• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 10 vast in automatisch herstel voorbereiden na het samen voegen van partities

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaymeer

Nieuw lid
Lid geworden
9 dec 2016
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,

Zoals de titel al zegt wil mijn computer niet meer verder opstarten dan het Automatisch herstel voorbereiden nadat ik 2 partities heb samengevoegd van mijn C schijf waar Windows op genstalleerd staat.

De partitie die ik heb toegevoegd aan mijn C schijf verscheen als een aparte schijf in "Mijn Computer" als de I schijf en was niet meer dan een aantal MB groot.

Ik hoop dat iemand mijn probleem kent en/of er een oplossing voor weet.

Alvast bedankt!
 
Kan je eerst eens proberen of je de computer nog wel in de veilige modus kan opstarten? Als dat lukt post dan eens een afbeelding van je schijfbeheer.
 
Ik vrees dat je een systeempartitie hebt verwijderd tijdens het samenvoegen, zo'n systeempartitie heeft windows nodig om te kunnen starten.
Dat wordt herinstalleren van nul, helaas!
 
Ik kom niet in de veilige modus, stuurt me gewoon naar het zelfde scherm.
 
Heb je soms een 450MB grote partitie aan de systeempartitie toegevoegd?
Zoja, dan heb je door eigen toedoen jouw Windows vernield.
 
Het is niet de oplossing voor je probleem, maar als de machine straks weer werkt (al dan niet na een nieuwe Windows installatie) open dan een opdrachtprompt met administrator rechten en typ het volgende in en sluit af met een Enter:

bcdedit /set {default} bootmenupolicy standard

Vanaf het moment dat je dit hebt ingevoerd, is de ouderwetse veilige modus (F8) weer te gebruiken in Windows 10. (in Win 10 staat die namelijk standaard uitgeschakeld en met voornoemd commando, maak je 'm -permanent- weer beschikbaar)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je soms een 450MB grote partitie aan de systeempartitie toegevoegd?
Zoja, dan heb je door eigen toedoen jouw Windows vernield.

Het was een partitie kleiner dan 100MB en stond in "Mijn Computer" als een aparte schijf, enig idee of dat hetzelfde kan zijn geweest als wat je zegt of is het iets anders geweest?
 
Stond die vooraan aan de Windows partitie, dan geld deaar het zelfde voor!
Ik hoop dat het een wijze les voor jou is geweest en dat je op deze manier in ieder geval niet weer een Windows vernield.....
 
Stond die vooraan aan de Windows partitie, dan geld deaar het zelfde voor!
Ik hoop dat het een wijze les voor jou is geweest en dat je op deze manier in ieder geval niet weer een Windows vernield.....

Dat zal het dan wel geweest zijn, zal de bestanden er met een andere computer vanaf halen en windows opnieuw installeren.
Bedankt voor de reacties!
 
Je kan eens een herstel proberen te doen met de installatie cd van Windows.
 
Je kan eens een herstel proberen te doen met de installatie cd van Windows.

Dan zal ik een usb moeten gebruiken aangezien het een upgrade is van windows 7, enig idee hoe?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan