• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gebruikers account

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Wellicht is dit onderwerp al eerder aan de orde geweest, maar ik kan het niet vinden.

Ik heb een PC met windows 10 64 bit en ik gebruik een Lokaal account.

Nu lees ik dat Menno Schoone in een nieuwsbrief schreef dat een Microsoft account veel voordelen heeft.

Kan iemand mij vertellen welke gebruikers account het beste is voor een eenvoudige PC gebruiker.
 
Dit is je voordeel als je een Microsoftaccount gebruikt:
"Het grote voordeel van een Microsoft-account is dat Windows- en app-instellingen online worden opgeslagen. Hierdoor is de persoonlijke werkomgeving altijd en overal oproepbaar, simpelweg door (met een e-mailadres en wachtwoord) in te loggen op je Microsoft-account. Ideaal wanneer op verschillende apparaten (desktopcomputer, laptop, tablet, Xbox en/of smartphone) met Windows 8 of Windows 10 wordt gewerkt!"

Mogelijk nadeel is echter:
"Er kleeft echter wel een potentieel veiligheidsprobleem aan het in de cloud opslaan (met name wanneer het om wachtwoorden en andere persoonlijke gegevens gaat). Er is namelijk niemand die kan garanderen dat de beveiliging waterdicht is"

Als je slechts een "eenvoudig" gebruiker bent zoals ik. Ik heb geen behoefte aan het overal aan kunnen van mijn instellingen, ik gebruik mijn gegevens ook niet mobiel, dan is een lokaal account voldoende en zeker veiliger omdat je niets te maken hebt met de "cloud".
Het is m.i. dus geen kwestie van wat het beste is, maar waar je voorkeur naar uit gaat: gemak of privacy.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een lokaal account en daaronder staat

"Windows werkt beter etc etc"

en daaronder staat

"In plaats daarvan aanmelden met een Microsoft account etc, etc "

Ik denk dat mijn lokaal account gekoppeld is aan een Microsoft account.

Is dat zo?
 
Je kan dat het gemakkelijkste controleren door de store te open , als je daar op het poppetje klikt ( naast zoeken) en je ziet daar je microsoft account dan ben je gekoppeld
 
Dat kan je zien bij instellingen ... accounts ... e-mail en app-accounts
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik zie daar inderdaad mijn account en daaronder Microsoft account.
 
Die heb je o.a. nodig om apps te downloaden vanuit de "store" of wanneer je een officile Office 365 gebruikt.
Hou het voorlopig maar op een lokaal account = eenvoudiger. Aanmelden met een MS-account heeft in de meeste gevallen echt geen toegevoegde waarde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heren bedankt voor de reacties/adviezen. Ik ben wijzer geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan