• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

HDD vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pele54

Nieuw lid
Lid geworden
22 dec 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik heb een tweedehands laptop waar het scherm zwart blijft. Als ik een andere tweedehands laptop aanschaf met een HDD, kan ik dan de HDD uit de eerste laptop in de nieuwe laptop doen.
Er wordt gezegd dat het niet kan i.v.m. stuurprogramma's en devices. Volgens zeggen kan het alleen als de HDD leeg is.
 
Indien de chipset gelijk is kan het werken.
Eerst alle drivers wissen via apparaatbeheer wil ook wel eens werken.

Welke windows staat erop beide notebooks?

En als je er een scherm aanhangt blijft die ook zwart?
 
Het scherm is zwart maar je ziet heel vaag wel windows. Op een extern scherm doet de laptop wel.
 
Vermoedelijk de backlite, als je er dan met een lamp op schijnt zie je wel meer?

Merk en type notebook?
 
Laatst bewerkt:
Het merk is Toshiba Terca A8 en je ziet inderdaad wel iets. Als ik druk op toets FN en F5 zie je het windows scherm maar het blijft niet staan.
 
Wat wil je precies bereiken? Data eraf halen, of gewoon op de andere laptop verder kunnen werken? Als het om data gaat, schuif dan de schijf in een externe behuizing van een tientje.
 
Dus de HDD uit de laptop halen en in een externe behuizing doen. Hoe kom ik aan zoiets als je zegt voor een tientje?
 
Laptop is al tien jaar oud en ik hoop dat je er niet al te veel voor betaald hebt.
 
Ding heeft een sata 150 schijf, de vraag blijft wat nu de bedoeling is, oude laptop laten werken met een nieuwe ccfl(tl) of de schijf in een ander notebook laten werken, lees niets over data overhevelen.
 
Heb indertijd eens een renkforce usb convertor aangekocht, gemakkelijk, plug je HD in en kun je de HD controleren of data afhalen met een andere computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan