• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ik krijg geen updates voor Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
sorry Veng maar het plaatje dat jij laat zien van de wsusoffline is enkel vanaf de Windows 7 te gebruiken deze haalt dus geen Vista updates binnen ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Veng,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik heb alle updates gedownload. Als ik dubbelklik op de updateinstaller.exe krijg ik een scherm te zien waar je een aantal opties kunt aanvinken. Twee staan er aan: bij installing "Update C++ runtime libraries" en bij control: "verify installation packages", maar er zijn nog meer opties die aangevinkt kunnen worden: bij installatie install.NET framwork 4.6, update microsoft silverlight, uptdate remote control desktop client, bij control Shut down on completion, automatic reboot and recall, show log file.
Moet ik het bij de aangevinkte opties laten of moet ik meer aanvinken?

Met vriendelijke groet,

Marijke Lambermont

--- Update ---

Pas nu lees ik het bericht van Emi die zegt dat wsuoffline alleen vanaf windows 7 te gebruiken is en geen updates voor Windows Vista binnenhaalt. Dus het is waarschijnlijk riskant om deze updates te gaan installeren als ze niet geschikt zijn voor Windows Vista. Ik ben bang dat er bestanden beschadigd kunnen raken, waardoor er misschien meer dingen in Windows niet meer werken en dan ben ik nog verder van huis. Nu zijn het alleen de updates die niet werken, verder functioneert alles normaal.
Emi, weet je misschien waar de updates voor Windows Vista dan te vinden zijn?

Met vriendelijke groet,

Marijke Lambermont
 
@ Lambermont indien je aan de oudere versie wsusoffline 8.7 kunt geraken dan haalt deze ook de vista updates op ..

582ee513da543-Ashampoo_Snap_2016.11.18_12h22m58s_002_.png


--- Update ---

582eec8e6e51f-Ashampoo_Snap_2016.11.18_12h54m09s_003_.png
 
Beste Emi,

Bedankt. Ik ga het morgen proberen met Wsupdate 8.7 volgens de handleiding die Vence mij voor de nieuwere versie had gegeven. Voordat ik begin zou ik graag nog een antwoord krijgen op deze vraag die ik in een eerder bericht stelde: Als ik dubbelklik op de updateinstaller.exe krijg ik een scherm te zien waar je een aantal opties kunt aanvinken. Twee staan er aan: bij installing "Update C++ runtime libraries" en bij control: "verify installation packages", maar er zijn nog meer opties die aangevinkt kunnen worden: bij installatie install.NET framwork 4.6, update microsoft silverlight, uptdate remote control desktop client, bij control Shut down on completion, automatic reboot and recall, show log file. Moet ik het bij de aangevinkte opties laten of moet ik meer aanvinken? Of misschien kan Vence hier antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,

Marijke Lambermont
 
is er ook een Office aanwezig dan kun je ook deze updates meenemen ...
dit telt dus ook indien je de Microsoft Security Essentials gebruikt ...
word de defender gebruikt dan kun je ook deze meenemen ...
in het kort neem je dus enkel dat mee wat je dan ook ga gebruiken ..
 
sorry Veng maar het plaatje dat jij laat zien van de wsusoffline is enkel vanaf de Windows 7 te gebruiken deze haalt dus geen Vista updates binnen ....
Ik vraag me dat af gezien deze tekts van hun pagina: " Replaced superseded scan prerequisite update kb3177725 (MS16-098) by kb3185911 (MS16-106) for Windows Vista and Server 2008 (x86/x64) (Thanks to "Dalai")"
Hierin wordt Vista wl genoemd.
Maar op zich lijk je gelijk te hebben. Ik vroeg me af of ze gewoon geen zin hadden om de user interface aan te passen.
In elk geval is het een kleine moeite dit in de praktijk te controleren.

--- Update ---

Ik zie nu dat je idd een oudere versie moet gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In elk geval is het een kleine moeite dit in de praktijk te controleren..

ik had dit eerder wel zelf eerst nagegaan ...anders had ik je er ook niet op kunnen wijzen .
 
Probeer ook het volgende: stel Internet Explorer in als hoofdbrowser.
In mijn Windows 7 heb ik dat ook gedaan en daarna werkte de update weer.
 
Ik blijk weer uit de pas te lopen:oops: Om onverklaarbare reden krijg ik van dit draadje weer even geen notificaties meer.
Ik heb ze nu weer ingeschakeld. Ben benieuwd of het werkt.

--- Update ---

Probeer ook het volgende: stel Internet Explorer in als hoofdbrowser.
Dit is een nieuwe voor mij. Microsoft zal nooit vervelen:biggrin:
 
Best forumleden,

Ik ben net klaar met het downloaden van de updates met wsuoffline 8.7, zoals Emi heeft aanraden. Deze updates zijn nu opgeslagen in wsuoffline872\wsuoffline\client\w60\glb De datums van de updates staan erbij. Dit loopt vanaf 2008 tot 4-11-2016. Zou ik voordat ik de updateinstaller.exe ga draaien de oudere updates uit de map kunnen halen en ergens anders neerzetten zodat alleen de recente updates van 2016 worden genstalleerd? Als ik kijk in de geschiedenis van de updates op mijn computer zijn de laatste updates genstalleerd op 8-8-2016 en is voor het laatst gezocht naar updates op 9-8-2016. Zou ik dus alleen de updates van na 8 augustus 2016 kunnen installeren?

Ik leg het jullie maar even voor omdat ik hier zelf helemaal geen ervaring mee heb en ik toch een beetje bang ben dat er iets verkeerd gaat. Hopelijk kan Veng dit bericht nu ook weer lezen. Sorry trouwens dat ik in mijn vorige bericht je naam enigszins verbasterd heb, Veng.

Met vriendelijke groet,

Marijke Lambermont
 
zelf zou ik je willen aanraden om zelf niets te wijzigen immers zullen enkel de updates geinstalleerd worden die dan ook nodig zijn !
wat ik bedoel is dat er waarschijnlijk wel eerst een oudere update zal geinstalleerd worden maar dat deze nadien zal vervangen worden ....imers blijft er dan wel iets achter van de oudere update zodat ook de nieuwe er mee overweg kan ..

--- Update ---

als ik vragen mag om hoeveel updates gaat het hier ...toen ik de iso aanmaakte betrof het om 267 updates te gaan zonder de C++Runtime of deze van MSE of de Defender
*dus 267 updates enkel voor de vista !
 
Ik denk dat je idd de zaak moet laten doorlopen. Je bent waarschijnlijk alleen "wat" wachttijd kwijt die nodig is om uit te zoeken welke updates genstalleerd moeten worden. Hij geeft dan ook aan dat je even geduld moet hebben.
 
Bij mij staan in de map 285 updates. Als ik het goed begrijp kijkt het programma dus welke updates al genstalleerd zijn en worden die overgeslagen.
 
juist enkel de updates die daadwerkelijk nodig zijn zullen geinstalleerd worden ..
 
Ik ben begonnen met de installatie van de updates met updateinstaller.exe. Er heeft zich nu een dos-venster geopend waarin na enige checks de laatste regel is: installing ...W60\glb\Windows 6.0 -KB969084-x86.msu... Hieronder staat een cursor te knipperen. Na een half uur wachten is er nog steeds geen verdere activiteit. Dus of er nu iets gebeurt of nog gaat gebeuren is mij niet duidelijk. Ik laat het nog maar even staan, maar hoe lang moet ik blijven wachten?
Helaas lukt het mij niet om een kopie van het venster in het bericht te plakken.
 
ik weet wat je bedoeld en het dos venster is dan ook normaal ...hoelang echter het gaat duren durf ik dus niet te zeggen daar ik dit nooit heb toegepast op een Vista ... denkelijk dien je deze gewoon zijn gang laten te gaan ..
 
Maar wel meet uitgeschakelde update van windows zelf. Als die nl. eerst gaat zoeken en hangt, komt wsuoffline niet meer aan de bak. Je kunt dan gewoon afsluiten en opnieuw beginnen.
Het kan ook zijn dat wsusoffline na een stuk of 12 updates niet meer verder wil. Bij mij werkte het om weer een handmatige poging met windows zelf te proberen.
 
Ok, ik laat het maar staan ook al duurt dat misschien uren. De automatische update van Windows zelf heb ik inderdaad uitgeschakeld. Daar kan het dus niet aan liggen.

--- Update ---

Misschien ben ik ongeduldig, maar naar mijn idee blijft hij toch hangen bij installing ...W60\glb\Windows 6.0 -KB969084-x86.msu... En dit is pas de eerste update die hij probeert te installeren. Hij gaat gewoon niet verder. Het totale dos-venster is tot nu toe slechts ongeveer 30 regels lang. Er staan wel een twee waarschuwingen:
Warning: File ...\Win\glb\rootsupd.exe not found
Warning: File ...\Win\glb\rvkroots.exe not found
Maar of het daaraan ligt? Geen idee. Ik kan me voorstellen dat het bij grote updates even kan duren, maar uren blijven hangen in 1 update lijkt me toch niet normaal.
Iedere keer ben ik hoopvol gestemd omdat de oplossing van mijn probleem nabij lijkt te zijn en denk ik dat het uiteindelijk goed komt. Nu begin ik daar ernstig aan te twijfelen.
 
ik zal eens in VMware een Vista 32 bits installeren en dit enkel maar om na te gaan waar het dus fout ga met de wsuoffline .
*ik heb hier wel de iso aangemaakt en niet het text bestand zelf ..
 
Die waarschuwingen voorspellen natuurlijk niet veel goeds.
Hier iets over de eerste waarschuwing: https://community.spiceworks.com/to...-invalid-root-certificates-on-windows-7-64bit
Hier iets over de tweed waarschuwing: http://forums.wsusoffline.net/viewtopic.php?f=6&t=4345
Ik heb ze niet bestudeerd, alleen gevonden door te zoeken op "rootsupd.exe" en "rvkroots.exe"
Blijkbaar iets met je certificaten afhandeling of zoiets.
Mss kunnen ze je anders bij dit forum helpen: http://forums.wsusoffline.net/viewtopic.php?f=2&t=3025&start=30
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan