• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Profiel Firefox overzetten naar FF in Linux Mint

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ik heb een oude Asus laptop weer nieuw leven ingeblazen met Linux Mint 18.
Nu wil ik het Firefox profiel dat ik in Windows 8.1 gebruik overzetten, maar ik vind in Linux geen profile-map...
Enig idee hoe dit aan te pakken?
 
De mappen heb ik nu zichtbaar, maar plompverloren het profiel overzetten vanuit een Windows-omgeving werkt niet.
Er wordt gemeld dat het profiel niet kan worden geladen.
 
Ik kan je hier verder niet mee helpen, Berend. Ik heb nog nooit een Firefox profiel overgezet van de ene computer naar een andere. Niet van Windows naar Windows en zeker niet van Windows naar Linux. Toch heb ik verschillende computers, waaronder een die op een Linux distributie draait. En op bijna al die computers is Firefox de standaardbrowser.
Wat zit er o.a. in een Firefox profiel:
1. De bladwijzers. Die kun je exporteren als html bestand en op de andere computer importeren in Firefox
2. Add-ons/Extensies. Kwestie van even opnieuw die extensies toevoegen. Ik gebruik niet veel extensies, dus dat is in een paar minuten gebeurd.
3. Wachtwoorden. Ik laat mijn wachtwoorden niet onthouden door mijn browser.
4. Bepaalde instellingen in Firefox. Ook die heb ik binnen een paar minuten weer naar wens gezet.

Maar misschien reageert er nog een forumlid die wel een oplossing weet voor jouw vraag.
 
De bladwijzers had ik inderdaad al gemporteerd.
Ik heb ooit wel eens een Thunderbird-profiel naar de MacBook van mijn dochter overgezet en dat werkte prima.
Daarom ging ik er van uit dat dat voor FF onder Linux ook wel zou werken.
Maar goed, ik ga er eens mee aan de slag.
Bedankt voor de hulp in ieder geval!
 
Werkt dat onder Linux?
De profielen van FF onder Linux en Windows zijn inhoudelijk ook verschillend qua mappen e.d.
Misschien dat het daar mee te maken heeft.
 
Firefox maakt gebruik van een synchroniseren optie, als je daar een account op hebt slaat die all je gegevens op een een cloud en wanneer je firefox op een andere computer installeerd/gebruikt en inlogt met je account worden alle bestanden die je op oude firefox stonden, bladwijzers, Extensies, Wachtwoorden etc. automatisch over gezet naar je nieuwe:
https://www.mozilla.org/nl/firefox/sync/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan