• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zelf bepalen op welke schijf prgs worden genstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

omejoop

Nieuw lid
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Als je een programma wilt installeren op de PC geschiedt dat vaak automatisch c.q. ongevraagd op schijf C.
Wat moet ik doen om bij dergelijke programma's zelf te kunnen bepalen op welke schijf ik het programma installeer ?
 
@ Arie - er is niks gezegd door de TS over een externe schijf.

@ oomejoop: draait Windows soms op een SSD - zo ja - hoe groot is die dan en gebruikt Windows dan de SSD in zijn geheel?
 
Daar heb je een punt :biggrin:
 
Probleem is dat ik sinds kort de updates van W10 niet kan realiseren omdat er niet voldoende schijfruimte is.

Daarom wil ik een aantal programma's op de andere schijf installeren; een aantal ervan beginnen automatisch met de installatie naar de C-schijf, zonder dat er mogelijkheid is zelf te bepalen op welke chijf je de installatie wilt doen ( Google doet dat o.a.)
Ik zoek dus een 'truc' om dat wl voor elkaar te krijgen
 
Post een afbeelding van Schijfbeheer, zodat we kunnen zien hoe bij jou een en ander is ingedeeld.
 
Nee, Windows draait 'gewoon'op schijf C
 
Misschien kan je beter je data (documenten, foto's, video's, enz) naar een andere plek verhuizen. Of het programma Delfix even draaien, daar kan Abraham54 je meer info over geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best wel vreemd dat ik hier gewoon zelf kan kiezen op welke schijf de programma's naar toe moeten, heb er niet eentje die dat zelf bepaald.
Staat vaak in het venster waar het genstalleerd gaat worden, die aanpassen maar meestal wordt het gevraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan