• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Airport Time Capsule aansluiten op Experiabox V10

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjenma

Junior lid
Lid geworden
11 aug 2004
Berichten
59
Waarderingsscore
0
Mijn dochter heeft een IPad pro gekocht met een Airport Time capsule. Hoe sluit ik deze aan?
Ze wil deze combinatie gaan gebruiken en op een andere locatie haar bestanden inzien.
Dus komt ze bij mij en zegt, sluit jij dit even aan.
Ik denk dat ik mijn instellingen in de experiabox moet wijzigen. wanneer ik de timecapsule aansluit krijgt hij geen verbinding met de experiabox.
Wie helpt mij stapsgewijs dit te installeren? Ik heb beneden een switch maar ook boven op haar slaapkamer.
Nu zeggen ze dat hij ook een betere wifi heeft, maar dit komt later.
 
Je zal het apparaat eerst op een laptop of desktop aan moeten sluiten om hem te configureren. Vervolgens kan je hem dan op je router aansluiten. Als laatste zet je dan de poorten open in de router die nodig zijn om de time capsule van buitenaf te kunnen benaderen.
 
Dit heb ik gedaan. En nu moet ik dus de poorten open zetten in de experiabox.
Inloggen en dan?
 
Kunnen jullie me helpen hoe ik de experiabox aanpas ?



--- Update ---

Dit heb ik gedaan. En nu moet ik dus de poorten open zetten in de experiabox.
Inloggen en dan?
wie kan me verder helpen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke versie van de Experiabox heb je? Dat is handig om te weten en je gericht verder te kunnen helpen.
 
Experiabox v10
 
Op het kpn forum staan meerdere topics hierover, had je die al bekeken?
 
Ja heb ik gedaan maar was mij niet helemaal duidelijk. Wat ik begreep is dat je poort moet open Zetten en als ik het goed heb iets met poort forwarding.
Ik ben nu ingelogd in de experiabox
 
Heb port forwarding IPv6 in de modus Mac adres, appgroep servers appnaam ftp server.
Is dit goed?

--- Update ---

Sorry appnaam is http server

--- Update ---

Aari het is IPv6 dank voor je reactie
 
Ik neem aan dat het gelukt is?
 
Poort forwarding is het openzetten van poorten.
 
Sorry van mijn late reactie. De time capsule draait. Maar ben nog niet verder gekomen hoe ik de poort open zet.
 
Ik kan keuze maken uit ipv 4 en ip6. Ik begrijp dat dit te maken heeft met de grote van het adres. Ik zie in allebei de AirPort time capsule. Nu moet ik de app groep kiezen. Dit is geen spelletje maar server toch? Wat moet ik kiezen server?
Je helpt me goed.

--- Update ---

image.jpeg
 
Ik kan niet goed zien dat erop de foto staat.
Maar het lijkt lijkt een foto zoals uit mijn link, Ik zie trouwens dat het een onderdeel van Apple is.
Dus dan zou je eens voor server kunnen kiezen, ik neem aan dat je dit altijd kunt veranderen, mocht het niet werken.

--- Update ---

Je zou dit nog eens kunnen doorlezen.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201510
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geef het even op. Maar ga eruit komen.
 
Anders zou je Kpn nog een mailtje kunnen sturen, misschien hebben die nog een andere manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan