• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

probleem met Gmail in Outlook openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Probeerde nog eens mijn Gmail account te openen in Outlook 2010.
Bij het handmatig configureren is er het schermpje "instellingen voor internet e-mail", waarbij andermaal naam/email-adres/pop/SMTP ingevoerd moeten worden.
Maar ook (weer) "gebruikersnaam en bijbehorend wachtwoord onderaan

15zji4y.jpg


mijn vraag: vul ik mijn officile KPN-adres in of mijn Gmail-adres. Want in feite heb ik van dat KPN-adres een afgeleid emailadres van slechts enkele letters ( **at*****.nl ). Alle drie de combinaties geprobeerd, maar niets lukt. Ook bij de instellingen van GMail zelf heb ik e.e.a. conform instructies (via Google) ingesteld.
 
Dus als je het zo instelt lukt het dus niet?
http://www.easylearning.nl/gmail-account-outlook-tonen/

Heb je al wel een account in Outlook gemaakt?
Ik vond dit nog als oplossing.

Ik had probleem met het aanmaken van een Gmail account in Outlook 2010. Kreeg telkens schermpje van Windows Beveiliging te zien en kwam niet verder met het proces. Ik heb intussen ondekt dat dit wordt veroorzaakt doordat ik gebruik maak van 'Indentificatie in twee stappen' onder Gmail. Via instellingen in Gmail moet je een 'applicatiespecifiek wachtwoord' aanmaken en dit wachtwoord moet je gebruiken zodra je het schermpje ziet verschijnen bij het aanmaken van een Gmail-account onder Outlook 2010.
Dit wachtwoord kun je als volgt genereren:
Ga met cursor naar tandwiel rechtsboven in het scherm van Gmail, klik op instellingen, klik op accounts, klik op 'andere instellingen van Google-account', klik boven aan scherm op 'beveiliging', klik onder veld wachtwoord op 'instellingen', voer wachtwoord in, volg instructies om een 'applicatiespeciefiek wachtwoord' te genereren, noteer dit wachtwoord, sluit Gmail, ga naar Outlook 2010 en vul dit wachtwoord in i.p.v. het normale wachtwoord, succes ermee!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Aarie25:ik heb de pop-instelling bij invoeren tweede account bij Outlook gewijzigd in impa en in smtp. Ookde poortummers gewijzigd naar 993 en 465. Beveiliging SSL. Toch komt er weer de bekende foutmelding.
In mijn gewone Outlook/KPN mail heb ik een Pop-instelling, mogelijk samenhangend met het feit dat ik als afgeleide van mijn gewone emailadres een adres op een familiedomeinnaam heb (zie melding bij # 1). Dat was op aanraden van de eigenaar van die domeinnaam (onze achternaam zeg maar). Of ik dat dan ook weer in Imap moet veranderen en dan weer tegen andere problemen kan aanlopen kan ik niet overzien.
De link van artstudiog heb ik geopend en komt m.i. op hetzelfde neer.

Echte belangrijk is het allemaal niet echt: ik krijg maar weinig via mijn Gmail; voordeel is wel dat daar grotere bijlages kunnen binnenkomen dan die beperkte 10 MB met de KPN (vr die glasvezel had ik een server die wat ruimhartiger was met 20 - 25 MB).
 
Heb je een smartphone?
Je kunt daar ook de Gmail app op zetten en dan zie je vanzelf als er weer mail is.
Ik gebruik zelf de Gmail en Outlook app apart van elkaar en dit werkt voor mij het beste.
 
jawel, maar die wordt maar hl incidenteel gebruikt, en eigenlijk al helemaal niet om te whatsappen en of te mailen of foto's te maken. Kijk soms wel eens of er mail binnen is gekomen. Verder wel om te bricken: reuze makkelijk. Kan leeftijdskwestie zijn denk ik. En: ik zit in feite mr achter mijn pc dan met een smartphone in mijn hand.
 
Hartelijk dank, maar dat is vrijwel identiek met reactie # 3.
En volgens mij moet het wl kunnen om je Gmail in Outlook te openen, ook in mijn Outlook. Ik probeer de eigenaar van de domeinnaam daarover te benaderen.
 
Ja dat klopt alleen had je hier iets meer invoer mogelijkheden.
Ja dat zou je nog kunnen proberen, want het is wel raar dat het niet wil lukken.
 
Dag Najsnarf,

Mischien heb jij het al opgegeven om je Gmail account op te nemen in Outlook 2010. Dan laat je mijn reactie gewoon ongelezen...

Op een van mijn pc's gebruik ik Outlook 2007 als e-mailprogramma. Het enige account dat ik daarin heb opgenomen is mijn Gmailaccount.
In je startpost van dit topic vroeg jij je af welke gebruikersnaam jij in moest vullen onder Aanmeldingsgegevens. Daar moet jij je volledige Gmailadres invullen.

Jij gebruikt Outlook 2010, ik gebruik Outlook 2007, maar de instellingenvensters zijn waarschijnlijk gelijk.
Ik heb even een fictief Gmailadres gemaakt: najsnarf @ gmail.com (ik zet expres even spaties voor en achter het @ teken, anders wordt dit e-mailadres verborgen door de forumsoftware).

Dan zijn dit de juiste instellingen:

5831db8d7acf3-Voor_Najfrans.png


Klik daarna op de knop Meer instellingen.

Daarna klik je op het tabblad Geavanceerd.
Dit zijn daar de juiste instellingen. Kijk niet alleen naar de poortnummers, maar ook naar het type versleutelde verbinding: SSL of TLS:

5831dc5113b41-servers_van_gmail_in_outlook.png


Bij mij werkt mijn Gmail account uitstekend in Outlook 2007.
 
Ja, veel dank. heb e.e.a. ng eens nauwkeurig ingevoerd. Misschien had ik die "TLS" over het hoofd gezien achteraf. En dan kom ik zo ver dat er een melding komt over het wachtwoord. Dat is al een hele verbetering lijkt het
En dan het schermpje met de mededeling met rode stippen dat het fout gegaan is.
Ditmaal ook een mail van Google zelf (gewoon in KPN-mail via Outlook) met (ten dele de tekst) "Bent u degene die probeert in te loggen". U kunt deze app blijven gebruiken door toegang te verlenen etc. etc"
Voorlopig einde verhaal dus.

--- Update ---

5832f443df7e4-Najsnarf_afb_Gmail.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is normaal hoor, ik krijg het ook altijd als ik inlog op de laptop in plaats van de telefoon app.
Het is een beveiling melding.
Kun je dat niet gewoon toestaan?
 
nee, dat lukt niet. Ik geef het weer een tijdje op.
 
Raar, je hebt het ingevuld zoals Porrelaar aangeeft en nog werkt het niet.
Ook kun je geen toegang verlenen.
Ik snap dat je het even op geeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan