• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

W10 alle accounts dezelfde instellingen-layout geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Hoi, wij proberen een clean geinstalleerde W10pro64bit PC te finetunen.

Wij hebben 2 lokale accounts aangemaakt.

Een lokale account met administrator rechten, en aanmelden met een wachtwoord.(bvb JanAdmin)
Een lokale account zonder wachtwoord.(bvb MieLokaal)

Al de huidige instellingen/aanpassingen aan de PC zijn gebeurd met het MieLokaal account dat toen nog administrator rechten had.

Hoe kan ik al die instellingen van MieLokaal laten overnemen door Jan Admin?

Mvg, krieter.

Ps wij willen liever niet werken met een microsoft account als dat kan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat kan dus niet ...enkel met het Microsoft account kun je synchroniseren

--- Update ---

je kan wel handmatig dezelfde instellingen gaan toepassen maar dit kan dus niet automatisch gedaan worden in het Lokaal account.
 
Het kan wel. Maar dan moet je enig verstand hebben van scripting en op die manier de instellingen doorvoeren. Of een gebruikersgroep maken en de boel inregelen met de lokale policys.
 
Ai da's geen goed nieuws.
Om alles eens te doorlopen ben je al snel een dagje bezig hoor.

Maar met een microsoft account kan het dus wel?

Mvg,krieter.
 
bij gebruik van het Microsoft account worden deze gesynchroniseerd d.w.z dat dus beiden gebruikers aangemeld dienen te zijn met het Microsoft account .
 
Dus ik geef voor beide accounts dus mijn microsoft account op.
Ik heb er vroeger eens 1 aangemaakt om met Zune naar mijn Windows Phone te connecteren ( zoiets als v123456@live.com) was het denk ik?

En als alle instellingen of de meeste toch goed staan, kan ik dan terug naar een lokale account?

Mvg, krieter.

Sorry kreeg melding dat het een emailadres was maar ik heb dat zo nooit gebruikt, pfffff.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je versta het blijkbaar verkeerd ...
zoals ik u begrijp in je laatste bericht 6 wil jij 2 lokale accounts tijdelijk aanmelden met hetzelfde Microsoft account ...
jij dient dus voor dit 2de lokale account onder jouw Microsoft account via start>instellingen >accounts >gezin en andere personen deze toe te voegen .
 
Ik hoop dat ik het goed heb.
Het lokale account waaronder wij alle instellingen aangepast hebben verander ik in een microsoft account.
En dan onder dat account maak ik een 2de account, nu lokale account aan.
Volgens jou pad.......gezin en andere.........
En dan koppel ik beide aan elkaar of hoe gaat dat dan?

mvg, krieter.
 
ik heb het hier nooit toegepast aangezien ik de enige gebruiker ben ...
echter dien je inderdaad met jouw lokaal account aan te melden en deze dan om te zetten naar het Microsoft account ..
de 2de gebruiker dien jij dan hier toe te voegen bij "gezin en andere personen "
of je voegt deze toe als een gezins lid of je voegt deze toe als een andere gebruiker ...*kies je voor andere gebruiker dan kan deze als ook toegevoegd worden met een Microsoft account of indien je de gegevens niet heb van deze persoon als een lokale gebruiker .
 
OK dat zou ik kunnen proberen.

Wat ik dus zou kunnen doen is van JanAdmin een microsoft account maken.
En daarmee de PC volledig te finetunen ( inzoverre dat kan natuurlijk!)
Dan proberen alle instellingen over te nemen met het account van MieLokaal (de lokale account dus).

En dan de PC voortaan laten opstarten met het MieLokaal account en daar mee werken.

Zo blijft die microsoft account afgeschermd aangezien die dan enkel zal gebruikt worden om iets te installeren.

Mvg, krieter
 
Als je met de policys gaat werken weet dan wel wat je doet. Doe het eerst in test anders is de kans op fouten groot. Je kan het gemakkelijk terugzetten maar dan moet je nog wel weten welke je hebt aangepast.

Script kan ook maar dan geldt hetzelfde. Terugzetten is bij deze optie iets lastiger.
 
Policys ken ik nog niet eens.
Ik ben maar op zoek naar een manier om mezelf een boel werk te besparen.
En het is natuurlijk wel gemakkelijk om dan in 1 keer 2 of zelfs 3 accounts/pc's te doen.

maar ik vrees dat het bij dagdromen zal blijven.

Had gehoopt dat er een progje of zoiets voor zou zijn.

mvg, krieter.
 
Er zijn wel progjes maar dan moet je het als nog op ieder account instellen. Waarom blijft het dagdromen? Als je er een beetje moeite voordoet kom je een eind!
 
Is ondertussen in orde.
PC heeft nog maar 1 account + de ingebouwde Administrator account natuurlijk (verborgen).

Allen bedankt.

Mvg, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan