• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thosiba laptop wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Berichten
205
Waarderingsscore
3
Deze 3 jaar oude Satellite laptop van Thosiba wil niet verder. Windows 10. Het beeld van dit filmpje is de eerste seconden wat onstabiel. Daarna stabiel. Zou deze laptop nog te redden zijn. De belangrijkste vraag voor mij begint op 5:57. Omdat de eerste optie totaal geen resultaat heeft gebracht ben ik bang dat met tweede optie ook niks brengt. Het filmpje
 
Met de systeemherstelschijf/stick opstarten en een systeemherstel uitvoeren.
 
Gebeurt er ook niets als je het probeert in de veilige modus?
 
Helaas ik heb geen systeemherstel stick.

Ik kan helemaal niets. Als je 2 of 3 keer op de aan/uit knop hebt gebruikt krijg je een menu en een van de pagin's is na 5:57 in de film te zien. De bovenste optie Mijn Bestanden Behouden heb ik uitgevoerd heeft geen oplossing gebracht. De onderste optie Alles Verwijderen nauwelijks te lezen maar ik wordt gewaarschuwd dat al mijn persoonlijke bestanden apps en instelling worden verwijderd. Als ik deze ga uitvoeren en daarna werkt de computer nog niet ben ik misschien verder van huis.
Ik krijg een scherm Thosiba leading inovation en daar na even niets en dan een draaiend icoontje midden onder in het scherm. Druk de computer uit en dan na 2 of 3 keer zie boven. De film laat de voortgang zien van Mijn Bestanden Behouden.
 
Dank je wel ga dit eens proberen jullie horen hoe het afgelopen is.

--- Update ---

Met de USB stick aan de slag dan kom ik te zitten met de vraag Waar wilt u Windows installeren.
Station 0 Partitie 1: Systeem Herstel
Station 0 Partitie 2: Systeem
Station 0 Partitie 3 MSR gereserveerd
Station 0 Partitie 4; TI309 enz A Primair
Station 0 Partitie 5 Herstel
Station 0 Partitie 6 Herstel
Station 0 Partitie 7: Recovery Herstel


De opties: Vernieuwen Verwijderen Formatteren Nieuw

Stuurprogrammas laden Uibreiden

Onder op dit scherm.
En een waarschuwing: Windows kan niet worden geinstalleerd op Partitie 7 Details zijn Kan windows niet in deze hardeschijfruimte installeren.
De partitie is een Microsoft-herstelpartitie.

Waar zet ik de muis en klik op OK
 
Ik heb op mijn bureau computer een USB Media.............. gemaakt welke ik in de laptop stop. Dan kom ik een heel eind.
Bestand USB.jpg
Dit staat op de USB stick zo het zo niet lukken.
Anders ga ik het via een schijf proberen. Alvast bedankt.
 
Dat je geen herstel / systeemdisk hebt klopt aardig. Die heeft Toshiba ook niet meegeleverd.
Wat Toshiba wl heeft meegeleverd is een herstelpartitie.

Druk, terwijl de machine uitstaat, de 0 (nul) toets in en houd deze ingedrukt. Zet nu de machine aan en wacht een paar seconden totdat een scherm verschijnt waarmee de recovery modus wordt ingeschakeld.

Je machine wordt hersteld naar het moment van afleveren, dus alles wat er later op is gezet / genstalleerd, dat ben je kwijt.
 
Dank, daar wil ik nog even mee wachten. Hoop op een instructie dat ik die laptop aan de gang krijg zonder al te veel bestanden kwijt te raken.
 
Je bedoelt dat je geen enkele externe backup hebt............ ? Da's toch niet echt meer van deze tijd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is helaas zo. De laptop van mijn vrouw niet dat dat een goed excuus is. Staat niet veel belangrijks op maar toch.
Moet ook zeggen dat mijn ervaring niet zo geweldig is wat betreft reserve bestanden enz. Het werkt bij iedereen behalve bij mij.
We tobben nog even door lukt het niet dan de 0 oplossing.
 
http://www.pc-helpforum.be/topic/59633-systeemherstel-uitvoeren-met-de-windows-10-installatie-dvd/

Waarom ge je naar installeren?
Kijk of het via een systeemherstel opgelost kan worden, zie link.
Maar niet gedaan?

En je kunt het beste een image maken met daarnaast een backup naar externe schijven als alles weer draait.
http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html
https://www.seniorweb.nl/artikel/windows-10-een-back-up-maken
Cloud moet je vergeten.
 
De methode met de nul en aan/uit toets is het geworden. Het duurde wel even van 21:30 tot 24:00 slechts 60% voortgang. Maar goed hij draait weer, helaas terug naar 8. Windows 10 er weer gratis op is daar nog een oplossing voor.
En dan imagen en backuppen.
 
Gewoon Windows 10 downloaden en installeren. Je hebt al eerder een update naar 10 gedaan, dus de machine staat bij Microsoft geregistreerd en dus kun je kosteloos weer naar 10.
 
Moet ook zeggen dat mijn ervaring niet zo geweldig is wat betreft reserve bestanden enz. Het werkt bij iedereen behalve bij mij.
Idd. Het werkt bij iedereen:wink:
Koop een USB drive en dump daar alles op wat je niet kwijt wilt, inclusief een image van de c:-drive. Eenvoudiger kan ik het niet maken.
 
Mag ik hier even doorgaan. Windows 8 werkt goed niets mis mee. We vinden dat werken met 8 een stap terug. We kopen/downloaden 10. Tot zover lukt het. . Productcode gekregen ingevuld. 10 komt niet op de computer. Vandaag nog een poging, om 8:35 begonnen 12:10 het scherm Toshiba (goed geschreven wink) Leading Innovation. Aan/uit lang wachten en 8 is weer hersteld/gereed. Windows 8.1 downloaden zou dat misschien helpen. Ook 8.1 krijg ik niet geinstalleerd. Om 13:05 begonnen 40 updates 13:50 opnieuw opstarten, kreeg een kwartier de tijd, daarna scherm instellen na 5 min. 7%, 14:15 82%, 14:30 82%, 14:45 82%, bijna 1 uur verder 82% uit gezet. Zou er toch iets aan de hand met de hardware kunnen zijn. ik hoor het graag.
 
Ik heb niet het totale overzicht, maar ik heb het idee dat het toch met het updateproces te maken heeft. Ook het niet kunnen installeren van win10.
Zelf heb ik het volgens mij via het hulpprogramma op deze link gedaan: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Als jij die weg ook al gevolgd hebt weet ik het ook even niet.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Alvast dank. Zoals ik gewend ben lastig. Speccy gedownload. Werkt niet. Wordt vermeld bij ProgramFiles,Speccy, lang, Speccy, Speccy64 en uninstall. Klik op Speccy of Speccy64 krijg en schem veranderen ja nee. Ja maar er gebeurd niets.
Heb even een scherm gehad waarmee ik goed in de computer kan kijken temperatuur wel of niet enz.
Een scherm met de opdracht
`Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.` ben ik niet tegen gekomen.
Merk op dat op deze laptop 8 is geinstalleerd.
CCleaner werkt wel. Geen opdracht gegeven. Kon de weg terug niet vinden en het stond op mijn bur.blad. 317.304 sec om niets te vinden op een computer die eigenlijk schoon zou moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan