• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 laat alle netwerken als openbaar zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie

Vaak hier
Lid geworden
2 sep 2004
Berichten
873
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een laptop met Windows 10 en hij laat alle verbindingen zien als openbaar, bij mij thuis en bij mijn ouders.
Hierdoor verbindt hij wel met de netwerken maar heb ik geen internet.

Ik krijg de netwerken niet ingesteld als particulier, als ik ga naar thuisgroep krijg ik een melding in het scherm dat de netwerklocatie niet is ingesteld op particulier. Hieronder staat alleen niet in blauwe letters een link om dat in te stellen terwijl dat wel een oplossing zou zijn zie ik op websites. Helaas staat die link er niet bij bij mij.
Onderin kan ik wel kiezen voor probleemoplosser thuisgroep starten en als ik dat doorloop krijg ik hem uiteindelijk wel op particulier, maar werkt internet nog steeds niet.

Doe ik hierna probleemoplosser dan krijg ik als fouten probleem met de draadloze adapter of toegangspunt: niet opgelost.
Wi-fi heeft geen geldige ip-configuratie: niet opgelost.

Ik heb het stuurprogramma van de netwerkkaart al eens verwijderd en opnieuw opgestart, had geen effect.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Andere computers werken op beide netwerken wel.
 
En als je het netwerkcentrum eens opent via het configuratiescherm? Kies dan links onderaan voor thuisgroep. Daar moet de instelling staan. plaats anders even een screenshot van wat je ziet.
 
leesvoer:

http://www.windows10help.nl/openbaarnetwerk/index.html

--- Update ---

Of klikt op windows icoontje taakbalk kies dan voor instellingen klik dan op netwerk en internet , klik links op wifi klik vervolgen op netwerk waarmee je verbonden bent en zet dan schuifje aan bij : deze pc kan gevonden worden.

Vanaf nu is je netwerk ingesteld als particulier
 
Het kan hem ook nog zitten in de geavanceerde instellingen voor delen. Heb je die misschien anders ingesteld?
 
Gewoon doen wat ik schreef en het is opgelost
 
Gewoon doen wat ik schreef en het is opgelost

Dat denk ik ook maar dan heeft de TS 2 zaken om te proberen. Dat kan wel eens handig zijn!
 
Dat denk ik ook maar dan heeft de TS 2 zaken om te proberen. Dat kan wel eens handig zijn!

Nee want als TS gewoon doet wat ik aangeef is het probleem verholpen , hoe simpel moet ik het nog uitleggen?
 
Zekerheid dat een oplossing werkt heb je nooit voor 100% iets wat bij mij werkt hoeft bij jou nog niet te werken.
 
Zekerheid dat een oplossing werkt heb je nooit voor 100% iets wat bij mij werkt hoeft bij jou nog niet te werken.

Och man hou toch op, heb het zelfde "euvel" zelf bij de hand gehad en weet echt wel waar ik het over heb.
 
Het lijkt mij verstandig om nu eerst te wachten op een reactie van vraagsteller Robbie.
 
In je verkenner links op NETWERK klikken,en dan vraagt hij:netwerken en delen van bestanden is uitgeschakeld,wilt u van dit netwerk een particulier maken?
Klik dan boven in de balk van dit netwerk een particulier maken.Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan