• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

uw mening over iobit adv system care

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyke

Gevestigd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
316
Waarderingsscore
2
Hallo,

Graag kreeg ik jullie mening over Io bit adv system care;
soms lees ik dat dit een zeer goed program is en dan weer "blijf er af" is een program van Chineese makerij en dus gevaarlijk.

mvg
willyke
 
Vraag mij af waarom mensen dat soort flut software zo graag willen gebruiken, het wordt soms door mods geadviseerd wat eigenlijk niet zou mogen, dat spul heeft totaal geen zin.
Niets wordt en beter van.

Wat wilde je ermee bereiken?
 
Ingeval van Chinese software zijn er zoals ik dat zie wel zeker gerenommeerde software makers, maar Iobit valt bij mij onder de Rogue software.
Waarom?
Iobit maakt weinig zelf maar speelt wel leentjebuur bij westerse softwaremakers zonder deze te vergoeden, de software deels aan te passen en te overgieten met een Iobit jas.
Een mooi voorbeeld is de Spyware Scanner van Iobit.
In 2009 van Malwarebytes gestolen (MBAM) en waar MBAM thans 's werelds beste ondemand scanner is, vind het tool van Iobit nog geen 25% van wat MBAM vindt.
 
Beiden bedankt,

jullie mening waardeer ik ten zeerste en ik kan gerust deze software bij vrienden blijven afraden omdat er betere zijn.

mvg
willyke
 
Waardeloze rommel waarbij er vaak ook nog veel geld uit je zakken geklopt wordt!
 
Beiden bedankt,

jullie mening waardeer ik ten zeerste en ik kan gerust deze software bij vrienden blijven afraden omdat er betere zijn.

mvg
willyke

Betere? Vroeg wat je ermee wil bereiken maar zie geen antwoord.
Al die optimalisatie progs zijn overbodig.
 
Betere? Vroeg wat je ermee wil bereiken maar zie geen antwoord.
Al die optimalisatie progs zijn overbodig.

Beste Lange Pier,

Ik weet dat je helemaal deze progs niet wil gebruiken, ik gebruik ccleaner en wise disk cleaner ook bij vrienden, zelf vind ik Kerish dokter dan weer de handigste kuiser/verbeteraar en heb met geen van deze 3 progs enig nadeel ondervonden.

Blijf uw opmerkingen lezen.

mvg
willyke
 
Beste Lange Pier, jij hebt jouw Windows PC's op orde en ik heb onderzocht wat jij zegt over niet opruimen.
Dat laatste doe ik nu ook sporadisch, dus dank voor jouw wijsheid.
Maar dat wil nog niet zeggen dat anderen hun Windows PC net zo op orde hebben als jij jouw PC's op orde hebt en dan kunnen bepaalde tools zonder meer hun nut hebben.
 
Beste Lange Pier,

Ik weet dat je helemaal deze progs niet wil gebruiken, ik gebruik ccleaner en wise disk cleaner ook bij vrienden, zelf vind ik Kerish dokter dan weer de handigste kuiser/verbeteraar en heb met geen van deze 3 progs enig nadeel ondervonden.

Blijf uw opmerkingen lezen.

mvg
willyke

Wat maakt het nu uit als er b.v. 10gig aan rommel opstaat en/of een paar mb's aan overbodige registersleutels, het register opschonen zou ik sowieso nooit doen.
Met het wissen van bestanden wordt niets sneller als dat het doel mocht zijn want dat is niet bekend, op het waarom krijg ik geen antwoord.
Af en toe een schijfopruiming plegen als je schijfruimte tekort gaat krijgen is al voldoende.

Waarom die gratis progs zo kwistig worden rondgestrooid? omdat ze weten dat mensen denken dat de pro versies ervan beter zijn, commercieel geneuzel dus waar vele intrappen, de bedrijven willen omzet maken en geld verdienen.
Je zien bij de open source software dit soort overbodige progs zelden.

Maar goed, het lijkt wel een doel op zich geworden, de PC gebruiken waarvoor hij bedoeld is lijkt mij meer de bedoeling.

--- Update ---

Beste Lange Pier, jij hebt jouw Windows PC's op orde en ik heb onderzocht wat jij zegt over niet opruimen.
Dat laatste doe ik nu ook sporadisch, dus dank voor jouw wijsheid.
Maar dat wil nog niet zeggen dat anderen hun Windows PC net zo op orde hebben als jij jouw PC's op orde hebt en dan kunnen bepaalde tools zonder meer hun nut hebben.
Iedereen mag gebruiken wat hij/zij wil maar het gaat mij meer om dat er zoveel onzin over optimalisatieprogs wordt geventileerd en de mensen niet zelf logisch nadenken.
En welk nut hebben ze dan? nuchter bekeken, paar gig. gewist wat er zo weer opstaat?


Processen nalopen en die verminderen als het traag wordt.
 
Opruimen wordt steeds minder nodig omdat pc's ook steeds beter worden in het zelf regelen van dat soort zaken.
 
Ik gebruik Advanced System Care al jaren. Mijn ervaring in mijn omgeving is juist dat mensen die helemaal niet 'schoonmaken' vaker problemen met de computer hebben dan ik. Je kunt er niet vanuit gaan dat schoonmaken helemaal niet nodig is. Ik ben er van overtuigd dat optimalisatieprogramma's wel degelijk postitief kunnen bijdragen aan de werking van je computer. Ik denk echter wel dat optimalisatie pas op langere termijn merkbaar is. je merkt het zeker niet na 1 keer optimalisatie. Ook niet na een paar keer. daar gaat echt maanden of misschien wel jaren overheen. Meeste mensen hebben daar geen geduld voor.
 
Ach, dan hoor je bij de vele gelovers.
Na jaren van optimaliseren?
Het gebruik van al die zogenaamde optimaliseer software is gewoon onzin.
Processen uitdunnen, dat is het enige wat de snelheid, want dat o zo belangrijk, zou kunnen verhogen.

Maar goed, we hebben ons weer kostelijk vermaakt, bedankt.
 
Wordt het in dit geval steeds meer met je eens Lange Pier! Ook door het nu eens echt te testen..

Zou je voor de mensen die daar dan weer in genteresseerd zijn eens een lijst willen maken met processen die volgens jou onnodig op je pc draaien?

(Niet voor mij want ik heb zoveel mogelijk uitstaan.)
 
Toch nog even een reactie op Iobit.
Feit is idd. dat ze in de begindagen wat minder fraai gehandeld hebben v.w.b. het 'lenen' van software bij derden.
Feit is echter ook dat ze sinds 2012 een partnerschip zijn aangegaan met Bitefender (Thans levert Bitdefender zelfs OEM producten aan Iobit)
Verklaring van Bitdefender : Klik
Verklaring van Iobit : Klik
Een Nederlandstalig artikeltje over het e.e.a. : Klik

Ergens in dit artikeltje staat de volgende zin: "Bitdefender heeft recentelijk een OEM-parternship gesloten met Iobit. Denk je dat een bedrijf als Bitdefender zijn internationale reputatie op het spel zet met een samenwerking met Iobit?"

Daarom denk ik dat als je de antivirus/malwaresoftware van Iobit anno 2016 (2017) zou moeten kwalificeren, deze wellicht als goed kan worden betiteld al zijn er ook artikelen te vinden waarin geschreven wordt over een hoge systeembelasting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat Bitdefender de gratis antivirus engine iedereen levert die voor het gebruik ervan in eigen software daar een vergoeding voor betaald.
Er is overigens geen eigen Iobit antivirusprogramma, dus zijn er ook geen tests daarvan.
Ik vermoed dat de Bitdefender engine waarschijnlijk in Advanced Systemcare zal zitten - geweldig - vooral als jij een eigen gratis of betaalde antivirusbeveiliging gebruikt.
En de Iobit malwareFighter is nog steeds het inmiddels sterk afgezwakte derivaat van Malwarebytes MBAM.
Iobit blijft voor mij een leverancier van ROGUE software.
 
TS wilde graag wat meningen en die zijn in bovenstaande berichten wel naar voren gekomen. Dat er compleet andere meningen op het w w w rondgaan, blijkt ook uit de diverse linkjes. Onze oosterburen hebben de software ook tegen het licht gehouden. Klik
 
Als jij die onbekende websites als referentie wil gebruiken, schrijf er dan de waarschuwing bij dat aankoop van deze flutsoftware op eigen risico is.
Daarmee vrijwaar jij jezelf.
 
De websites die worden genoemd ken ik ook niet. Ik durf de betrouwbaarheid van zulk een software in twijfel te trekken! En ook de kennis van de posters op genoemde websites kan niet worden gecontroleerd daar er niets aan vermelding is gedaan.

Steeds meer geloof ik in de mening van Lange Pier om dit soort software gewoon niet (meer) te gebruiken. Dat geldt overigens ook voor de meer vertrouwde tools!
 
Linksom of rechtsom, ik denk dat willyke inmiddels genoeg meningen heeft kunnen lezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan