• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Moet opeens de PC inloggen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

donleben

Donfiasco
Lid geworden
17 apr 2016
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Sinds een paar weken moet ik opeens telkens inloggen voor ik de computer kan gebruiken.
Eerst wist ik natuurlijk geen wachtwoord, maar toen kwam de mogelijkheid om een een wachtwoord aan te maken.
En nu moet ik dus elke keer inloggen.
Hoe kom ik van dat gedoe af? Waar moet ik gaan zoeken?
Als je mij te hulp schiet bedenk dan dat ik geen 19 ben maar 91.
 
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Klik op de volgende link: https://www.windows-helpdesk.nl/zonder-wachtwoord-inloggen/
Lees alles goed door wat daar staat. Desnoods meerdere keren. En volg dan de instructies op. Je zult dan lezen dat je in ieder geval nog twee keer je wachtwoord in moet geven.

Voor jou/u geldt alleen het gedeelte dat staat onder Zonder wachtwoord inloggen.
Het gedeelte daaronder (Pincode instellen enz.) mag je overslaan.

Succes!
 
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Windows 10.

Hallo Porrelaar,
Je antwoord ziet er goed uit maar iemand van 91 zal niet altijd weten wat een sneltoets Win+R is.
Ik ook niet. Kan je me mailen hoe ik verder moet?

Met dank voor je moeite,
Donfiasco
 
Met sneltoets wordt bedoeld een toetsencombinatie waarbij twee of meer toetsen op het toetsenbord tegelijk worden ingedrukt.
Sneltoets Win+R: druk op de Windows toets (dat is de toets met het vlaggetje die links onderaan op het toetsenbord zit) en houd die ingedrukt terwijl je op de R drukt. Laat daarna beide toetsen los.

Nog een aanvulling op de instructies die op de website van Windows Helpdesk staan: nadat je die instructies hebt uitgevoerd, moet je de computer opnieuw opstarten om de veranderingen door te voeren. Bij Windows 10 is opnieuw opstarten iets heel anders dan de computer uitzetten en even later weer aanzetten. Je moet dus echt klikken op de knop Start (de knop die in de linker benedenhoek van het scherm staat), dan op de knop Aan/Uit en dan op Opnieuw opstarten.
 
Startknop links onder in de taakbalk ... instellingen (radertje) ... accounts ... aanmeldopties (sleuteltje): hier kan je het wachtwoord wijzigen/verwijderen.
Dit is enkel wanneer je aanmeldt met een "lokaal account".

Meld je aan met een microsoft account (Hotmail of live of outlook email-adres) dan kan je overschakelen naar een lokaal account met de mogelijkheid om zonder wachtwoord aan te melden. Zelfde weg: startknop ... instellingen ... accounts: daar zie je in het rechtse venster in het grijs "in plaats daarvan aanmelden met een lokaal account". Daarop klikken en invullen wat gevraagd wordt. Bij nieuw wachtwoord laat je de vakjes gewoon leeg.

Succes!

PS: de win-toets is die naast de ctrl-toets onderaan op je keyboard, meestal is dat met het windows-symbool erop. Win+R wil zeggen: windows-toets blijven indrukken en dan op de "R". Zo worden vele sneltoets-combinaties gebruikt, zoals ctrl+c (= copiren) en ctrl+v (= plakken).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Startknop links onder in de taakbalk ... instellingen (radertje) ... accounts ... aanmeldopties (sleuteltje): hier kan je het wachtwoord wijzigen/verwijderen.
Dit is enkel wanneer je aanmeldt met een "lokaal account".

Meld je aan met een microsoft account (Hotmail of live of outlook email-adres) dan kan je overschakelen naar een lokaal account met de mogelijkheid om zonder wachtwoord aan te melden. Zelfde weg: startknop ... instellingen ... accounts: daar zie je in het rechtse venster in het grijs "in plaats daarvan aanmelden met een lokaal account". Daarop klikken en invullen wat gevraagd wordt. Bij nieuw wachtwoord laat je de vakjes gewoon leeg.

Succes!

PS: de win-toets is die naast de ctrl-toets onderaan op je keyboard, meestal is dat met het windows-symbool erop. Win+R wil zeggen: windows-toets blijven indrukken en dan op de "R". Zo worden vele sneltoets-combinaties gebruikt, zoals ctrl+c (= copiren) en ctrl+v (= plakken).

Edele Heer Porrelaar, het is je gelukt. Deze stumperaar kan weer opstarten zonder wachtwoord.
Donfiasco laat je hartelijk danken !!

--- Update ---

Edele Heer Porrelaar, het is je gelukt. Deze stumperaar kan weer opstarten zonder wachtwoord.
Donfiasco laat je hartelijk danken !!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan, Weledele Heer/Don Fiasco! :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan