• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen updates Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ook deze bestanden blijven draaien en verder niets helaas ....................

--- Update ---

Dan de telefoon pakken en de callback service van Microsoft gebruiken denk ik.
Zorg er wel voor dat je 2,5 uur na het telefoontje niet weg hoeft, want alles bij elkaar duurt het wel een uurtje of 1,5 tot 2,5.

Dat soort zaken vertrouw ik niet, er wordt al genoeg Ge..Bigbrothert
 
Tja, ik heb ze recentelijk voor een bevriende relatie, die ogenschijnlijk onoplosbare pc-problemen had, gebeld en dat ging soepeltjes. Enigste dat frustreert is de lange wachttijd voordat je wordt gebeld.
 
Heb je al eens gescand met bijvoorbeeld Malwarebytes?
Voor het zelfde geldt heb je een virus die de boel tegenhoudt

--- Update ---

Wat je ook nog kunt proberen is het volgende.

De scans nemen even in beslag ( half uur tot een uur)
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.
Daar kun je geen log van terug vinden.


CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Bij chkdsk /r blijft het hangen op 12 %, moet ik em laten draaien en maar afwachten ?
 
Kijk eens met Ccleaner, Hdtune of Crystalmark wat SMART of Healt over de harde schijf zegt.
 
@Wiecher : als je Microsoft had gebeld, was het nu hoogstwaarschijnlijk al opgelost geweest.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens met Ccleaner, Hdtune of Crystalmark wat SMART of Healt over de harde schijf zegt.
Daar is ook niets mee gevonden.

--- Update ---

@Wiecher : als je Microsoft had gebeld, was het nu hoogstwaarschijnlijk al opgelost geweest.
Er moeten toch ook andere oplossingen zijn voor dit probleem ?
Voor de goede orde, de laptop werkt verder prima en snel. Het gaat ook alleen maar om de update`s he.

--- Update ---

Bij chkdsk /r blijft het hangen op 12 %, moet ik em laten draaien en maar afwachten ?

Het duurde even maar daar zijn ook geen problemen gevonden.
 
Oke dat is dan positief.
Je kunt dan de tip van Quandor eens overwegen.
Of overwegen om het volgende te doen.

Microsoft herstelopties in Windows 10

Mocht dit niet helpen dan heeft Windows 10 haar eigen manier van herstellen naar fabrieksinstellingen. Dit noemt men "PC opnieuw installeren". U kunt dan kiezen voor het herstellen van systeembestanden of het volledig opschonen en opnieuw installeren van het systeem. De laatste optie heeft onze voorkeur.
 
@wiecher, je bent een dag of twee geleden gestart met dit topic. Geen van de door ons aangedragen ideetjes bracht de oplossing.
Installeer Windows opnieuw of bel Microsoft.
 
Ik heb maar een nieuwe frisse install gedaan en dit is goed gegaan.
Bedankt voor de hulp ;)
 
Tip: als je dadelijk Windows volledig hebt geupdate en je overige programma's staan er allemaal goed op, maak dan eerst eens op een externe hdd een systeembackup (ook wel Mirror genoemd) van je Windowsschijf. Mocht je in de toekomst problemen krijgen, dan zet je die backup terug en je systeem is binnen 30 minuten weer net zo goed / fris als dat het was op het moment van systeemkopie maken.
Maak aanvullend wekelijks / maandelijks (?) kopietjes van je eigen gemaakte bestanden (brieven, foto's, muziek, etc. etc.) en je systeem is bij toekomstige problemen binnen no time weer zoals het was toen de problemen begonnen.

Je kunt voor het maken van een systeembackup (mirror/kopie) externe software gebruiken (betaald of gratis), maar ik maak al '100' jaar gebruik van het met Windows meegeleverde progje "backup maken en terugzetten" en dat gaat uitstekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan