• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Logische upgrade pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fresso

Vaak hier
Lid geworden
1 apr 2013
Berichten
775
Waarderingsscore
1
Hallo.

Ik merk de laatste tijd dat mijn pc bepaalde game's moeilijk trekt.
Dit komt voornamelijk door mijn Cpu ben ik achter.

Wat is een logische upgrade voor een nieuw moederbord en een cpu wat niet te veel kost?
Wat zou ik evt kunnen krijgen voor mijn huidige moederbord en cpu?

Mijn huidige configuratie zie je hieronder
 
Je processor zou het probleem niet moeten zijn en ook de videokaart is nog heel aardig. Wil je en nieuwe videokaart dan minstens een gtx1060 nemen. In jouw bord kan alleen nog een 3770 en die presteert niet beter in games. Bij vervangen van de processor zit je ook meteen aan een nieuw moederbord en geheugen vast. Toch gauw 400-500 euro. Voor je huidige processor/moederbord/geheugen, zou je misschien 150 euro kunnen krijgen.

Er zijn de laatste tijd diverse games, die bijzonder slecht op de pc draaien. Soms te verhelpen met een patch, soms ook niet. Kijk dus per game eens of je daar wat over kunt vinden.

Wat bij sommige van games wel eens schijnt te helpen, is meer geheugen. 8GB erbij kost ook de wereld niet, dus is mogelijk de gok wel waard.

Als dit mijn pc was, zou ik er zelf niks aan doen, behalve mogelijk het geheugen uitbreiden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie.

Ik merk vooral bij Battlefield 1 en Mafia 3 dat hij het moeilijk trekt. BF1 op medium tik ik de 33 fps gemiddeld aan, M3 idem dito.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En kan ik dan het beste een zelfde kaartje 8GB 1333mhz erbij halen, of beter een nieuwe 16gb met meer mhz's?
 
Als je niet overklokt heeft sneller geheugen geen zin. Ik zou gewoon hetzelfde erbij kopen.
 
1 balkje van 8GB of 2 van 4? Heb nu 2 losse er in.
 
Dat is even een twijfelgeval. Het zou sowieso moeten werken, het bord zou 16GB moeten zien. Maar of het in dual channel kan, is afwachten. Je zet dan de 8GB op het ene, de 2x4 op het andere channel. Meestal gaat dat wel goed, maar soms niet.
 
De gtx1060 presteert beter, maar het is geen wereld van verschil. Denk niet dat ik dat zelf zou doen.
https://nl.hardware.info/reviews/68...-nvidia-benchmarksngtx-1060-vsnanderenkaarten

De ontwikkeling van processors qua snelheid/prestatie staat een beetje stil. Elke generatie is minder dan 10% sneller dan de vorige. Verder leunen games vooral op de videokaart. Wat met de komst van directx12 alleen maar sterker wordt, al is dat op dit moment nog niet het geval.
https://www.cpubenchmark.net/compare.php?cmp[]=2578&cmp[]=827&cmp[]=2594
 
Dus opzich kan ik er het beste gewoon 8GB erbij in prikken?
En stel een nieuw mobo, cpu en geheugen 400/500 euro of de 1060 300 euro schiet ik erg weinig mee op?
 
Als je 500 euro wilt uitgeven, kun je beter voor een gtx1070 gaan. Of een gtx1080 als je de gtx970 een beetje goed verkopen kunt.
Een nieuwe processor gaat weinig voor je doen.

EDIT:
Je zou ook nog even kunnen wat de amd vega kaarten gaan doen. Mogelijk ook van invloed op de prijzen van nvidia.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo. Ik kan mijn 970 verkopen op dit moment voor 250. Is het het dan waard om 50,- erbij te leggen voor een 1060?
Volgens verschillende benchmarks las ik dat je toch al gauw 10/15 fps meer hebt bij de iewat zwaardere games.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En wat zullen de verschillen zijn qua fps en speelbaarheid?
Bij bijvoorbeeld GTA V, Mafia 3 en de toekomstige games?
 
Kun je in diverse reviews terugzien. GTAV is een lastige, want cpu beperkt. High settings flink verschil, normale settings amper.

https://nl.hardware.info/reviews/68...ange-van-nvidia-benchmarks-gta-v-+-frametimes
https://nl.hardware.info/reviews/7025/mafia-iii-review-benchmarks-met-18-gpus

Over toekomstige games is weinig zinnigs te zeggen. Koffiedikkijken. Ook afhankelijk van de ontwikkeling van videokaarten en processors. Als die volgend jaar mogelijk weer in een stroomversnelling komt, zal dat ook invloed hebben op de games die dan verschijnen. Het enige wat je kunt doen is kijken naar de games die je nu hebt (of gaat kopen), en kijken wat die doen met jouw videokaart(en).
 
Maar heeft mijn cpu erg veel invloed? Ik zie bijvoorbeeld staan 41 fps met een 1060. Ga je die gemiddeld dan ook halen ongeacht je processor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan