• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

WD Cloud mappen niet zichtbaar bij Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koetje85

Bekend gezicht
Lid geworden
24 feb 2015
Berichten
150
Waarderingsscore
0
Gisteren de WD Cloud binnen gekregen en begonnen met de installatie, maar nu kom ik al snel niet meer verder.
Mijn laptop is voorzien van windows 10. In de verkenner zie ik wel de WDcloudopslag station, maar als ik deze open wordt ik direct naar het de site met een ip adres verwezen van de WDCloud. Terwijl ik bij het openen van het station juist daar de mappen onder moet zien waar alle bestanden opgeslagen zouden kunne worden.
Ik heb er al heel wat af gegoogeld, maar kom niet verder dan dat ik overal lees dat dit een windows 10 probleem is?
Ik ben zelf wel een beetje een leek met computers dus hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen? Ik kan er nu nog niets mee
 
THE CLOUD WITH A BUILT-IN BACKUP PLAN

Reliable, dual-drive personal storage that plugs into your home network. Access and share whatever you want, with any device, anywhere you have an Internet connection.

Is de WDCloud op jouw computer of op de server genstalleerd?
 
Op mijn computer. Ik heb alles al afgezocht en lees heel veel problemen, maar helaas geen oplossing.
Het zou fijn zijn als het zou werken
 
Je moet het als volgt doen:

Je gaat op je pc naar deze computer. Als je die hebt geopend klik je nog een keer in de linker kolom op "deze pc" maar dan met de linkermuisknop. Dan kies je voor Netwerkverbinding maken dan krijg je een venster te zien.

vul in bij map: \\ipadres van het cloudstation\mapnaam vervolgens klik je op voltooien. Dan kan je die map op je cloud station benaderen.

Het is verstandig 1 hoofdmap te maken en daar de rest onder te plaatsen. Dan hoef je maar 1 verbinding te maken.
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb het geprobeerd, maar ik loop al vast, omdat ik dus geen mappen onder de netwerkschijf aan kan maken.
Ik zie onder netwerk wel WDMyCloud staan, maar als ik dit vervolgens open, wordt niet de map, maar een internet geopend. Deze opent vervolgens de website (IP adres) van de WD Cloud.
Het probleem is dus dat ik in verkenner de Netwerkschijf WDCloud wel zie staan, maar deze niet kan openen.
Misschien dat je me hiermee verder kunt helpen?
 
Eerst maak je even via het internet een map aan op het cloud station. Vervolgens voer je de handelingen uit die ik je eerder heb gestuurd. Dan zie je hem en kan je hem ook benaderen.
 
Op internet mappen aanmaken is geen probleem. Ik kan alleen de mappen via de verkenner niet benaderen/zien, omdat als ik op de Wd cloud schijf klik deze niet opent naar de mappen, maar met Explorer naar het iPhone adres van de cloud. Ik kan de cloud dus alleen maar via internet benaderen.

--- Update ---

Zou jij me hier misschien nog verder mee kunnen helpen?
 
Voer je wel exact de stappen uit die ik aangeef dat je daarvoor moet uitvoeren? Want het apparaat aanklikken wat je nu in de verkenner ziet heeft inderdaad geen zin!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan