• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Asus Zenbook UX31E Valt uit/bevriest vaak bij bewegen van AC stekker f op accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThieskeB

Junior lid
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
60
Waarderingsscore
0
Goedemiddag!

Ongeveer een jaar geleden ben ik op dit forum een draadje gestart over dit zelfde probleem. Dit leek toen verholpen na uitvoerige hulp van iemand op dit forum, maar nog geen maand later was het terug, en na een jaar lang (niet 100% actief uiteraard) elke keer nieuwe dingen proberen ben ik het een beetje zat. Punt is wel, ik ben student dus een nieuwe vergelijkbare is niet betaalbaar. Toentertijd via Marktplaats gekocht, I5, 256GB ssd e.d. Fijn ding, kost je nu nog 600 euro tweedehands. Als student is eigenlijk elke euro er een teveel... Maar goed, het probleem:

Aan de adapter werkt hij perfect. Je moet alleen zorgen dat de adapter stil hangt en niet aangeraakt wordt. De minste aanraking kan zorgen voor even contactverlies. Dit kn fataal zijn. In dat geval bevriest het scherm, evenals het geluid (je schrikt je kapot als ie aan grote speakers hangt) en moet ik de aan/uit knop ingedrukt houden om er wat aan te doen. Soms is ie ook in n klap zwart en helemaal uit. Soms werkt ie ook nog even door (2 minuten tot 2 uur(?!)). Er valt voor mij geen touw aan vast te knopen....

Op internet vind ik oplossingen als:

- Nieuwe Windows installeren, van 10 naar 8 (gekocht en genstalleerd, nog steeds draaiend op 8)
- Energie-instellingen (meerdere variaties)
- Anti Malware
- Accu loshalen - 5 min wachten - aansluiten en weer opstarten

NIKS HELPT :( soms helpt het voor een paar minuten/uur maar dit kan ook toeval zijn...

Als iemand nog ideen heeft... Kan dit de accu zijn? Kan dit het moederboord zijn? Ik hoop beide niet maar dat moet haast wel. Daarom snap ik alleen niet waarom het zo willekeurig is. Het is zo'n fijne laptop verder, dat ik hl graag niet toe geef dat ie unfixable is (ASUS weigert hem na te kijken).

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken...



Thijs
 
Heb je al eens gekeken of hij niet vol stof zit?
Ook lijkt mij de oplaad plug los te zitten of beschadigd te zijn, omdat je niet kunt bewegen of nauwelijks kunt bewegen.
Geen handige kennis die hem los kan halen en alles even kan nalopen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je al eens gekeken of hij niet vol stof zit?
Ook lijkt mij de oplaad plug los te zitten of beschadigd te zijn, omdat je niet kunt bewegen of nauwelijks kunt bewegen.
Geen handige kennis die hem los kan halen en alles even kan nalopen?

Stof is het niet nee. Prestaties zijn verder ook perfect wanneer hij niet uit valt of vast loopt.. De oplaad plug is wel beschadigd inderdaad, maar dan nog, je kan een 'gezonde' laptop toch ook een aantal keer achter elkaar ontkoppelen en weer aansluiten? Dit zou toch niet mogen zorgen voor vastlopers lijkt mij?
 
Het kan zijn dat de plug van binnen uit een breuk heeft en daarom bij een beweging uitvalt.
Ook kan het zijn dat de accu slecht is en jij daarom 2 problemen hebt.
Het zou goed kunnen dat een enkele beweging de laptop van slag maakt, door een soort van kortsluiting.
Ken je geen handig iemand die de laptop kan doormeten en nakijken?
 
De plug is inderdaad wel beschadigd dus misschien is het sowieso verstandig om de adapter te vervangen. Dat zou alleen inderdaad het uitvallen niet verhelpen. Kan het wel zijn dat dit het uitvallen heeft veroorzaakt? Te vaak kortsluiten o.i.d.? En als alle tests uitwijzen op een relatief 'gezonde' accu, kan ouderdom dan alsnog de oorzaak zijn? Hij zal zeker al 3 of 4 jaar oud zijn namelijk..
 
Ja dat zou kunnen, als hij een soort van kortsluiting maar, krijgt hij ook te weinig stroom.
Een gemiddelde levensduur van een accu is 3 a 4 jaar.
Uitzonderingen daar gelaten.
Heb je geen computer winkel in de buurt? Misschien kun je daar (mits op voorraad) een accu en adapter eerst testen.
 
Die adapter ga ik dan sowieso maar bestellen. De accu zal ondanks dat ie nog lang mee gaat (zou gaan), dan misschien wel verder versleten zijn ja. Het jammere is dat het een relatief oud model is, waardoor sowieso niemand de accu's op voorraad heeft. 120 euro voor een potentiele oplossing vind ik dan erg veel geld... Is er geen manier om aan te kunnen tonen of de accu de oorzaak is/kan zijn?
 
Hoe lang kun je met een volle accu doen?
Als dat normaal bijvoorbeeld 2 uur is en nu nog maar half uur dan kun je dat zeker zeggen.
Is een veel voorkomend probleem voor jou laptop ( uitvallen/bevriezen).

Dit had je al geprobeerd of niet? ->

Even af- en aankoppelen van de batterij is dus de oplossing van het probleem. Als je torx schroevendraaiertjes hebt, is het zo gepiept:

- Even de 12 schroefjes aan de rand van de onderkant eruit. (ik meen met Torx 4)
- Je kunt de bodemplaat er nu in zijn geheel aftillen.
- Als je de Zenbook voor je hebt zoals op onderstaand plaatje, zit er aan de linkerbovenzijde van de accu een stekkertje met gekleurde draadjes eraan.
- Deze moet er recht omhoog uitgetrokken worden.
- Laat hem er een tijdje uit om zeker te weten dat de spanning eraf is.
- Klik het stekkertje er weer in, doe bodemplaat weer op de Zenbook en draai de schroefjes er weer in. (let op dat de twee schroefjes bij het scharnier langer zijn, en dat je de meeste schroefjes er onder een hoef weer in moet draaien omdat de schroefdraadbusjes schuin zitten.
- Probleem opgelost!

--- Update ---

Bovenstaande de oplossing komt van deze site -> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1607467
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan