• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

OUde pc deels gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgiumFury

Nieuw lid
Lid geworden
9 mei 2016
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hey iedereen, Ik wil een oude pc van mijn ouder herstellen, maar ik weet niet wat er precies kapot is ik denk het moederbord maar ik durf er niet op wedden.

Er waren eigenlijk maar 4 dingen fout maar hij was niet meer gebruikbaar.

1 Opstarten duurde veel langer.
2 Files openen duurde een beetje langer
3: computer werkte trager
4: als ik internet opende duurde het soms 30 minuten voor ik een webpagina had

Daarna is hij gecrashed, weten jullie wat er fout was? (ik denk moederbord maar weet het niet zeker)

Bedankt voor het antwoord, M.v.g. BelgiumFury
 
Zou handig zijn as je op zou geven welke merk en type PC of moederbord er is gebruikt en welke windows.
 
Doet ie nu helemaal niks meer? Of zie je nog wel biosschermen en zo na aanzetten.

Hoe oud is oud?
 
Zou handig zijn as je op zou geven welke merk en type PC of moederbord er is gebruikt en welke windows.
Win 8, geupgrade naar win 10, acer en vooraf gebouwd, ik kan niet zeggen welk moederbord, ik ga morgen of overmorgen eens kijken wat ik wel kan zien.

--- Update ---

Doet ie nu helemaal niks meer? Of zie je nog wel biosschermen en zo na aanzetten.

Hoe oud is oud?

Oke, blijkbaar kon je hem toch nog aanstoppen mijn esxcuses, dus je opent windows nog.

Oud= gekocht in 2013. gestopt met gebruiken eind 2015, staat nu op zolder
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is het dan een goed idee, gewoon eens te recoveren. Als ie niet meer gebruikt werd, is het ook niet waarschijnlijk dat er nog iets belangrijks op staat. Als je de key van windows 10 nog kunt achterhalen, zou je ook win10 kunnen downloaden, op een dvd of usb stick zetten, en dat opnieuw installeren.

2013 is niet nieuw meer, maar voor alledaags gebruik zou ie toch wel voldoende moeten zijn, lijkt me.
 
IK wou bepaalde delen die wel nog goed genoeg zijn herbruiken voor mijn eigen pc, mischien is dat duidelijker.

HIj is the slecht om ee te doen wat ik wil, en ik wil een prijskaartje hoeveel het kost om te vervangen...

EN dat herstellen is gebeurt internet bleef traag werken en de pc bleef crashen als ik internet opende (chrome, firefox en edge)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan