• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 BSOD (drivers?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

archgallo

Junior lid
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
33
Waarderingsscore
0
Hallo allen,

Sinds afgelopen zondag heb ik last van de BSOD. Mijn PC crasht nadat hij een paar uur heeft aangestaan, zonder dat ik echt iets speciaals aan het doen ben (geen spelletjes of iets dergerlijks. Twee keer stond de schermbeveiliging aan). Ik krijg dan deze foutmelding: http://i.imgur.com/1HoYxVL.png

Ik heb een WhoCrashed-analyse uitgevoerd en die zegt dit:

On Tue 22-11-2016 20:16:52 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\112216-26468-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14A510)
Bugcheck code: 0x133 (0x1, 0x1E00, 0x0, 0x0)
Error: DPC_WATCHDOG_VIOLATION
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: The DPC watchdog detected a prolonged run time at an IRQL of DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.

On Tue 22-11-2016 20:16:52 your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x1A5F69)
Bugcheck code: 0x133 (0x1, 0x1E00, 0x0, 0x0)
Error: DPC_WATCHDOG_VIOLATION
file path: C:\WINDOWS\System32\DriverStore\FileRepository\nvaei.inf_amd64_5dec1bec1734f88f\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 375.95
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 375.95
Bug check description: The DPC watchdog detected a prolonged run time at an IRQL of DISPATCH_LEVEL or above.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 375.95 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation DPC_WATCHDOG_VIOLATION

Ik zag dat het iets met de videokaart te maken had. Ik heb een NVIDIA GeForce GT 520 en ik heb zondag de drivers gepdatet om te zien of dat het verhielp, maar helaas. De versie in het crash report hierboven (375.95) is nu de nieuwste. Ik zag dat het ook nog door oververhitting kon komen dus ik heb de PC schoongemaakt, de temperatuur is nu tussen de 44 en 48 graden, maar ook dat loste het niet op. Ik heb de NVIDIA drivers verwijderd en weer genstalleerd, maar dat hielp ook niet.

Het is Windows 10 Home, versie 1607, Intel Core i5-2320, 64-bits. De PC is zo'n 4 jaar oud en de videokaart nog wat ouder, volgens mij. Hoe kan ik dit verhelpen?
 
Dank je wel. Ik heb de nieuwe versie van de drivers verwijderd en de oude versie (375.76) genstalleerd. Hopelijk werkt dit. Als het niet werkt, zou het kopen van een nieuwe videokaart helpen?
 
De fout zit in de driver i.c.m. de windows api, lijkt mij sterk dat het bij een nieuwe kaart niet zou gebeuren.

Zou even afwachten, een nog oudere driver is ook dan nog een optie, neem aan dat het eerst prima werkte?

Alles is binnenin stofvrij? ook de ventilator en koelblok van de videokaart? of is het een passief gekoelde?
 
Tot zondag werkte alles prima, maar dat was een oudere versie, 349 of iets dergelijks. Ik heb hem nadat hij begon te crashen gepdatet, om te zien of dat hielp, maar helaas.

Ik heb de PC vanmiddag opengemaakt en schoongemaakt, dus ik denk dat het wel redelijk stofvrij is, ja.
 
Ik weet helaas niet meer precies welke versie het was, maar in ieder geval een oude. En ja, het was de oude versie die crashte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan