• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan registersleutels niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
MBAR is vergelijkbaar met Kaspersky TDSKiller, dus een speciaal tool voor het zoeken naar rootkits.
 
Ik heb bitdefender anti ransomware in het systeemvak bij settings uitgezet: de sleutels worden niet meer aangemaakt na verwijdering, schakel ik bitdefender weer in, dan worden ze weer wel aangemaakt.

Bedankt Leono en Porrelaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nu eigenlijk verschillende opties:

1. Je gebruikt geen registercleaners meer. Soms worden er door registercleaners sleutels verwijderd die toch nut hebben, zoals in jouw geval de Locky registersleutel die daar door BitDefender Anti-Ransomware als vaccin tegen Locky ransomware geplaatst is. Zo'n cleaner werkt eigenlijk volgens een eenvoudig principe: van de sleutels onder Hkey Current User Software wordt gecontroleerd of de bijbehorende software daadwerkelijk op je pc is genstalleerd. Is dat niet het geval, dan ziet Cleaner die sleutel als een achtergebleven (verweesde) sleutel die best verwijderd mag worden. Maar door het verwijderen van die Locky sleutel wordt jouw pc juist weer vatbaar voor besmetting door Locky ransomware. Niet goed dus.
BitDefender zal die sleutel later weer terugplaatsen, maar zolang dat nog niet gebeurd is, blijf je kwetsbaar.

2. Je wilt toch graag het onderdeel Register van CCleaner blijven gebruiken. Dan klik je op Register, daarna op Scannen op fouten. Als het scannen klaar is, klik je niet op Herstel geselecteerde fouten, maar klik je met de rechter muisknop op de items die niet gewist mogen worden. In het contextmenu kies je dan 'Toevoegen aan de lijst met uit te sluiten bestanden':

5845509b952cf-Cleaner_uit_te_sluiten.png
 
Hallo Porrelaar, de 2de methode is precies wat ik al gedaan heb enBDAntiransomware staat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan