• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

thumbs.db deleten, geen bevestiging.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bukmuk39

Gevestigd lid
Lid geworden
24 dec 2013
Berichten
225
Waarderingsscore
0
Ik krijg steeds de vraag over thumbs.db, systeembestand wil deleten. Hoe kan ik deze melding stoppen en zorgen dat thumbs.db standaard gedeleted word?
 
Gebruik jij soms Explorer voor het internet? Zoja dan zou je een andere browser kunnen gaan gebruiken.
Want ik vond dit ->
Als je de map niet kan verwijderen omdat thumbs.db in gebruik is dan wacht je 30-60 seconden totdat Windows er mee klaar is, daarna verwijder je de map alsnog. Beetje overbodig om daar heel je explorer zijn nek voor om te draaien .. Geduld is een schone zaak.


Je kunt eens kijken of dit helpt.
Ensure youre logged in using an administrator account.
Hit Win+R, type gpedit.msc in the Run window and click OK. The Local Group Policy Editor will be launched.
Navigate through the tree to User Configuration > Administrative Templates > Windows Components > then either Windows Explorer (Windows Vista/7) or File Explorer (Windows 8).
In the right-hand pane, double-click Turn off the caching of thumbnails in hidden thumbs.db files.
Select Enabled (dont make my mistake of choosing Disabled youre enabling the switching off of Thumbs.db. Not particularly intuitive, Microsoft!)

--- Update ---

Dit komt trouwens allemaal van deze site -> https://martin149.tweakblogs.net/blog/11833/het-thumbs-punt-db-probleem-weg-met-4-regels-code
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan