• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

wat nodig ,VMware of VMplayer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
hallo
ik wil vmware wel eens proberen,om software virtueel te bekijken.
wat kan ik het beste gebruiken.
VMware player
of VMware station???
is voor win 7
ik hoor het graag
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is vmware,en virualbox enkel om een windows te starten en te testen???
ik ben in de veronder stelling dat je alle software erin kan draaien,of heb ik het mis?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Virtualisatie gebeurt met behulp van speciale software die je op een fysieke machine met een besturingssysteem, het zogenoemde host-OS, installeert. Deze software staat je toe n of meer virtuele besturingssystemen te installeren en te gebruiken, een zogenaamd guest-OS.

Applicaties die je binnen zon virtueel besturingssysteem draait, krijgen dan toegang tot verschillende bronnen van de fysieke machine onder het waakzame oog van de virtualisatiesoftware. In deze workshop gebruiken we hiervoor VMware Player 4.0.2, gratis voor niet-commercieel gebruik. Er zijn uiteraard nog alternatieven, maar voor onze doeleinden het draaien van een ouder OS en bijhorende software voldoet dit pakket prima.

Als ik dit zie is het niet alleen voor Windows, maar ik weet niet of dit helemaal legaal is.
Als het illegaal is, dan mag ik en kan ik je niet verder helpen volgens het forum reglement.
https://www.google.nl/search?q=vmwa...60l3&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=vmware+mac+os
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt zelf kiezen.:smile:

--- Update ---

Zowel Linux als Windows kun je virtualiseren.
De processor van je PC / notebook moet wel geschikt zijn om dat te realiseren.
 
als het enkel voor een windows te testen is ,laat dan maar
 
Ik heb het idee dat jij enkele sommige software wilt testen zonder het risico dat je daarmee Windows 7 om zeep helpt. Klopt dat? Zo ja, kijk dan eens naar Sandboxie: http://www.computeridee.nl/workshop/veilig-software-testen-met-sandboxie/

Toevoeging: in het artikel van Computer Idee staat dat Sandboxie gratis is. Dat was toen misschien zo. Het is nu Shareware geworden:
A. Sandboxie is shareware software. The free version is missing a few features which are available in the paid version. After 30 days of use, the free version displays reminders to upgrade to the paid version, but remains functional. For personal use, you are encouraged, but not required, to upgrade to the paid version.
For non-personal use (including commercial, educational, governmental, and not-for-profit use), Sandboxie must be properly licensed. See Commercial Licensing.

Bron: https://www.sandboxie.com/index.php?FAQ_Licensing
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt virtualbox installeren, daarin een virtuele windows pc aanmaken, en daarin weer je software installeren. Je kunt ook snapshots maken, waarin je een bepaalde toestand bewaart. Dat zou je voor het installeren van de software kunnen doen. Kun je met een paar klikken ook weer terug.


Simpeler is gewoon een herstelpunt in windows aanmaken, software installeren en bekijken, en dan weer terug naar het herstelpunt.
 
ok ik ga kijken voor sandboxie
bedankt allen
 
De definitie / functie van een virtuele machine.

In feite is het een alternatief voor een dual-boot of multi-boot PC of notebook.
Wat het installeren betreft is het in mijn visie de meest simpele methode om kennis te maken met andere besturingssystemen.
 
sandboxie werkt simpel en fijn dank je
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan