• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Imap instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik heb 2 Pc's,laptop en smartphone ingesteld op @ziggo.nl met Imap,echter als ik een mail op smartphone verwijder ben ik ze overal kwijt!!
Toen ik nog pop3 gebruikte kon ik instellen dat de mail na verwijderen nog 10 dagen op de server bleef staan en daarna verwijderd werd.
Echter het lukt mij niet met de Imap instellingen!!
Wat doe ik fout??
Ik wil mijn mail op alle apparaten beschikbaar hebben en van ieder apparaat naar de prullebak kunnen plaatsen zonder gevolgen op andere apparaten!!
Wie helpt!!

Mvg schorpioen40
 
Dat definitief verwijderen zal je dan via de webmail moeten doen.
 
Abraham,ik wil hem best verwijderen van de webmail alleen nu is het zo dat ik als ik een mail op mijn Pc krijg en hem daar verwijder is het niet mogelijk om deze mail op een andere Pc,laptop of smartphone te lezen!!Hij is dan ook verwijderd van de Webmail.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ervaar dit ook en dat is uiterst onhandig . . .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Enkel mijn eigen e-mail ontvang ik via POP.
Al mijn andere e-mailadressen ontvang ik via Thunderbird als IMAP.

En als de inhoud van IMAP-accounts mij te gortig wordt, ga ik naar de webmail en verwijder dan de e-mails welke geen nut meer hebben.
 
Lange Pier en Abraham, bedankt voor de link en de informatie :)
 
Bij mij geniet IMAP de voorkeur, alles blijft netjes op server staan, geen gedoe met verloren mails als je HD om zeep is.
Mails die ik wil bewaren en niet per toeval zou wissen, daarvoor heb ik een aparte map aangemaakt.
 
Ik zie jullie probleem niet! Heb mijn Outlook mail standaard ingesteld staan (dus dat is IMAP!) Als ik de mail via de tablet of mijn mobile mijn Outlook 2016 of via de webinterface dan kan ik de mail gewoon verwijderen ook definitief en volgens mij werkt dat altijd zo.
 
Ik zie jullie probleem niet! Heb mijn Outlook mail standaard ingesteld staan (dus dat is IMAP!) Als ik de mail via de tablet of mijn mobile mijn Outlook 2016 of via de webinterface dan kan ik de mail gewoon verwijderen ook definitief en volgens mij werkt dat altijd zo.

Voor de duidelijkheid:Als ik een mail op mijn smartphone lees en daarna verwijder is hij echt weg!
Ik wil deze mail op mijn PC verder afhandelen maar dat is dus niet mogelijk! Hij is dus echt verwijderd en niet meer op een ander apparaat te openen!!
Ik heb dus alles weer op POP3 gezet waardoor dit wel mogelijk is.
Mvg schorpioen40
 
Met pop3 kun je bij accountinstellingen van de diverse email programma's diverse dingen zoals bij wissen hoe lang het nog op de server moet blijven staan en ook hoeveel dagen.
Vraag me af waarom ze perse op sommige apparaten eraf moeten en bij de andere niet.
 
Hoe staan de instellingen op je telefoon? Kan je dat eens aangeven?
 
Hoe staan de instellingen op je telefoon? Kan je dat eens aangeven?

Rubensky:Mijn instellingen zijn nu Voor mijn "huis" mail alle apparaten op Pop3,hotmail en gmail op Imap.
Nu kan ik de "huis"mail op alle apparaten zien en ook op elk apparaat verwijderen als hij daar niet nodig is zonder dat de mail voor andere gebruikers ook verwijderd is en niet meer toegankelijk,deze blijven op de server staan gedurende 10 dagen en daarna verwijderd!(andere gebruikers gebruiken de hotmail en gmail niet)
Hopelijk is dit duidelijk!!

Mvg schorpioen40
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan