• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netflix blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JesseSinack

Junior lid
Lid geworden
6 feb 2016
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Hallo,

Bij ons thuis hebben wij op het moment maar 2mbps voor 8 mensen in ons huis en wij kijken allemaal graag films op netflix, en met 2mbps kun je niet tegelijk op een fatsoenlijke videokwaliteit streamen.
En nu is het zo dat mijn broer heel erg dicht bij de modem slaapt en elke keer als hij geen fatsoenlijk internet heeft dan trekt hij de internetkabel eruit die naar de router gaat die mijn kamer van het huis dekt...
Het is nogal kinderachtig gedrag maar zo is hij ook wel en hij zal het ook blijven doen.

Nu wou ik vragen of het mogelijk is om Netflix te blokkeren, hij kijkt via zijn XBOX 360.

Ik heb een Livebox v.2 van Orange als router.


Jesse.
 
Is netflix blokkeren niet net zo kinderachtig?

Lijkt me beter eerst maar eens een snellere verbinding te nemen. 2mbps is zelfs weinig voor n persoon. Lijkt me sowieso al te weinig voor streamen van netflix. Samen met 8 mensen een glasvezelaansluiting kost ook de wereld niet.
 
Ik zou inderdaad eens gaan kijken naar een snellere verbinding, ik denk persoonlijk dat je voor die 2mbps niet veel goedkoper uit zult zijn dan, bijvoorbeeld een goede glasvezelverbinding.
Ik zelf heb een 100mbps verbinding, welke ik je best aan kan raden!
 
Ja, Netflix blokkeren is kinderachtig maar elke keer de kabel eruit trekken, wifi wachtwoorden veranderen of internetrestrictie op mijn appareten zetten is nog veel kinderachtiger.

Beter internet is er niet, 2mbps is het maximale wat ze ons kunnen aanbieden (ons internet komt van het dorp hier 6km vandaan omdat er in ons dorp geen internetkast beschikbaar is...) en daar betaal je dan 50 per maand voor inclusief telefoon.

Dus ik hoop dat het mogelijk is om netflix te blokkeren zodat ik ze eens een stap voor kan zijn...
 
Ik weet het niet 100% zeker, maar ik denk dat Jesse geen gebruik kan maken van de mogelijkheid van KPN, die aarie25 noemt.
Hun internetprovider is Orange en die zit niet in Nederland, meen ik: https://en.wikipedia.org/wiki/Orange_S.A.
Mogelijk woont JesseSinack in Frankrijk. Ik weet niet wat daar de mogelijkheden zijn in afgelegen gebieden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je wel een website kunt blokkeren in de router. Maar ook ik ben het eens met de stelling dat een website blokkeren wel kinderachtig is. Ik zou zeggen ga met elkaar om de tafel zitten en maak afspraken over het gebruik van de internetverbinding.
 
@Porrelaar
Dat zou goed kunnen dat hij in Frankrijk woont. Misschien dat er in Frankrijk ook wel 4g te krijgen is.
Maar dat zou Ts eens kunnen uitzoeken.
 
ja ik woon inderdaad in Frankrijk, als je hier in de polder woont dan krijg je gegarandeerd problemen met internet....
afgelopen week hebben we maar 1mbps en veel onderbrekingen, blijkbaar zijn ze met werkzaamheden bezig en zou dit goede gevolgen moeten hebben voor onze internetsnelheid dus ik zal eerst dat maar eens afwachten...

4g is niet beschikbaar hierzo, we zijn afhankelijk van de ADSL lijn die er loopt.
Internet via de satelliet kunnen we wel nemen maar dan kun je geen online spellen meer spelen en ook is ons verteld dat dat erg onstabiel is en afhankelijk van het weer.
 
Bij ADSL zijn het o.a. de kwaliteit van de koperen telefoonkabel en hoe veraf je af zit van het aansluitpunt medebepalend voor de te behalen snelheid.
Ook de kwaliteit van de modem is medebepalend daarvoor.
 
Aansluitend op bovenstaande post van Abraham: de volgende tabel geldt voor adsl in Nederland: https://www.providercheck.nl/blog/bericht/48/adsl-snelheidsverlies-en-afstand-tot-telefooncentrale

Jesse schrijft dat zij zo'n 6 km van de wijkcentrale af zitten. Dan mogen ze nog in hun handen wrijven met een downloadsnelheid van 2 mbps.
Ik heb op die pagina geklikt op de link 'klik hier' en de postcodecheck gedaan.
Resultaat:

58555ff1ad1c6-afstand_tot_wijkcentrale.PNG


Mijn werkelijke downloadsnelheid is circa 14 mbps. Voor mij snel genoeg.

Nu heeft Jesse natuurlijk niets aan die Nederlandse postcodecheck, maar in Frankrijk zal ook best een vergelijkbare website bestaan.
Ik vrees dat er voor Jesse weinig of geen mogelijkheden zijn voor een snellere internetverbinding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke 4g is dus geen optie.
Dan wordt het wel lastig om een goed en stabiel internet te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan