• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wachtwoord laptop vergeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Goedemorgen,

Ik kom mijn laptop niet meer in. Na een tijd niet gebruikt te hebben, weet ik het wachtwoord niet meer. Van alles geprobeerd natuurlijk, maar tevergeefs. De laptop blijft aangeven: 'Uw PC is offline. Meldt u aan met het meest recente wachtwoord dat op deze pc is gebruikt.'
Ik heb verder geen ander account op de laptop staan.

Het is een Acer. Het enige waar ik aan twijfel is welke versie van windows er op staat. Onder op de laptop staat een datum met 2014 dus ik heb gegokt op windows 8. Ik kreeg in ieder geval van die tegels wanneer ik had opgestart.

Natuurlijk al een beetje rond gezocht. Ik heb geprobeerd om de veilige modus op te starten door in het aanmeldscherm op shift te drukken. Of windowsknopje + C maar er gebeurt niks.
Er zit geen cd-speler in. Dus met een herstelcd gaat niet.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! :)

--- Update ---

Nou... het berichtje hier plaatsen heeft al geholpen.
Wachtwoord dat ik al 10x had ingevuld, toch nog maar een keer ingevuld. En jawel... hij deed het.
Kan dat, dat een wachtwoord soms niet pakt? Het blijft vreemd...
 
Misschien dat een van de toetsen het niet helemaal lekker doet. In een tekstverwerker (kladblok, Wordpad, Word e.d.) kun je dat testen. Typ dan een tiental keer je wachtwoord. Dan zie je welke letter het soms niet doet. Als je in je wachtwoord ook een of meer hoofdletters gebruikt, zou het ook de Shift toets kunnen zijn.
 
Eet en drink jij wel eens achter de computer?
Want er kan rommel onder de toetsen zitten, waardoor sommige toetsen niet altijd helemaal goed werken.
 
Bedankt voor de reacties. Ik eet of drink nooit achter mij laptop (ik gebruik hem zelfs bijna nooit ;)).
Heb het wachtwoord nu uitgeschakeld en ik ga nog even testen of er iets mis is met bepaalde toetsen.
Hartelijk bedankt
 
Dat heb je goed om het wachtwoord even uit te zetten.
Kun je het even rustig testen en mogelijk dat je een defect vindt.
 
Misschien kan je met een live-cd als ophcrack je wachtwoord kraken.
Downloaden en opstarten met de cd-speler als boot.
Download ophcrack van sourceforge.net en de live-cd optie kiezen.
 
@Snapernietsmeervan: mybobo hoeft zijn wachtwoord niet te kraken, want hij kent zijn wachtwoord. Dat wachtwoord werd echter pas bij de 11de keer intypen geaccepteerd.
De titel van dit topic is inderdaad verwarrend, vandaar je vergissing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan