• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Google Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

ambivalenti

Nieuw lid
Lid geworden
12 dec 2016
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Hoi,

Ik hoop dat dit hier goed staat kon zo snel even niets anders vinden waar ik deze vraag kwijt kon.

Vraag gaat over google drive, ik heb veel foto's die ik wil bewaren in de cloud maar ik wil ze niet op de computer meer hebben staan.

Google drive set ze in de cloud maar houd ze ook in een map op de computer. ( op zich wel logisch want dan bewaar je ze dubbel, maar niet wat ik wil)

Is het mogelijk bij google drive om ze alleen in de cloud te zetten? Ik heb internet al afgezocht maar kan niks vinden :(

Als ik bv een foto verwijder in de drive map op mijn pc dan verwijderd hij ze ook in de cloud. Dus ook niet wat ik wil.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Hellup :)

Dank alvast!

Groet Matthijs
 
Hoi,

Ik hoop dat dit hier goed staat kon zo snel even niets anders vinden waar ik deze vraag kwijt kon.

Vraag gaat over google drive, ik heb veel foto's die ik wil bewaren in de cloud maar ik wil ze niet op de computer meer hebben staan.

Google drive set ze in de cloud maar houd ze ook in een map op de computer. ( op zich wel logisch want dan bewaar je ze dubbel, maar niet wat ik wil)

Is het mogelijk bij google drive om ze alleen in de cloud te zetten? Ik heb internet al afgezocht maar kan niks vinden .

Ik wil dus alleen google drive als cloud gebruiken.

Als ik bv een foto verwijder in de drive map op mijn pc dan verwijderd hij ze ook in de cloud. Dus ook niet wat ik wil.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Hellup

Dank alvast!

Groet Matthijs
 
Ja, die mogelijkheid is er. Als je Google Drive van je pc verwijderd dan stopt het synchroniseren en zullen de bestanden niet meer op je computer staan.

Maak voor de zekerheid voor het denstalleren wel even een backup.
 
Rubensky!

Thank u mister! Dank voor deze simpele maar o zo functionele oplossing...!

Matthijs
 
Heel graag gedaan! Mooi dat het werkt. En ja, je moet het maar net weten, dat het ook zonder de software op je pc werkt.
 
Doe je het dan wel op de goede manier? want als een computer crasht dan zou je dus ook alle bestanden uit de cloud kwijt zijn.
Wat heb je al geprobeerd?
Bijvoorbeeld handmatig uploaden -> https://support.google.com/drive/answer/2424368
Kan het zijn dat synchronisatie aan staat? Waardoor de foto op de computer ook in de cloud verdwijnt -> https://support.google.com/drive/answer/2375083?visit_id=0-636173321210937541-3478226346&rd=1

--- Update ---

Ik zie trouwens dat je een dubbele topic hebt en de oplossing al is gegeven.
 
Het kan beter/makkelijker: Google drive icoon linksklik->instellingen(rechtboven) linksklik->voorkeur-">alleen deze map synchroniseren bolletje vinken-> bewuste map uitvinken->toepassen en je map wordt verwijderd van je PC, maar niet van je Google drive. Later kan je weer aan vinden en hij zet het weer terug op je PC.

5852bc854a6cd-googledrive.PNG
 
Waarom allemaal zo lastig? Men wil de hele map niet synchroniseren. Dat is geregeld! En nee, als je wel synchroniseert ben je niet al de bestanden uit de cloud kwijt als je pc crasht. Alleen de bestanden die nog niet gesynchroniseerd zijn ben je dan kwijt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan