• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik krijg geen updates voor Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de Windows update installer gestopt en ben opnieuw begonnen. Het vinkje bij certificaten vernieuwen o.i.d. heb ik nu uitgezet. Hij is binnen enkele minuten al verder gekomen dat ik eerst was en bezig met "listing ids of missing updates <please be patient, this will take a while> ...." Hopelijk gaat hij nu straks verder, er staat in ieder geval bij dat het even kan duren. Bovendien zijn de 2 eerdere waarschuwingen verdwenen. Nu alleen nog de waarschuwing warning: installation of ..W60\glb\Windows 6.0 -KB969084-x86.msu failed <error level: 1618> Of dit belangrijk is? Geen idee.
Ik ben bang dat hetgeen vermeld wordt op http://forums.wsusoffline.net/viewto...=3025&start=30 toch echt boven mijn pet gaat.
 
Ik heb het filmpje van Emi bekeken. Het is op zichzelf wel duidelijk en herkenbaar. Alleen viel het mij op dat op een gegeven moment gebruik gemaakt wordt van WSUS Offline Update versie 10.7.3 en niet met WSUS Offline Update versie 8.7.2 die ik nu gebruik.
Gisteravond toen na ongeveer 3 uur nog steeds de mededeling "listing ids of missing updates <please be patient, this will take a while> ...." als laatste regel in het DOS-venster stond heb het programma maar gestopt en de computer uit gezet.
Vanmorgen voor de derde keer de updateinstaller.exe gestart. Er zijn nu geen waarschuwingen of foutmeldingen meer verschenen. Ook niet meer op de installatie van ..W60\glb\Windows 6.0 -KB969084-x86.msu. Er lijken dus geen problemen te zijn. Maar hij is wel al van 09:24:49 uur bezig met het samenstellen van de ids van ontbrekende updates. Hoe lang moet ik hier nog op blijven wachten? Ik kan me voorstellen dat het een tijd duurt omdat er veel updates zijn geweest. Maar dit lijkt eindeloos. Ik gebruik nu dan ook maar mijn laptop om berichten te versturen om het proces dat op mijn pc loopt niet te verstoren.
 
dat was me dus zelf nog niet opgevallen dat hier dus de WSUS Offline Update versie 10.7.3 installer was gestart inplaats van de 8.7.2 waarmee ik dus de Vista updates verkregen had ...waarschijnlijk omdat de oudere versie en de nieuwe versie hier in dezelfde map bevonden dat daarom dus hier de 10.7.3 is gestart ..

--- Update ---

op de vraag hoelang je dient te wachten kan ik enkel maar zeggen dat het hier in het totaal met telkens het heropstarten amper 3 uren nodig had ... daar men geen filmpje kan uploaden naar YouTube van 3 uur heb ik dan maar onderbroken terwijl het updaten voort ging ..
 
Na zo'n 8 uur wachten is er nog steeds niets gebeurd. Windows Offline Update is nog steeds aan het zoeken naar de "ids of missing updates". Ik ga het nu maar stoppen. Heb lang genoeg gewacht en vaak genoeg geprobeerd. Dit gaat niet werken. Het niet meer kunnen updaten van Windows Vista lijkt een hopeloos en niet op te lossen probleem.
 
Ik had dezelfde situatie maar kwam er toch uit. Weet alleen niet meer precies wat ik allemaal gedaan heb om er uit te komen. Wel frustrerend ja.
Maar langer wachten dan een half uur bleek bij mij niet nodig. Als ik langer moest wachten was er ook echt wat mis.
Triviale vraag maar je ben toch wel aangemeld als administrator he?
Ik zou de taskmanager even aanzetten en het processorgebruik monitoren (kan gewoon met het icon in de tray). Als dat volledig groen blijft zonder te variren is er waarschijnlijk toch een proces dat dwars zit. Alleen maar killen zal niet voldoende zijn. Je moet op kunnen starten zonder dat dat proces aangeroepen wordt.

Heb je al geprobeerd om handmatig de updates van post 14 te installeren? Dus stuk voor stuk downloaden en proberen te instaleren.
 
Na zo'n 8 uur wachten is er nog steeds niets gebeurd. Windows Offline Update is nog steeds aan het zoeken naar de "ids of missing updates". Ik ga het nu maar stoppen. Heb lang genoeg gewacht en vaak genoeg geprobeerd. Dit gaat niet werken. Het niet meer kunnen updaten van Windows Vista lijkt een hopeloos en niet op te lossen probleem.

als je wilt dan upload ik de wsusoffline-w60 (Vista x32 bit) .iso en kun je het eens proberen nadat je deze op een dvd gebrand heb of virtuele opgeladen heb in een virtuele drive (mounten noen ze dit dan ook wel )...jij zou me dan via een pb je email adres moeten bezorgen en nadat ik deze dus geupload heb verkrijg je via een mail de download link naar deze wsusoffline-w60 (Vista x32 bit).iso
 
dat wil ik wel proberen, maar wat bedoel je met een pb om je mijn e-mailadres te bezorgen? Moet ik dat in een bericht in deze discussie zetten? Maar dan is het voor iedereen leesbaar. Of bedoel je wat anders?
 
klik op mijn naam en je heb de mogelijkheid om me een pb toe te sturen ..
 
Er is een nieuwe topic geopent voor het zelfde probleem en daar kwam Abraham met dit.
Misschien dat je er iets aan hebt.

it's a major flaw with the outdated Windows Update Agent/Client application for Windows Vista having problems checking for 250+ worth of post-SP2 updates for Windows Vista, phansen. The last version of the WUA for Vista is v7.6.7600.256 dated 6/2/2012 and lately it takes many hours for WU to check for updates under Vista.



Microsoft had permanently fixed this problem for Windows 7 users by updating the Windows Update Client app to v7.6.7601.23453 for Windows 7 SP1 starting with the KB3161608 June 2016 update rollup and with the KB3172605 July 2016 update rollup. So far Microsoft has not issued a long-term fix for Windows Vista.



For those Vista SP2 (and some Win7 SP1) users still having problems with Windows Update taking so long in checking for updates, see this page for the solutions:


http://wu.krelay.de/en/


anyways, I've upgraded any of some old PCs I found using Vista to Win7 since Microsoft will end all support for Vista on April 11, 2017.

Bron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Arie,

Via de links op http://wu.krelay.de/en/ ben ik erin geslaagd de 3 ontbrekende updates KB3198234, KB3194371, KB3203859 te downloaden en te installeren. Ik moest na elke update de pc opnieuw opstarten. De "steps to take after Windows installation" o.a. controleren of de 3 updates goed zijn genstalleerd heb ik ook gedaan. Ik laat nu Windows Update zoeken naar updates. Het resultaat ben ik aan het afwachten, al lijkt er nog niet veel schot in te zitten. Het duurt al wel langer dan de 15 minuten die het maximaal zou mogen duren.

Ik denk dat ik hetgeen Emi mij heeft aangeboden wat betreft wsusoffline-w60 (Vista x32 bit) .iso nu beter even kan laten rusten nu ik de ontbrekende updates binnen heb gehaald. Anders gaat het misschien teveel door elkaar lopen.

Ik zal jullie later berichten of de updates nu weer binnenkomen en of het probleem nu opgelost is.
 
Oke ik ben benieuwd of het lukt.
Het kan zijn als er nog veel updates moeten worden geinstalleerd en dat het daarom langer duurt voor hij ze laat zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas heeft het installeren van de 3 ontbrekende updates het probleem niet opgelost. Windows update blijft nog steeds urenlang naar updates zoeken zonder resultaat. Dan ga ik nu maar met de wsusoffline-w60 (Vista x32 bit) .iso die Emi mij heeft aangeboden aan de slag.
 
Ik denk dat je dat maar moet proberen, was ook te mooi om waar te zijn :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan