• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

RX 480 gtr black

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey830

Nieuw lid
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb recentelijk een nieuwe processor en videokaart binnengekregen. (RX 480 GTR black edition en FX-8320 black edition)
De processor werkt prima maar de nieuwe videokaart krijg ik maar niet aan de praat.
Ik sluit hem wel goed aan en gebruik een hdmi kabel van de kaart naar de monitor.
De lichtjes van de kaart gaan wel telkens aan en de fans draaien heel eventjes maar die stoppen
na een paar seconden met draaien wanneer ik hem opstart. daarbij krijg ik ook geen beeld.
Ik heb gelezen dat het mogelijk aan de voeding zou kunnen liggen aangezien die na een paar jaar degraderen.
(4 a 5 jaar oude antec 650w psu)
Maar dan zou mijn oude videokaart ook niet moeten werken want die schijnt meer wattage te gebruiken. (R6850 cyclone edition)
Ik ben het spoor ondertussen ook een beetje bijster en hoop dat iemand op dit forum hier misschien meer van weet.

Mvg, Jeff
 
Heb je ook de extra voedingskabel op de videokaaart aangesloten? En heb je een dvi kabel geprobeerd? Kan je de videokaart op een andere pc testen?
 
Hey! bedankt voor de snelle reactie

Ik heb de extra voedingskabel aangesloten.
En mijn monitor ondersteund alleen hdmi en vga.
En ik had gelezen dat de meeste nieuwe kaarten geen vga naar dvi-d meer ondersteunen, ook heb ik de juiste verloop stekker hier niet voor.
is het t waard om zo een te halen?
En de videokaart op een andere pc testen is op dit moment ook geen optie, ik heb maar een computer.
maar ik kan wellicht vragen of ik hem bij iemand anders mag testen.

mvg, jeff
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ik had gelezen dat de meeste nieuwe kaarten geen vga naar dvi-d meer ondersteunen, ook heb ik de juiste verloop stekker hier niet voor.
is het t waard om zo een te halen?
Die bestaan ook niet, je hebt dan een D/A omzetter nodig, je kunt niet zomaar van digitaal naar analoog.
Er zijn kaarten met een DVI-i uitgang, die hebben de analoge pinnen voor een verloop.

Merk en type moederbord?
 
Ja, mijn oude kaart heeft nog een dvi-I poort zie ik nu.
maar de hdmi kabel zou in principe moeten werken toch?
Mijn moederboard is van het merk MSI, de 970A-G46.
moet de bios misschien geupdated worden?

greetz
 
Volgens speccy is mijn bios versie 2.6 en die op de site van msi is 2.8
Ik heb helaas niet echt iemand in de buurt waarbij ik de kaart kan proberen.
 
Neem contact op met de leverancier van die kaart.
 
Hallo, een update hier. Ik heb hem teruggestuurd zoals u zei. Eenmaal daar getest zeiden ze dat hij defect was. Een coil whine random no signal stond erbij. Nu heb ik een nieuwe kaart toegestuurd gekregen die precies dezelfde problemen lijkt te vertonen. Kaart geeft licht, fans stoppen na een tijdje met werken. Kaart is ingeplugged met een hdmi kabel, alleen geeft de monitor een blauw scherm weer. Wel hoor ik windows opstarten. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen, is het mijn computer? Mijn andere videokaart werkt wel gewoon.
 
De "nieuwe" hadden ze niet even eerst kunnen testen?, de hele serie kan wel kaduuk zijn.
Geld terug vragen en bij de plaatselijk PC boer er eentje aanschaffen met de PC onder de arm, kunnen ze hem gelijk uittesten?

Nooit meegemaakt dat het aan de voeding/PC zou liggen want door de voeding b.v. doet er geen eentje het meer, of de oude heeft geen PCI-e voedings aansluiting en deze wel, zou daar aan kunnen liggen maar dacht die kaart er ook eentje had.
Je zou de spanningen kunnen meten als je aan een universeelmeter kunt komen, andere voeding mag ook als je weer de kaart hebt omgeruild.

Wat is het merk van die kaart?

Zal weer bellen worden.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe of de oude kaart? de oude kaart is een R6850 en die gebruikt een 6 pins pci-e voeding en de nieuwe kaart (rx 480 gtr xxx) gebruikt een 8 pins.
Wel had ik gelezen dat mijn oude kaart meer stroom verbruikt dus ik weet niet zeker of het aan de voeding kan liggen idd.
Ik houdt het er maar op dat de hele serie daar kapot is. Ik weet niet of ik aan een universeelmeter kan komen, helpt het om de spanningen te meten?
Ik heb alweer een mailtje terug gestuurd naar alternate.
Erg vervelend weer allemaal, ik hoopte dit weekend toch wel even van de nieuwste games te kunnen genieten.
maar wel bedankt voor de hulp!
Mijn voeding is trouwens een Antec true power trio 650 watt, maar wel een oudje.

greetz
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een kaart werkt of werkt niet, heeft niets met drivers te maken.
 
Als ik geen drivers installer bij mijn kaart doet ie niks
 
Ach, als je het gelooft is het zo maar ik vind het onzin, de vesa diver in de bios geeft al gelijk beeld.....
 
Eindelijk de kaart terug, ze zeiden dat er niets aan de hand mee was. Ben er wel achter gekomen dat het probleem misschien bij de monitor ligt.
Wanneer ik de monitor op de hdmi input zet geeft hij een fel blauw scherm weer. dit doet hij zonder hdmi kabel erin, en ook wanneer de kabel wel ingeplugd is.
Ik hoor windows wel opstarten met de nieuwe kaart.
Gebruik de oude kaart weer en vga heeft ie geen probleem mee, alleen als ik de hdmi kabel op mijn oude kaart gebruikt geeft hij hetzelfde blauwe scherm weer.
Mijn beeldscherm is een iiyama Prolite B2403WS.
 
Dan kan het zijn dat de aansluiting in je scherm kapot is of je om de een of andere reden handmatig de input van de monitor om moet zetten.
 
HDMI kabel was kaduuk, hihihi :blush:

--- Update ---

Immers weer een stapje verder, nu krijg ik tijdens het gamen na ongeveer 10 minuten een fel rood scherm. het spel loopt vast, daarna loopt windows vast. en heeft het een nieuwe opstart nodig. Browsen en films kijken lukt allemaal prima. ook maakt de nieuwe stock cpu fan (fx8320black) een hels kabaal met de nieuwe videokaart wat hij met de vorige gpu niet maakte. het klinkt soms alsof hij op het punt staat op te stijgen. Kan dit probleem bij mijn voeding liggen? ik zie dat deze videokaart bijna het dubbele in watt gebruikt als mijn vorige kaart.

--- Update ---

zie ondertussen dat een fan blade van de cpu koeler is afgebroken, daar komt het lawaai weg. kan dit ook een verklaring voor het andere probleem zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan