• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Zwarte vlekken bij tekst op websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
In bijgaande bijlage ziet U, dat ik steeds zwarte vlekken heb op sites.
Waar komen die vlekken vandaan en hoe kan ik voorkomen dat er steeds zwarte vlekken komen?
 

Bijlagen

  • knipsel 3.JPG
    knipsel 3.JPG
    11,5 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke browser gebruik jij?
Heb je het met een andere browser ook?
 
Mozilla Firefox
 
Heb je al een andere browser geprobeerd?
Want dan kun je dingen uitsluiten.
 
Ik wil deze browser blijven gebruiken.
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Dat is mooi, wacht het anders even af en mocht het nog terugkomen, scan dan als nog even met mbam.
 
Nee nog niet. heb nog steeds zwarte vlekken
 
Ik heb laatst mijn Firefox geheel verwijderd, ook de de mappen van Firefox in AppData > Local en AppData > Roaming.
Want ik kon niet anders concluderen dat mijn Firefox, ondanks dat er geen enkele malware/adware in aanwezig was, in de loop der tijd corrupt was geraakt.

Nu werkt Firefox dan weer perfect.


Firefox resetten.

Start Firefoix en klik rechtsboven op de bladwijzerknop en klik onderaan dat venster op Alle bladwijzers tonen.
Er opent nu een nieuw venster; klik in de bovenste menubalk op Importeren en reservekopie maken en klik dan op Reserve kopie maken .
Het reservekopiebestand heeft als extenctie json en sla dit bestand nu in een makkelijk terug te vinden lokatie op.
Noteer ook de add-ons die je gebruikt, om ze straks weer makkelijk te kunnen installeren.

Is dat gebeurd, dan ga je naar Configuratiescherm\Programma's en onderdelen en verwijder daar Mozilla Firefox.

Verwijder vervolgens handmatig de mappen Firefox in AppData Local en AppData Roaming *

Hierna start je de PC opnieuw op en dan ga je vervolgens met IE naar http://www.mozilla.org/nl/firefox/new/

Is Firefox weer genstalleerd, ga dan met Firefox naar http://get.adobe.com/nl/flashplayer/ voor de nieuwste Adobe Flash Player;
wil je de Gratis Google Chrome webbrowser (optioneel) (2,12 MB) of Gratis! McAfee Security Scan Plus (optioneel) (0.98 MB) niet erbij hebben, haal dan eerst het vinkje weg en download vervolgens de Flashplayer.

Sluit de browser en installeer vervolgens de Flashplayer.
Ik ben benieuwd of dit zal helpen.


*= Configuratiescherm Mapopties (in Windows 10: Opties voor verkenner) tab Weergave Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven
N.B.: via diezelfde weg kan je alles weer terugzetten, door dan te kiezen voor Verborgen bestanden, mappen en stations niet weergeven
 
Als die zwarte vlekken geen kwaad kunnen laat ik het maar zo
Kunnen die zwarte vlekken schade aanrichten
Is dat een signaal dat er een bedreiging is?
 
Wil je anders eens kijken of je dit ook in Edge hebt.
Of ligt het echt aan Firefox?
 
wat is Edge?
 
De browser van Windows, maar dit kan ook nog Explorer zijn.
(Blauwe snelkoppeling op het start scherm)
 
Nee. Ik wil Mozilla Firefox blijven gebruiken
 
Ja dat weet ik, omdat je dat al eerder hebt aangegeven.
Maar het is alleen om te zien of het aan Firefox ligt of aan iets anders.
 
Ok
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan