer iets naar 2oo contactpersonen kan versturen ?
Of moet ik dat in kleinere groepen doen, bv 8 X 25 adressen ?
Hoeveel is wel goed ?
Of is er een betere oplossing ?

Ik hoor het heel graag
Bij voorbaat dank
 
Re: 200 emails in 1 keer versturen

Dat de mail in ongewenst binnenkomt is omdat ze dan het mailadres waarmee jij de brief verstuurt niet als veilig hebben gemankeerd. Dat moeten de ontvangers zelf doen als ze daar iets aan willen doen.

Als je mails naar zoveel mensen wilt versturen kan het verstandig zijn je in mailchimp te verdiepen.
 
@ Skyphof: niet gaan dubbelposten.
Dubbelposten zorgt voor extra werk en zorgt voor verwarring.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan