• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik krijg de hele tijd Opstartherstel als ik mijn computer opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mervyn

Nieuw lid
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Hallo mensen van het forum,
Ik heb een probleempje.
elke keer als ik mijn computer opstart krijg ik ( Opstartherstel (aanbevolen) of windows normaal starten ) maar bijde komen op hetzelfde neer en dat is opstartherstel. ik heb dit al een tijdje zitten uitzoeken maar nog geen antwoord. Dus ik had een vraag: kan ik van mijn andere computer een schijfherstel maken ( die is ook windows 7 en die het niet doet ook ) . Zou dat werken? in verband met omdat het een andere computer is.
mvg,
Mervyn
 
Wat gebeurt er als je dat opstartherstel eens doorloopt?

Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met je Windows, dat deze daarom niet meer goed opstart. Wat ik zou doen voordat ik andere opties ga uitproberen is de bestanden ervan afhalen, als je daar geen goede backup van hebt.

Dit kan je doen door de schijf in een goed werkende computer te steken vervolgens de bestanden te benaderen en ergens anders naartoe te kopiren. Mocht je deze mogelijkheid niet hebben dan kan je proberen de pc te starten met een Ubuntu CD en de bestanden er op die manier af te halen en op een andere locatie, lees bijvoorbeeld een externe harde schijf, plaatsen.

Vervolgens denk ik dat je niets anders rest dan de pc opnieuw te installeren.
 
:welkom: op het forum, Mervyn!
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Windows 7.
--------------------

Ja, je mag op een andere Windows 7 computer een herstelschijf maken.

Het maken van de herstelschijf doe je als volgt. Ga naar Start en klik op het Configuratiescherm. Klik dan onder de kop 'Systeem en beveiliging' op 'Een back-up van uw computer maken'. In het venster dat volgt staat dan aan de linkerkant de vermelding 'Een systeemherstelschijf maken' klik hierop en de wizard wordt geopend. Het enige dat je nu hoeft te doen is een lege dvd in je dvd brander te plaatsen en te klikken op de knop 'Schijf maken'. De rest volgt dan vanzelf.

Hoe je die gemaakte herstelschijf gebruikt op de probleem pc wordt hier beschreven: http://www.computereasy.nl/tips-en-tools/windows/herstelschijf-gebruiken/3779/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan