• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nogmaals Java:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Dag forumleden, ik heb de volgende vraag:

In mijn (bijgewerkte) FireFox webbrowser is uBlock geinstalleerd. Nu is het zo dat zodra ik op het NCF inlog, uBlock meteen helemaal onderaan het beeldscherm de volgende tekst weergeeft:

Javascript wordt gedeeltelijk toegestaan 3/5 (nationaalcomputerforum.nl, google-analytics.com, ajax.googleapis.com | <SCRIPT>:29 | ,OBJECT>: 0

Is dit wel in orde? Ik wist niet dat NCF ook Java gebruikte? Of zie ik het verkeerd? N.B. Zodra ik in dit topic tekst aanpas dan wijzigd het getal achter SCRIPT ook...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Java is toch echt wat anders dan javascript.
 
Ok Lange Pier, ik ben op dat gebied een leek dus ik weet het niet anders te omschrijven. Ik denk dat ik maar weer lekker op Adblock overstap aangezien ik niets van de aangegeven teksten in uBlock begrijp. Kennelijk is het bedoelt voor personen die wel kennis van een script hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik hier ook ublock en firefox en heb dergelijke teksten nog nooit gezien?
 
Ik gebruik hier ook ublock en firefox en heb dergelijke teksten nog nooit gezien?

Idem dito bij mij - zowel Firefox alsook Opera met uBlock geven geen meldingen.

@ HansGU: Heb jij Java in jouw Windows zitten?
Zoja dan via Add-ons Java in Firefox deaktiveren.
 
Nou, dan gooi ik het er maar snel af want nu vertrouw ik het al helemaal niet meer.

--- Update ---

Ok Abraham, er is wel Java geinstalleerd (ik meen voor mijn zoon), ik zal dat nog even bekijken.

--- Update ---

Ik denk dat ik in de war was met het ook geladen no-script ... Nadat ik die (inclusief java) had verwijderd waren de meldingen onderaan ook verdwenen. De vraag is nu of ik wel of niet no-script moet gebruiken in FireFox?
 
Ik denk dat ik in de war was met het ook geladen no-script ... Nadat ik die (inclusief java) had verwijderd waren de meldingen onderaan ook verdwenen. De vraag is nu of ik wel of niet no-script moet gebruiken in FireFox?

No script wel of niet gebruiken is in mijn ogen een persoonlijke keuze.
 
Zijn er duidelijke voordelen en/of nadelen bij no-script Abraham?
 
Ik gebruik geen no-script; bij gebruik zal je in de eerste periode heel wat normale sites moeten vrijschakelen in no-script.
 
Voor m'n gemak heb ik no script er maar weer afgegooid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan