• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videokaart Radeon R9 270x eventueel Crossfire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikos92

Bekend gezicht
Lid geworden
19 jan 2016
Berichten
153
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik was even rond aan het kijken voor een eventuele upgrade voor mijn videokaart, de games die ik speel vergen niet heel veel, maar soms heb ik het idee dat ik net even een beetje mis. Nu was ik even rond aan het kijken, vond wel wat leuke kaartjes, tot mijn oog viel op de prestaties van een R9 270x in Crossfire, de prestaties lagen een heel stuk hoger, en lijken mij dus genoeg.
Ik heb een Asus P8P67-M moederbord, zeker niet de nieuwste, maar werkt prima, en ondersteund crossfire, volgens de website. Ook geloof ik dat hij maar 1 PCI-E 16x heeft, en de andere dus een 4x is, gaat CF dan uberhaupt wel?
Momenteel heb ik een MSI R9 270x Hawk edition, als ik een R9 270x van een ander merk heb, kan deze dan evengoed in crossfire? En heeft het echt zin om crossfire te gaan?
Ik zie bij veel tests toch wel een verhoging van ongeveer 80% in FPS met crossfire.

Alvast bedankt!

Mvg,
Mik
 
Crossfire kan altijd, zolang de basisspecs maar gelijk zijn, dus dezelfde gpu (of tenminste dezelfde generatie), en evenveel geheugen. Merk maakt niet uit.

Bedenk wel dat diverse nieuwere spellen crossfire of sli slecht of helemaal niet ondersteunen. Waarmee je prestaties dus niet vooruitgaan, mogelijk zelfs minder worden.

Ik zou zelf deze kaart maar verkopen en een betere nieuwe aanschaffen.
 
Dankje voor je antwoord! Ik was even verder gaan zoeken en kwam op een gegeven moment inderdaad ook games tegen die minder goed presteerde met een CF opstelling.
Misschien slimmer om rustig voor iets anders te gaan kijken.
 
Welke games speel je of verwacht je meer van?
Speel je met meerdere monitoren of een monitor met een resolutie hoger dan 1920*1080?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan