• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Outlook 2013 vrragt steeds weer wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Vaak hier
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
772
Waarderingsscore
2
Bijna iedere keer als Outlook wordt opgestart vraagt ie om het wachtwoord in te vullen.
Ik heb al een hele rits van info bekeken op internet, maar geen enkel resultaat gevonden om dit ergerlijk iets uit te schakelen.
Op een site van Microsoft heb ik wel het volgende gevonden:

Tijdelijke oplossing
Als u niet de meest recente update voor Outlook 2010 of Outlook 2013, kunt u dit probleem omzeilen door het verwijderen van alle eerder opgeslagen referenties. Opgeslagen referenties verwijderen en ervoor zorgen dat Outlook als volgt te werk om uw bureaublad Windows-referenties te gebruiken.

Klik op Start, klik op Configuratieschermen klik op Referentiebeheer.

Opmerking Als u weergeven per categorie, klikt u eerst op Gebruikersaccounts en klik op Referentiebeheer.
Ga naar de set met referenties die in de naam van de Outlook .
Klik op de naam om de set referenties weer te geven en klik vervolgens op verwijderen uit kluis.
Herhaal stap 3 voor alle extra sets van referenties die het woord Outlook in de naam hebben.

Ik ben via deze weg in referentiebeheer geraakt, maar weet verder niet wat ik ermee moet aanvangen.
Hierbij een paar prentjes om het probleem te verduidelijken.
Moet ik in het prentje van Outlook_Referentie verwijderen aanduiden?
 

Bijlagen

  • Outlook_Aanmelden.jpg
    Outlook_Aanmelden.jpg
    26,5 KB · Weergaven: 48
  • Outlook_Referentie.jpg
    Outlook_Referentie.jpg
    60,3 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik toch geen reactie kreeg heb ik ondertussen wel verder naar een oplossing gezocht. Doch zonder resultaat!
Ik had naar een*.ost bestand gezocht en zag dat ik er nog ntje had met een cijfertje 2 erachter, zoals *(2).ost.
Naderhand heb ik de gehele Office eraf gedaan en terug opnieuw genstalleerd. Doch terug hetzelfde, dus terug wachtwoord invullen enz.... .
Eergisteren heb ik dan met de moed in de schoenen Windows 10 terug genstalleerd met naderhand Office.
Ik moet nog steeds als ik Outlook open het wachtwoord invullen.
Weet er soms toch nog iemand raad met dit probleem?
 
Is in de accountinstellingen het vinkje niet aanwezig bij Wachtwoord onthouden?
 
Ik vind nergens een vinkje met de melding "Wachtwoord".
Ook niet in de "PC-instellingen" bij Accounts.
 

Bijlagen

  • Account.png
    Account.png
    25,3 KB · Weergaven: 38
Voor welke account vraagt ie het wachtwoord? Je hebt er drie (2 x Hotmail en 1 skynet).
 
Voor welke account vraagt ie het wachtwoord? Je hebt er drie (2 x Hotmail en 1 skynet).

Hij vraagt voor beide Hotmails het wachtwoord.
De Skynet heeft altijd toegang.
 
Ik zou de beide accounts verwijderen uit Outlook. Daarna online je hotmail-paswoorden wijzigen naar nieuwe paswoorden. Een uurtje wachten en dan de twee exchange-accounts terug aanmaken in Outlook met de nieuwe paswoorden. Veel kans dat het probleem dan opgelost is.
 
Je hoeft nier perse het gehele account te verwijderen via het configuratiescherm en dan E-mail kan je ook een nieuw profiel aanmaken en kijken of dat het probleem oplost. Dat is een stuk minder werk.
 
Sorry. Dat heb ik allemaal al eens gedaan alvorens ik hier raad kwam vragen!
Ik heb alles eens terug opnieuw genstalleerd.
Wat kan ik nu nog meer?
Dat is uiteindelijk mijn vraag!!!

--- Update ---

Ik gebruik "Wise Disk Cleaner"!
Zou het kunnen dat cleaner deze wachtwoorden uitwist?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder het programma eens om het uit te sluiten. Want het zou zomaar kunnen.
 
Ik had de Office 2013 er al eens afgehaald zoals ik in "reactie #02" heb aangehaald.
Doch ook zonder resultaat, ik heb er toen alles afgehaald wat ook maar met Office te maken had.
Het is daarom dat ik alles compleet opnieuw heb genstalleerd.

Ik moet nog steeds als ik Outlook open het wachtwoord invullen.
Weet er soms toch nog iemand raad met dit probleem?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik "Wise Disk Cleaner"!
Zou het kunnen dat cleaner deze wachtwoorden uitwist?

Zoals door mij aangegeven in reactie #10 verwijder dat programma eens en test het dan opnieuw.
 
Ik gebruik "Wise Disk Cleaner"!
Zou het kunnen dat cleaner deze wachtwoorden uitwist?

Ja dat is mogelijk, ligt aan welke instellingen jij gebruikt in Wise disk cleaner en hoe vaak jij dat gebruikt.
 
Ik heb nog eens de Office gedenstalleerd en opnieuw genstalleerd.
Terug hetzelfde natuurlijk!
Bij het denstalleren ervan heb ik achteraf d.m.v. "Search Everything" alle mogelijke sporen van Office verwijderd.
Daarna "Wise Disk Cleaner" en "Wise Registry Cleaner" over de harde schijf laten wandelen.
Toch was alles nutteloos!!
 
Wise Disk Cleaner heeft bij mij nog nooit Outlook wachtwoorden gewist!
En dat wissen zit ook niet in Wise Disk Cleaner - want waarom ook.....
 
Hoe komt het dan dat de inhoud van de Prullebak allemaal weg is als ik Wise Disk Cleaner heb gebruikt?
 
De prullenbak wordt leeg gemaakt, dat is heel normaal.
De prullenbak dient ook niet voor het opslaan van bestanden; ik heb het nmaal meegemaakt dat de prullenbak niet geleegd mocht worden, omdat daarin de foto's bewaard werden!
 
Sorry ik kan niet goed volgen hoor!
 
Wat kan je niet goed volgen?
Dat de prullenbak automatisch geleegd wordt?
 
Nee hoor.
Ik vraag me af wat dit in feite allemaal te maken heeft met mijn probleemstelling.
Hoe kan ik het probleem oplossen i.v.m. dat Outlook gedurig naar wachtwoorden vraagt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan