• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Emet 5.2 laat zich niet verwijderen maar ook niet (meer) installeren:

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Dag lezers,

Daarstraks schoot me te binnen dat Emet 5.2 binnenkort niet meer nodig is waarna ik de tool wilde verwijderen. Een bijkomende reden was dat al geruime tijd het icoon daarvan niet meer zichtbaar was in de system tray.

Het vervelende is dat mijn pogingen Emet te verwijderen op niets uitlopen, zowel bij het verwijderen als bij het opnieuw installeren krijg ik foutcode 2502 en 2503. Via Google vond ik weliswaar een Nederlandstalige link over dit probleem, maar in dat topic vond ik geen oplossing (buiten Windows opnieuw installeren hetgeen geen optie is). Heeft iemand voor mij de gouden tip?
 
Normaal kun je dit via programma`s en onderdelen gewoon verwijderen.
Probeer jij dit soms chrome te installeren?
Zoja doe het eens met Explorer/Edge, bij Chrome werkt dit niet altijd.

--- Update ---

Hier een mogelijke oplossing voor de foutcodes.
https://www.youtube.com/watch?v=YGZkQ5YLZhg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aarie, uit het filmpje kan ik geen wijs aangezien mijn Engels niet goed genoeg is en alles maar zeer klein zichtbaar is.

Ik heb het ook nog in safe mode geprobeerd maar daarmee lukt het niet. Via configuratie (wat ik natuurlijk het allereerst probeerde) werkt het ook niet. Ik kan er niets mee beginen, dat is gek ik moet dit toch kunnen verwijderen? Ik las over een Windows-Installer fout, Maar het programma heeft tot voor kort altijd goed gewerkt.

Hoe krijg ik dit nu weg?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is hij wel zichtbaar in programma`s en onderdelen?
Wat je nog kunt proberen is ccleaner downloaden.
https://www.piriform.com/ccleaner
Bovenaan wel voor nederlands kiezen, voor/tijdens het installeren.
Dan ga je naar ccleaner -> gereedschap -> programma`s deinstalleren
Zoek daar Emet en verwijder het zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, wel in configuratie en een programma verwijderen maar niet in het menu boven start.

Sorry, JA het staat ook in dat menu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij staat dus wel in programma en onderdelen, dan kun je er toch op klikken
Als het goed is komt er dan boven in beeld -> verwijderen-wijzigen-herstellen.
 
Ik krijg de melding: Emet is not running. Waneer ik enkele malen klik en daarna op exit druk komt plotseling het Emet scherm ik snap niet hoe dit kan maar:
Ik kan er verder ook niets mee. Is er nog iets wat ik kan doen?

Emet service status is: Not running

Die melding krijg ik in het tabblad van Emet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de Ccleaner manier al geprobeerd?
Anders kun je via Explorer Emet 5.5 downloaden.
Als dat is gelukt, dan via Programma`s en onderdelen emet weer verwijderen.
Mocht dat ook niet lukken, dan zou Abe misschien kunnen helpen met zoek.exe ofzo
Dan kun je ook bestanden verwijderen, maar hij weet daar meer van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal ik nog even proberen.
 
Ja hopen dat het lukt.
Anders Abe even een prive bericht doen, kan hij even verder kijken.
 
Vreemd, via Ccleaner ging het wl terwijl dat niet de officile tool daarvoor is. Hoe dan ook: Nadat ik het verzoek kreeg om opnieuw op te starten had ik weer een werkende Emet 5.1 die ook weer zichtbaar is in mijn system tray. Helaas heb ik het lef niet om een deinstallatie te proberen, bang voor nieuwe problemen pfff.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Via Taakbeheer > Opstartopties Emet deaktiveren van opstarten.
 
Abraham, bedoel je dat ik dit eerst moet doen en daarna pas deinstalleren? Of bedoel je iets anders?
 
Gewoon via Taakbeheer uitschakelen van opstarten, dan heb je er in ieder geval geen last meer van.

Jij hebt dus nog steeds een Windows 10 - geupgraded vanuit een oudere Windows.
Op termijn is het toch het beste Windows 10 geheel opnieuw en schoon te installeren.
 
Ok Abraham, dank voor je reactie. Ik zie het (nog) niet zitten om weer dagenlang bezig te moeten zijn met het opnieuw installeren van Windows 10 en andere pakketten :mellow:
 
Vreemd, via Ccleaner ging het wl terwijl dat niet de officile tool daarvoor is. Hoe dan ook: Nadat ik het verzoek kreeg om opnieuw op te starten had ik weer een werkende Emet 5.1 die ook weer zichtbaar is in mijn system tray. Helaas heb ik het lef niet om een deinstallatie te proberen, bang voor nieuwe problemen pfff.

Dit heb ik wel vaker gemerkt, met bijvoorbeeld Windows 10 apps, die lieten zich niet verwijderen en met Ccleaner wel.
 
Een reden om Ccleaner er niet vanaf te gooien. Dank je wel aarie.
 
Geen dank!
 
Op dit topic kan wat mij betreft een :locked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan