• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

emails importeren van Vista naar Windows 10 mogelijk ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericbikker

Junior lid
Lid geworden
14 jun 2016
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Is het mogelijk om al mijn emails uit Windows Mail (Vista) te importeren in de app Mail van Windows 10 ?
 
Het ligt eraan bij wat voor e-mailaccount die e-mails horen. Kreeg je die e-mails binnen via je Microsoft account, waarbij je e-mailadres eindigt op live.nl, hotmail.com, outlook.com enz., dan hoef je niets te importeren. Je voegt dat Microsoft account toe aan de app Mail in Windows 10 en dan verschijnen je e-mails vanzelf. Al die e-mails staan immers op de servers van Microsoft.

In een ander topic van jou zag ik echter dat jij in ieder geval een e-mailadres gebruikt dat eindigt op telfort.nl. Dat zal een POP account zijn. Wanneer jij je mails van Telfort binnenhaalt, dan worden ze opgeslagen op jouw computer, maar tegelijk gewist van de servers van Telfort. Ze staan dus alleen nog maar op jouw computer.

Die e-mails van Telfort die nu opgeslagen zijn in het programma Windows Mail op je Vista pc, zijn niet te importeren in de app Mail van Windows 10.
De app Mail van Windows 10 is namelijk een minimalistisch programma. Je kunt er e-mails mee verzenden en ontvangen, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.
De app Mail kent op dit moment geen importeerfunctie voor e-mails, en het is niet zeker wanneer die er ooit zal komen.
Bron: http://answers.microsoft.com/nl-nl/...mail-app/2096cd0b-91d9-43fb-a7fa-c95e643f104c
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan er een export van maken en deze vervolgens weer importeren.

Volgens mij zit die optie ergens onder bestand en dan exporteren. En anders kan je de gegevensoverdracht van Windows ook nog gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de informatie. Belachelijk zeg dat Windows 10 geen import-functie heeft, zeker omdat voorgangers als OE en Windows Mail zo gebouwd zijn dat emails op de eigen computer opgeslagen worden en dus niet in de cloud blijven hangen (iets waar ik voorstander van ben)
 
Er zit in deze programma's wel een IMAP functie die een kopie vasthoud hoor. Alleen moet de provider van jou mail deze functie wel ondersteunen.
 
Je zou kunnen overwegen om over te gaan op Thunderbird als e-mailprogramma. Dat heb ik een paar jaar geleden gedaan en daar heb ik nooit spijt van gekregen. Het is mogelijk om mails van Windows Mail (Vista) te importeren in Thunderbird. Daarvoor moet je wel een add-on installeren in Thunderbird. Meer info hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/o...ws-mail-of-windows-live-mail-naar-thunderbird

Ik zal je meteen wat informatie geven over hoe je die add-on (ImportExport Tools) moet installeren. Het is geen kwestie van dubbelklikken:

582b1222d1ce0-ImportExportTools____Add-ons_voor_Thunderbird.png


Daarna Thunderbird afsluiten en opnieuw opstarten. Dan is de importeerfunctie beschikbaar.
 
De door Porrelaar voorgestelde optie is een goede. Hetzelfde kan je ook doen met Outlook. Dat is een veel gebruikt programma op het werk dus bij veel mensen bekend. Als je dat wilt gebruiken moet het wel in het Office pakket op je computer zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan