• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertog Jos

Nieuw lid
Lid geworden
29 nov 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
hallo allemaal, na 8 jaar moet het dan eindelijk een keer gebeuren ik moet een upgrade hebben. De pc loopt bijna constant vast en geen enkel spel draait meer soepel.

over de huidige PC:
CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+ windsor 90 nm Technology
RAM: 6.00 GB Dual-Channel DDR2 @ 334Mhz
MOBO: Gigabyte GA-MA790FX-DS5
GPU: Nvidia Geforce 9800GTX+ 512 MB
HDD: - 83GB Corsair Force 3 SSD
- 1000 GB data hdd
PSU: be quiet bqt p7-pro 650w

2. De upgrade zelf
- Wat is je maximale Budget? 500,- (10,- is geen ramp)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...) Voornamelijk Games en overige standaard dingen (word, internet gebruik enz)
- Welke software/games wil je gebruiken? Op moment heeft de pc al moeite met Counterstrike Global offensive maar gaat mij erom dat ik i.i.g. de huidige spellen kan draaien. (en gezien ik GPU van me broer krijg weet ik dat die in begin qua graphics niet op ultra kunnen)
- Moeten we rekening houden met opties voor overklokken? Ik ben zelf iemand die liever de OC optie graag erbij heeft.
- Heb je zelf al onderdelen in gedachte of bepaalde voorkeuren voor de betreffende upgrade? Ik kan van me broer zijn oude videokaart krijgen, de nvidia 570 GTX ( https://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=386909 ) Is natuurlijk niet de beste meer maar gezien de GPU vaak het duurste is zal ik nog even verder willen sparen zodat ik een goede kan kopen. De 570 GTX zal in het begin wel voldoen.

3. De Aankoop
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? het liefst bij Azerty als dat kan.

in afwachting op antwoord en alvast bedankt :)

Groet Jos.
 
Niemand die mij kan helpen?:(
 
Het is allemaal verouderd, dus komt het in de praktijk neer op bijna een complete nieuwe pc. Je zou schijven, voeding, en kast nog kunnen hergebruiken. Video kaart is er blijkbaar al. Komt dus neer op moederbord, geheugen, processor. Als ik niks over het hoofd zie tenminste. Dan zou je aan zoiets kunnen denken.

https://azerty.nl/winkelmandje/wink...848774]=1&product[813248]=1&product[837550]=1

Als je de oude onderdelen nog een beetje goed kunt verkopen, en de gekregen videokaart, dan zou je ook aan een nieuwe videokaart kunnen denken. Een gtx1060 begint bij ongeveer 225 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan