• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bepaalde toetsen werken niet op het toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corneetje

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
225
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb sinds kort last van bepaalde toetsen die niet (goed) werken.
Momenteel gaat het om de 'a' en de 'X'.

af en toe werkt de 'o' ook niet lekker.

Door middel van kopiren heb ik dit bericht kunnen typen.

Ik wil graag weten of het toetsenbord kapot is of dat het aan software/drivers ligt.

(Het gaat hier om mijn laptop - acer aspire)
 
Heb jij advies om dit vuil weg te krijgen? Ik weet niet of ik de toetsen van mijn toetsenbord kan verwijderen en terugplaatsen.

--- Update ---

Ik heb zojuist 2 toetsen verwijderd en helaas, weinig vuil en het vuil dat er zat is nu weg. Ze werken alleen nog niet.
Betekent dit dat het toetsenbord kapot is of kan het een software/driver probleem zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk ooit water in het toetsenbord gekomen? Dan zou je hem uit elkaar kunnen halen en goed laten drogen.

Je zou eens kunnen proberen de aansluitkabel of connector los te halen en weer opnieuw in te steken.

Veelal is dit toch het begin van het einde. Er komen dan steeds meer niet werkende toetsen bij, of hij geeft ineens helemaal de geest. Laptop toetsenborden zijn wel te vervangen, maar je kunt ook een bluetooth toetsenbordje erbij kopen. Waarschijnlijk een stuk goedkoper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ervaring mee, nieuw toetsenbord was voor mij de enige oplossing, aangeschaft bij "replacedirect" correcte en vlotte levering.
 
Het probleem is dat ik een compleet nieuwe 'bovenkant' moet bestellen. Zie link

Hebben jullie advies waar ik dit kan vinden via een betrouwbare website?
Ik ben o.a. dit tegengekomen voor de meest gunstige prijs: ebay
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Raar verhaal via die link.
Elk notebooktoetsenbord heeft een basisplaat van metaal.
Geef het complete type nr. op van jouw Acer notebook.
 
Type nr.: aspire vn7-591G-74tx
model no.: MS2391

In die link wordt gezegd dat er inderdaad zo'n basisplaat met metaal zit, maar dat de plaat 'ultrasoon gelast' is?
Nu heb ik geen idee of dit zo is en ik kan er ook geen informatie over vinden.

--- Update ---


In verband met video's editen en gamen, lijkt me dit toch onhandig. Wel een goedkoper alternatief!

--- Update ---

Volgens de info uit punt 7 gaat het om dit toetsenbord denk ik.
http://www.myfixguide.com/keyboard-for-acer-aspire-vn7-591g.html

--- Update ---

Hier filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=0hT2ZCEzI78

Het type toetsenbord is juist, maar de video klopt niet. Mijn laptop moet van onder opengemaakt worden met schroeven.

Over die ultrasoon gelaste 'schroeven', zo ziet mijn binnenkant eruit. IMGUR
 
Als dit inderdaad niet demonteer is, zul je inderdaad een volledige bovenkant moeten bestellen, of werken met een extern toetsenbord zoals Weballey voorstelt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan