• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cat5 kabel of standaard bijgeleverde dsl kabeltjes.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Korrigan

6 tigger met gebreken.
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
1.966
Waarderingsscore
22
Hallo,

Momenteel heb ik een cat 5 kabel vanaf het isra punt naar mijn modem. Fritzbox.
Nu heb ik een nieuwe fritzbox , geschikt voor bonding. Er zijn ook 2 bijgeleverde dsl kabeltjes.
Nu vraag ik me af of het verstandiger is deze standaard kabeltjes te gebruiken of de cat kabel nog 2 draadjes af te splitsen.
 
Ik denk dat je beter de cat5 kabel kunt gebruiken, want die heeft een goede bescherming tegen straling/storing van buiten af.
Maar je zou eens kunnen kijken wat er op de dsl kabels staan, want als het goed is staan daar nummers op.
Misschien dat die ook goed tegen storing zijn, maar ik verwacht het niet.
 
Op de bijgeleverde kabeltjes staat niets.
 
Je zou het bij Xs4all eens kunnen na vragen hoe het met die kabels zit, maar ik zou de cat 5 blijven gebruiken.
Want dan heb je minder kans op storing, want die zijn beter geisoleerd.
 
Dan laat ik de cat 5 zitten. Die ligt er nu al. Voor de bijgeleverde zou ik anders nog een gat moeten boren in de muur van de kamer naar de kelder (isra).
 
De meegeleverde kabels zijn over het algemeen prima kabels.
 
Het gaat mij er om of de cat 5 net zo goed is. Dat scheelt me boren.
 
Dat is net zo goed. Zeker als het je boren scheelt lekker zo houden hoor!
 
Niets meer aan doen, zou ik zeggen.
 
Ok! Dank jullie voor de info.
 
Geen dank!
Scheelt weer boor werk.
 
Geen dank.

Je kan er over het algemeen vanuit gaan dat een zichzelf respecterende, provider ervoor zorgt dat een kabel voldoet aan de op dat moment geldende standaard.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan