• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Foutmelding tijdens bootbewerking bij instlleren W10pro 32bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi,
Ik kan windows 10 niet installeren krijg telkens foutmelding oxc1900101-ox20017 Safe OS tijdens bootbewerking.
Installeren van W10 vanuit een iso bestand op een DVD.
Pc met W7 erop.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Mvg, krieter.
 
Wel de ISO als image gebrand en met die DVD opgestart?
En hoe kwam je aan die ISO?
 
Een vriend heeft die voor mij gemaakt via de W10 Media Creation Tool op zijn PC.
Het is een DVD +R benoemd als ESD-ISO
Via eigenschappen/algemeen zie ik dat het bestandssysteem UDF en 2,56Gb groot is.
Verder zie ik bij eigenschappen/opnemen/globale instellingen dat de schijf gesloten is om op meerdere PC's te laten werken (sessies).
Op onze laptop eveneens met W7 pro ging de upgrade naar W10 via dezelfde DVD (ESD-ISO) probleemloos.
Wij willen dus een propere installatie waarbij niets behouden blijft alle data is naar onze NAS gezet.

Wat doe ik fout?

Mvg, krieter.
 
Zou de DVD eens overnieuw maken, haal de ISO op en brand hem zelf met Imgburn of op een stick met Rufus zetten.
Of als je alsnog wil upgraden, maar dan starten in W7.
https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade
Welke je nodig hebt is afhankelijk van de W7 uitvoering als die al eens was geupgrated naar W10, zo niet dan heb je een werkende key nodig.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
http://www.imgburn.com/index.php?act=Download
https://rufus.akeo.ie/
 
Ok,bedankt voor de info en de koppelingen.

Nog even opmerken dat ik hier uiteindelijk 3 PC's wil updaten van W7 naar W10Pro.

De laptop in dockingstation is reeds geupdated naar (W10 Pro 32bit) versie 1607 en dit met die installatie DVD.

De volgende is dus de KidsPC (naar W10 Pro 32bit) die mislukte met die DVD!
Ik zou hiervoor nu graag een USB stick gebruiken en die maken via Rufus zoals jij aangeeft.
Moet ik dan de opstart volgorde in mijn bios wijzigen?
En op welke instellingen moet ik dan letten bij het maken van die USB stick met W10?

Als laatste wil ik onze PCBureel updaten.(nu met W7 pro 64bit op een Samsung SSD 256Gb).
Maar hier wil ik alle bestanden behouden.
Deze staan wel op een 2Tb WD conventionele HDD.

Kan ik hier ook voor een propere instal kiezen?

dank bij voorbaat,

Mvg, krieter.
 
Indien je wilt upgraden dan dien je dat in een draaiende Windows te doen, zet wel de update uit.
Haal wel de laatste build op, zitten de laatste updates ook in.

Ook als je alle bestanden wilt behouden gaat dat alleen via een upgrade, of eerst alles veilig stellen wat je wilt bewaren, dan kun je een verse install doen maar genstalleerde programma's zijn dan weg.

Indien er geen programma's op de SSD en harde schijven zijn genstalleerd waar je geen installatiesoftware van hebt zou je ook de 2 schijven eerst af kunnen koppelen voor de zekerheid.

Voor het maken van een USB stick kun je ipp de standaard instellingen van Rufus gebruiken, mbr/uefi, fat32 en iso.
 
Sowieso ga ik voor een verse install.
Probeer eerst die USB stick klaar te maken via rufus.

mvg, krieter.
 
Was er dan al een W10 upgrade op geweest?
Zo nee, heb je dan een key voor W10?
 
Nee maar op de laptop ook niet en daar waren geen problemen.
Volgens onze plaatselijke PC boer is een key niet nodig.
Ik volg ook de nieuwsbrieven van "Schoone PC" en daar is ook sprake dat zo'n key niet meer nodig is.

Verder heb ik alweer een foutmelding gekregen om de W10 op de USB stick te zetten (foutcode 0x80070057-0xA0019). pffff.
Weet het even niet meer.

Mvg, krieter.
 
Volgens onze plaatselijke PC boer is een key niet nodig.
Ik volg ook de nieuwsbrieven van "Schoone PC" en daar is ook sprake dat zo'n key niet meer nodig is.
Gewoon onzin.
Toen je gratis een upgrade kon uitvoeren was dat zo maar bij een verse install zonder dat je een upgrade had uitgevoerd heb je die zeker wel nodig.
Denk je dat Microsoft je gratis W10 laat gebruiken?

Oftewel, je kunt alleen een verse install doen als je eerst had geupgrated of indien je een oem of retail key hebt.


Upgrade is nog wel mogelijk op deze manier.
https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade

En heb je wel de laatste build eerst opgehaald?
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
http://answers.microsoft.com/en-us/...received/d969d07a-8467-4721-ac8a-f45e608c4337
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik geloof je wel hoor alleen snap ik dan niet hoe dat bij die laptop gegaan is.
Misschien heb ik daar indertijd onbewust iets van upgraden geactiveerd. weet ik niet meer.

Hoe ga ik nu dan best tewerk.
Gewoon jou upgrade link volgen op onze KidsPC?

En hoe dan verder.

dank,

Mvg, krieter
 
Indien het upgraden wil dan kun je erna een verse install plegen mocht dat nodig zijn.
 
Morgen verder nu weer probleem met internet op de kids pc sorry.
Na al dat updaten en aanpassen is die pc volledig kaduul denk ik.
Grtz, krieter

--- Update ---

Probleem met internet was DNS server, nu OK.

Upgrade is nog wel mogelijk op deze manier.
https://www.microsoft.com/nl-nl/acce...ndows10upgrade

Als ik bovenstaande koppeling volg dan krijg ik de melding in het rood dat de processor niet herkend wordt.
Dus dat werkt blijkbaar niet.

Ik heb wel een oem versie van die W7 indertijd door de PCboer erop gezet.
Of waar vind ik dan zo'n key?

Mvg, krieter.

--- Update ---

Even verder gezocht!

Via configuratiescherm>systeem zie ik het volgende:

Versie = W7 Professional/servicepack1

Verder staat er onderaan:

Windows is geactiveerd
Produkt-id = 00371-OEM-9045467-3708

Daarnaast is er en link om de productcode te wijzigen, maar die durf ik niet aan te klikken.

Zijn er nog oplossingen?

Mvg, krieter.
 
@artstudiog,
Ik heb de belarc advisor geinstalleerd en de pc laten scannen.
kan het zijn dat onderstaande de key is die ik nodig heb:

Key: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

Dit is een deeltje van de zeer uitgebreide scan:

Software Licenses [Back to Top]
Belarc - Advisor 0b5ec302
Microsoft - Internet Explorer 00371-OEM-9045467-37018 (Key: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx)e
Microsoft - PowerShell 89383-100-0001260-04309
Microsoft - Windows 7 Professional 00371-OEM-9045467-37018 (Key: xxxxxxxxxxxxxxxxxxx)e
Norton - 360 0000015D

Indien juist hoe dan verder?

Mvg, krieter.

--- Update ---

@lange pier,
wij hebben inderdaad in de bios een en ander veranderd om vanaf een usb stick te kunnen opstarten.
en later alles weer terug gezet zoals het hoorde
......denken we want er kan ook een foutje ingeslopen zijn.

echter de materie is voor een leek nogal ingewikkeld en dan ook nog in het engels (de vertaling trekt op niet veel!)

daarom heb ik even bovenstaande programma laten scannen.

kan dat de key zijn en hoe dan verder,

mvg, krieter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
stom van u dat jij zomaar de Windows key beschikbaar zet ...vraag je maar eens af hoeveel deze nu al genoteerd hebben !
 
Ik heb de key voor Windows 7 Professional gewijzigd in post #16 van krieter. Overigens heeft hij waarschijnlijk helemaal niets aan die key. Er staat een noot (e) achter.
Hij had even helemaal naar beneden moeten scrollen in Belarc Advisor en dan had hij kunnen lezen wat daar staat achter (e):
e. This is the manufacturer's factory installed product key rather than yours.

Krieter moet naar de productcode (key) kijken die op de sticker van de computer is geplakt. Dat is vaak een andere code dan de code die Belarc Advisor vindt.
Wanneer krieter Windows 7 Professional opnieuw zou willen installeren op die computer, dan moet hij enkel en alleen de code gebruiken die op de sticker staat.

Daarnaast begrijp ik niet waarom krieter nu pas zijn computers gaat upgraden naar Windows 10. Waarom is dat niet gedaan in de periode dat dat nog gratis kon? Op dat moment had hij ook door GWX kunnen laten controleren of zijn computers wel geschikt waren voor Windows 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand in de omgeving of familie met verstand van zaken die ook Engels een beetje beheerst?

Alleen na een upgrade is een verse install mogelijk en niet vers met een oem key en dat is het voor 99% het geval bij een gekocht notebook.

En wat was er dan veranderd in de bios?
 
@emi,
Sorry ik dacht dat zo'n key enkel maar op een PC met deze processor zou werken.

@porrelaar,
1.bedankt om de key's te verwijderen.

2.deze oudere desktop PC werd afgelopen jaren gebruikt door onze kleinkinderen in hun speelkamertje.
en pas nu is hij terug bij ons geplaatst, vandaar.
Wij hebben ook nog een nieuwere PC met een i7 processor en daar staat ook nog W7pro 64bit op
Beide willen we dus naar W10 upgraden liefst met een "clean install".

3. De productcode van de KidsPC die op de sticker staat heeft 5 blokken van letters (voornamelijk) en cijfers (enkele) kan dat?

En zo ja hoe ga ik verder?

@lange pier,
1.Het engels op zich is geen probleem alleen sommige computertechnische termen.
En een foute interpretatie is snel gemaakt nietwaar.

2.De opstartvolgorde maar die is terug gezet.
We spreken hier over onze KidsPC dat is een desktop.

Zie hier de specs:
3,00 gigahertz Intel Pentium 4
8 kilobyte primary memory cache
512 kilobyte secondary memory cache
Hyper-threaded (2 total)

mvg, krieter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan