• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

laptop onderdelen upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kochimonn

papi
Lid geworden
13 dec 2016
Berichten
15
Waarderingsscore
0
hallo, mijn vraag is: als ik een laptop koop met een AMD processor van 4 cores & 2.2GHZ , is het dan mogelijk om er een nieuwe krachtigere processor in te zetten?

zelfde vraag ook over de videokaart, moet er dan een nieuw moederbord in ofzo?

alvast bedankt en een fijne dag nog :biggrin:
 
Als je van plan bent nu een computer te kopen die je later wilt upgraden, moet je niet gaan voor een laptop, maar voor een desktop pc.
Bij een laptop kun je vaak alleen het werkgeheugen en de harde schijf upgraden/vervangen..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het punt is dus dat een desktop pc teveel electriciteit gebruikt. het is dus onmogelijk om GPU CPU & MOBO te vervangen? :eek:
 
Nee, dat is niet mogelijk.
Dan moet je gewoon naar een sterker notebook uitkijken.
 
Met een beetje aandacht kun je ook best een zuinige desktop in elkaar zetten. Bij gelijke prestaties zal een laptop echt niet veel zuiniger zijn.

Laptops kun je in principe niet upgraden, qua processor en video. Als dat al wel kan, is het meestal niet zinvol, want veel te duur.
 
Met een beetje aandacht kun je ook best een zuinige desktop in elkaar zetten. Bij gelijke prestaties zal een laptop echt niet veel zuiniger zijn.

Laptops kun je in principe niet upgraden, qua processor en video. Als dat al wel kan, is het meestal niet zinvol, want veel te duur.
ik wou dus deze laptop kopen HP 15-BA026ND
is het mogelijk om een desktop samen te stellen die even/zuiniger is dan die laptop voor soortgelijke prijs of goedkoper?

of is die laptop eigenlijk helemaal niet zuinig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij een desktop pc kun je meestal vrij eenvoudig het moederbord vervangen. Hooguit moet je wat afstandsbusjes verplaatsen.
Bij een laptop werkt dat niet zo. Daar kun je niet een willekeurig ander moederbord in zetten. Die zijn meestal anders van vorm.
Bekijk maar eens een aantal plaatjes van gedemonteerde 15" laptops, dan zul je de verschillen zien.
Dat in een desktop pc de processor op een wat andere plek komt te zitten op een nieuw moederbord, maakt niet veel uit. Je hebt immers ruimte in overvloed in een desktop pc. In een laptop heb je die ruimte juist niet. Alles moet exact passen.
 
ooh ja ok nu begrijp ik het. nu is alleen nog de vraag of het mogelijk is een zuinigere desktop pc samen te stellen :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan