• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe Game pc. Waarde 900 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

TurboTim

Junior lid
Lid geworden
26 dec 2014
Berichten
57
Waarderingsscore
0
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 900 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) IK heb alles nog liggen, dus ik heb geen extra onderdelen nodig.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) Eigenlijk alleen maar gamen. En heel af en toe wat kleine video's editen van bijvoorbeeld en vakantie.
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Planer Coaster, GTA V, Battlefield. etc
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info) Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...) Een SSD, om Windows op te installeren. En een normale hdd voor de rest.

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) Geen
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Geen
- Heb je hiervoor ook een apart budget? Nee
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? Nu nog 1. Maar later misschien uitbreiden naar 2 of 3

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1) Ja, als het kan wel :)
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2) Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? Azerty voor de kortingscode

Ik hoop dat jullie er iets leuks van kunnen maken.

Met vriendelijke groet,

Tim Beekman
 
Bumpje mag nu wel denk?
 
Hallo Tim :)

Sorry voor het late antwoord! :(

Ik heb wat voor je samengesteld bij Azerty.nl:
Winkelmandje

Behuizing: Antec GX500
Dit is een ruime kast met prima koelefficintie op basis van twee koelers. En achteraan die warme lucht afvoert en n vooraan die koude lucht aanzuigt. Deze twee fans kunnen van buitenaf bediend worden via de fancontroller. Er is nog genoeg ruimte aanwezig na de basisinstallatie voor uitbreiding aan koeling, harde schijven of optische drives.

Voeding: Cooler Master G550M
Deze voeding heeft ruim voldoende vermogen om het hele systeem incl. voorstelde upgrades te ondersteunen. Hij werd door verschillende labels getest en als uitstekend bevonden. Zeer betrouwbaar en efficint.

Moederbord: MSI B150 PC MATE
Overklokken is bij jou niet aan de orde. Dit is een moederbord wat behalve die mogelijkheid wel alle gangbare en hedendaagse opties heeft. Zo is USB 3.1 aanwezig, M.2, Sata Express op ultra snelle SSD's uit de nieuwe generatie aan te sluiten. Bovendien is er ondersteuning voor het nieuwe DDR4 geheugen. Uiteraard is dit bord ook voorzien van een snelle internet LAN poort en uitstekende geluidskaart op basis van een Realtek chip.

Processor: Intel i5 6400
De Intel Core i5-6400 CPU, codenaam Skylake, beschikt over vier processorkernen (cores). Deze processor gaat zichzelf bij stressmomenten automatisch overklokken. Elke core werkt standaard op 2,7GHz en kan zich afhankelijk van de warmte overklokken tot 3,3GHz.

Processorkoeling: Cooler Master Hyper TX3i
Zoals vermeld kan de processor zichzelf overklokken via de turbo modus. Dit gaat afhankelijk van de warmte. De standaard Intel koeling is niet krachtig genoeg om deze technologie langdurig te activeren. Vooral bij stressmomenten als gaming en videobewerken, waarbij de processor zijn krachten moet bundelen is dit een erg fijne technologie. Vandaar deze alternatieve koeling die een stuk beter en tevens ook stiller is.

Geheugen: Crucial Ballistix Sport 8Gb
Dit geheugen is opgedeeld in 2x4Gb. Later kan nog tot 64Gb aan geheugen worden bijgestoken/vervangen indien nodig. Voorlopig is voor de games die jij opnoemt is 8Gb nog steeds meer dan voldoende.

SSD: Crucial MX300 275Gb
Zoals je zelf aanhaalde een stevige SSD voor het besturingssysteem, stuurprogramma's en meest gebruikte software.

Harde schijf: Western Digital Caviar Blue 1Tb
Naast een stevige SSD hoort natuurlijk ook wat opslagruimte. Daarvoor deze extra harde schijf.

Videokaart: Inno3D GeForce GTX 1060 Compact 3G TWIN X2
Deze grafische chip laat je toe alle games van het moment te spelen op een monitor met HD resolutie. Deze kaart heeft zijn rekenkracht bij Planet Coaster, GTA V en Battlefield inmiddels al bewezen. Meer info en benchmarks vind je terug via deze review:
https://nl.hardware.info/reviews/6834/nvidia-geforce-gtx-1060-review-mid-range-van-nvidia

Azerty assembleert het systeem, test alle onderdelen af, stelt het BIOS correct in. Zelf moet je nog een besturingssysteem installeren. Mijn advies hiervoor gaat naar Microsoft Windows 10 64bit.

Op de assemblage heb je n jaar garantie.
Op alle producten heb je minimaal twee jaar garantie.
Alle prijzen zijn incl. BTW.
Evtl. benodigde kabels worden met de onderdelen meegeleverd.

Indien je verder nog vragen en/of opmerkingen hebt, hoor ik dat graag van je!!

Groetjes,

Dave
 
Hey Dave,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Inmiddels heb ik een vriend zo gek kunnen maken die de computer voor mij in elkaar kan zetten. Dus dat scheelt weer wat geld wat ik extra kan uitgeven. Ook kan ik nog een extra 100 euro uitgeven aan bijvoorbeeld meer RAM geheugen. Want dat wordt aangeraden op de forums van Planet Coaster, dat ze 16g aanraden.

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan