• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Nieuwe pc 900 euro voor op kantoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxxx

Nieuw lid
Lid geworden
22 dec 2016
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,
Mijn vader is toe aan een nieuwe pc op kantoor. Hij heeft mij gevraagd of ik iets voor hem kan betekenen. Hij zou graag met deze pc de komende jaren vooruit willen kunnen.

Het system:
Budget maximaal 900 euro
Toetsenbord, muis en scherm zijn al aanwezig
De computer wordt vooral gebruikt om te internetten, in word/excel te werken, foto's bewerken (niet hoofdzakelijk).
Software zal dus vooral bestaan uit de standaard kantoor software (Word, Excel). Daarnaast worden er af en toe foto's bewerkt niets speciaals.
Niet van plan om te gaan overklokken
Natuurlijk een ssd naast de hdd

Randapparatuur:
Er is geen randapparatuur nodig (is al aanwezig)
Windows 10 pro (ik dacht 50 euro via bol.com voor de OEM versie)
Geen extra budget voor windows 10 pro
1 beeld voor nu

De (web)shop:
De pc wordt zelf in elkaar gezet door mij en een vriend
Software wordt er dus ook zelf opgezet
Had zelf drie webshops op het oog: Afuture, Alternate en Megekko

Ik heb zelf natuurlijk ook onder zoek gedaan en kwam op het volgende:
be quiet! System Power 8 400W, 400 Watt voeding
Intel 540 Series, 240 GB SSD
Crucial 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
Intel Core i7-6700, 3,4 GHz (4,0 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
Seagate BarraCuda, 1 TB Harde schijf
Noctua NH-U9B SE2, CPU-koeler
Cooler Master Silencio 352, Behuizing
Noctua NF-S12A FLX, Case fan
GIGABYTE GA-H110M-H, socket 1151 moederbord

Is dit iets of sla ik nu de plank geheel mis?

Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Met vriendelijke groet,
Maxxx
 
Kun je niet beter een standaard computer aanschaffen bij dell of zo? Aan kantoorcomputers is geen eer te behalen bij zelfbouw. Niet goedkoper en niet beter. 900 euro is een heel royaal budget hiervoor.
 
Naast de plezier die ik haal uit het zelf bouwen van de computer, kan ik niet een standaard computer vinden met dezelfde specs voor hetzelfde geld.
Misschien zoek ik niet op de goede sites (suggesties?).
Bedankt voor de reactie!
 
Wat je aan taken beschrijft, kan met een core i3 ook wel, een bakkie van 400-500 euro. Mogelijk voordeel is ook de garantie en mogelijk onsite support, voor een bedrijf niet uit te vlakken. Bij zelfbouw ben jij de support en de garantie.
 
Met de samenstelling is niks echt mis. Ik zou zelf geen intel ssd nemen, maar bijvoorbeeld een samsung 750 evo. Ik zou ook een andere processorkoeler nemen, bijvoorbeeld een arctic freezer i3. Zou erin moeten passen, 150 vs 155mm. Staat de pc de hele dag aan, dan zou ik ook een 80plus gold voeding overwegen, bijvoorbeeld seasonic g-series 450, of corsair rm550x. Windows heb je nog liggen, of koop je elders?

Bekijk de samenstelling ook eens bij een paar andere winkels, alternate is meestal niet de goedkoopste.
 
Dankje voor de snelle reactie,

Betreft de SSD werd ik geadviseerd door een vriend, hij is nogal fan van Intel SSD's.
Als ik vragen mag, uit interesse, waarom een geen Intel (te duur?).

Qua CPU koeler bedoel je dan bijvoorbeeld deze: https://www.megekko.nl/product/0/11...rs.net&utm_source=tweakers.net&utm_medium=cpc ?
Waarom een andere koeler? Is de Noctua niet van degelijke kwaliteit/prestaties?

Computer staat de overdag de hele dag aan, veel standby tijd.
Is het die +/- 40 euro meer waard om van een be quiet! System Power 8 400W naar een Seasonic G-series 450 Watt.

Moet een nieuwe Windows aangeschaft worden, Windows 10 pro.
Ik zat aan deze te denken: https://www.bol.com/nl/p/microsoft-windows-10-professional-oem-versie/9200000054587624/

Heb alles even op Tweakers ingetikt en kom via Megekko en Afuture qua prijs een heel eind.
Ik had nog een aanpassing gemaakt in het lijstje qua werkgeheugen: https://www.megekko.nl/product/0/95...rs.net&utm_source=tweakers.net&utm_medium=cpc
Is dit net zo goed ik kan geen verschil vinden tussen: CT2K8G4DFD8213 en CT2K8G4DFS8213 behalve een prijsverschil van +/- 15.
 
Intel is gewoon niet echt een topmerk op het gebied van ssd's. Bekijk maar eens wat reviews van beide.

Noctua is op zich goed, maar dit is een klein koelertje met twee 92mm fans. Ben bang dat die wel eens wat lawaai zou kunnen maken. Deze arctic is bij mijn weten mooi stil.

1 watt kost je ongeveer 2 euro per jaar bij 24 uurs gebruik. Kun je dus snel genoeg uitrekenen. Ik verbruik zelf ongeveer 8 kWh per week minder, maar dat is wel tov een wat oudere voeding. Ik heb de (volledige) voeding er binnen een jaar uit.

Die windows lijk me wel ok. De prijs is wel vrij laag, kijk dus even of er nergens addertjes onder het gras zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt volgens mij twee keer hetzelfde geheugen in de vergelijking. Maar hoeveelheid is belangrijker dan snelheid. Je kunt nog wel naar de cas waarden kijken, kan wat sneller zijn, afhankelijk van de software. Maar het gaat om minimale verschillen, dus niet teveel geld aan besteden. Geheugen is geen bottleneck bij intel processors. Mogelijk wel bij kaby lake, maar dat is weer een ander verhaal.

SSD maakt ook niet zoveel uit, het is belangrijker dt er een ssd in zit, dan precies welke. Passmarkscores verschillen bijvoorbeeld minimaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou niet weten waarom niet. :)
 
Bedankt voor de tips allen.

Computer is in elkaar gezet en doet het prima.
Ben persoonlijk wel gecharmeerd van de computerbehuizing.
Verder is hij snel genoeg om mee te kunnen internetten :)
(Misschien komt er een volgende projectje aan om iets met een i5 in elkaar te zetten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan