• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2013 vrragt steeds weer wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.
attachment.php


Hierboven staat nogmaals de afbeelding die jij gepost hebt.

Als nu in dit venster wat je krijgt op een van de accountsvermeldingen klikt, krijg je het instellingenvenster van dat betreffende account en kan je veranderingen of verbeteringen toepassen.
 
Sorry, ik denk dat ik nog dommer word hoor.
Als ik naar "Accountinstellingen" ga dan staan erboven map indelingen genaamd:
Gegevensbestanden / RSS-feeds / enz....
Als ik de tab "Gegevensbestanden" aanklik kan ik zien waar het *.ost bestand staat.
De andere tabs hebben geen inhoud.
Wat word er nu in feite bedoeld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je wilt kan ik je makkelijk aan Office 2010 helpen, lijkt me wel zo eenvoudig.
 
Is het je niet duidelijk dat je huidige e-mailaccount in Outlook dus feitelijk onbruik is geworden?
En waar in jouw computer is de gegevenslocatie van het Outlook.pst bestand?
 
Het *.pst bestand bevind zich in ....\Documents\Outlook-bestanden\ .
Het *.ost bestand in ....\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ .
Het in onbruik raken is me onduidelijk.
Als ik de wachtwoorden heb ingetypt dan ontvang ik op de accounts al de inkomende berichten.
Ik moet dus wel iedere keer als de computer is opgestart alle wachtwoorden inbrengen.
Soms zelfs wanneer ik outlook eens heb afgesloten en daarna terug activeer, moet ik meestal opnieuw alles invoeren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat nog in AppData\Local\Microsoft\Outlook\ staat, is nog van Outlook 2007 en heeft niks van doen met Outlook 2013.

Hoeveel e-mailaccounts heb jij in jouw Outlook 2013?
 
Ik heb er drie in staan. Twee hotmails en n skynet.
En de vorige versie van Outlook was de 2010.
Maar hoe kan er nu in AppData\Local\Microsoft\Outlook\.... info instaan van een vorige versie?
Ik heb vorige week dus opnieuw Windows 10 genstalleerd met vlak daarop Office 2013, hoe kunnen er dan sporen op staan van een vorige versie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, wat betreft ik in eerste instantie beschreven heb over dat ,ost bestand, is foutief - heeft niks met een oudere versie van Outlook te maken.
Dat ost-betsand is gemaak omdat jij waarschijnlijk niet eerst bij installatie van Office 2013 de boel geconfigureerd hebt, maar meteen op de knop Installeren hebt geklikt.
Dus is Office bij jou met alle toetersen bellen genstalleerd - inclusief de bestanden voor een externe servertoegang.
En daar houdt dat .ost-bestand verband mee.

https://support.office.com/nl-nl/ar...T-en-OST-6d4197ec-1304-4b81-a17d-66d4eef30b78

Geldt voor beide Hotmailaccounts ook hetzelfde, dat je telkens het wachtwoord moet instellen?
 
Ja, ik moet voor beide hotmail accounts het wachtwoord invoeren.
Bij het installeren van Office heb ik enkel het Frans en Engels toegevoegd.
Maakt dat verschil?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk nog eens naar het plaatje in bericht 21.
Ga in jouw Outlook naar dat scherm, selecteer n van de 'probleemaccontjes' (door 'm "zwart" te maken) en klik dan op WIJZIGEN. Dn verschijnt het venster waarin je kunt checken of het vinkje bij wachtwoord wel of niet geplaatst is.

Ditzelfde stond ook al in bericht 21, alleen las ik nergens of je dit nu wel of niet gevonden en gecheckt hebt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die extra talen hebben er niks mee te maken.

Sla jij de via Hotmail binnengekomen mails ook op in een Outlook.pst bestand?

Zo ja, om de boel te reparenen dienen alle drie de accounts verwijderd te worden en opnieuw aangemaakt worden met elk een nieuw Outlook.pst bestand.

Star nu eerst Oulook en verwijder alle accouns.
Sluit Outlook.

Ga naar jouw documenten en hernoem de Outlook map naar Outlook.old.
Maar daarna een nieuwe map aan met de naam Outlook.

Start nu Outlook opnieuw en maak als eerste het hoofdaccount aan.

is dat gemaakt en de nieuwste e-mails zijn zonder problemen binnengehaald - dan kan je alles uit het oude .pst bestand importeren.

Klik daartoe in Outlook op Bestand en dan kies je Openen en dan kies je Importeren/Exporteren.
Kies voor Outlook.pst en navigeer dan naar de map Outlook.old en klik dan het juiste PST-bestand aan dat vervolgens dan gemporteerd gaat worden.

Wat betreft de beide Hotmail accounts - je kan opteren bij de aanmaak hiervan voor IMAP.
Dan wordt er niets in je computer gezet maar krijg je de weergave via hotmailserver.

Kies je ook echter voor POP3 - dan herhaal je alle bewerkingen die je ook voor het hoofdaccount hebt gedaan.
 
Sorry voor de storing!
Ik heb daarjuist de "ADWcleaner" eens laten werken, hij heeft 3 fouten ontdekt.
Als ik hem de fouten wil laten verwijderen dan bevriest hier alles.
Ik heb het tweemaal geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Hij heeft in "Services" een UCGuard gevonden.
In "Bestanden" c:\Windows\Sysnative\drivers\ucguard.sys
In "Firefox" 'Type' pref c:\users\Basic\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\profiles\htahtt3b.default\prefs.js
Basic is in dit geval mijn username.
Ik heb achteraf geprobeerd om via "Search Everything" de bestandjes te verwijderen, maar dat lukt me niet.
Heb je hier iets aan als info?
 
ucguard.sys behoort tot een legitiem programma.

Indien je ook MBAM hebt - doe daar een scan mee.
 
Daar heb ik een scan mee gedaan, maar geen enkele infectie gevonden.
 
Doe dan nu met Outlook datgene wat ik in eerder bericht heb gepost.
 
Het *.pst bestand bevind zich in ....\Documents\Outlook-bestanden\ .
Het *.ost bestand in ....\AppData\Local\Microsoft\Outlook\ .

Mijn hotmailaccount staat als *.ost
Mijn skynetaccount staat als *.pst

Met mijn Skynetaccount heb ik geen probleem.
Wel enkel met de hotmail, is het mogelijk dat je je vergist hebt in het hernoemen van de map Outlook.old?
Sorry, ik maak niet graag fouten.
 
Dan heb jij Hotmail als IMAP account ingesstelt!

En aan dat OSt.bestand hoef je niks te veranderen.
Enkel de huidige account verwijderen en opnieuw als IMAP aanmaken.
 
Weeral een probleempje extra!
Ik was wat te ongeduldig. Ik had voor beide types zowel voor *.pst als voor *.ost de mappen waarin ze zich bevinden xxxx.old benoemd.
En voor de rest gedaan wat er gevraagd werd.
Dan bij het opstarten van Outlook kreeg ik de melding dat hij geen *.pst kon vinden waarna hij gewoon afsloot.
Toen heb ik het **.pst in de oorspronkelijke map terug gezet, en outlook startte vanzelf op.
Ik heb dan de OST ook terug origineel gemaakt, maar van mijn hotmailaccounts is niets te zien.
Toen ben ik maar begonnen met een hotmailaccount aan te maken met IMAP.
Daar ging het dus fout.
Ik moet er dus nog een "Server voor inkomende e-mail" benoemen en
een "server voor uitgaande e-mail (SMTP)" benoemen.
Hier weet ik dus geen raad mee. En hier staat dus wel degelijk een opmerking 'Wachtwoord onthouden'.
HELP

--- Update ---

Bijgevoegd prentje.

--- Update ---

Is dit duidelijker?
583348b9e4b7f-IMAP.png
 

Bijlagen

  • IMAP_02.jpg
    IMAP_02.jpg
    14,1 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan