• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHahn

Bekend gezicht
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
149
Waarderingsscore
2
Hoi allen,

Ik probeer een probleem op te lossen waar ik niet uit kom. Een laptop wil niet opstarten.

Heel kort lijkt de pc aan te gaan, aangezien je ziet dat het scherm van zwart naar heel donkergrijs/zwart gaat. (Je moet schuin naar het scherm kijken, anders zie je het zelfs niet). Het scherm gaat meteen weer naar zwart. Dit blijft hij afwisselen.

De afwisseling van het zwart/grijs scherm is ongeveer op 1.5 Hz. Elke 2 seconden probeert hij dus 3x aan te gaan. Dit blijft hij zo doen. Soms start hij na een aantal uur toch op, dan is alles weer in orde tot hij weer een keer uit gaat.

Ik heb de achterkant van de laptop open gemaakt maar ik kon niks bijzonders vinden.

De gegevens van de pc:
dataLaptop.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je er een sterke lamp op laat schijnen?
Zie je dan wel wat?
 
Als je de accu eruit haalt en alleen op het netsnoer, de laptop aanzet wat gebeurd er dan?
 
De accu verwijderen helpt niet. Blijft hij aan en uit springen.
Met de zaklamp zie je dat hij heel kort aanspringt, en meteen weer uit. In deze loop zit hij dus continue. Hij staat zo kort aan dat er nog niks in beeld is, fractie van een seconde dus.
 
Mogelijk dat jouw windows beschadigd is geworden.
Of dat door de HD dan wel door malware gebeurd is, is nu niet te achterhalen.

Via een Linux live CD en daarvan booten kan je controleren of het notebook zelf wel in orde is.
Want: kan je wel in het bios komen?
 
Hoi Abraham54,

Bedankt voor je reactie. De pc raakt niet in de bios. Hij staat namelijk ook echt maar een fractie van een seconde aan.

Het lijkt een beetje alsof hij wil opstarten, maar direct een fout tegenkomt waardoor hij meteen weer uit gaat. Dit probeert hij dan direct opnieuw, waar hij dezelfde fout weer tegenkomt.

Dit blijft hij dan herhalen.

Maar het gaat zo snel, dat het scherm aan en uit gaat met een frequentie van 1.5Hz.
 
Het lijkt mij een geval voor een techneut, indien je niet eens in het bios kan komen, dan is er wat aan de hand met het moederbord.
 
Hoi allen,

Ik zie dit bericht nog staan. Er was een defect in het moederbord, dus de pc is vervangen.
 
Hoi, is het moederbord van je notebook vervangen en doet alles het nu weer?
 
Laptop is in zijn geheel vervangen, dus dat durf ik niet te zeggen!
 
Mocht je op de een of andere wijze er niet komen, dan horen we wel weer van jou.
 
Hoi allen,

Ik zie dit bericht nog staan. Er was een defect in het moederbord, dus de pc is vervangen.

Bedankt voor het terug melden, altijd fijn om te horen of er iets is opgelost of niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan