• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Plaatsen SSD-schijf lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Allereerst aan iedereen op dit forum fijne feestdagen toegewenst.

Ik wilde op de oude Acer Laptop van mijn kleinzoon zijn HDD vervangen door een SSD-schijf. Helaas lukt dat nietFoto van stekker SSD-schijf1.jpgFoto van stekker SSD-schijf1.jpg Het stekkergedeelte van de SSD-schijf (zie afbeelding) past niet op de stekker van het gedeelte van de Laptop, waar de SSD-schijf geplaatst moet worden (zie afbeelding). Wie kan mij vertellen, waarom ik de SSD-schijf niet kan plaatsen en of er nog een andere mogelijkheid is, om de SSD-schijf toch te kunnen plaatsen.

Ik ben heel benieuwd naar de eventuele oplossing(en) en ik hoor dat graag, ook al is vandaag wellicht niet de meest geschiktste dag voor mijn vraag,

Met vriendelijke groet,

Cor Jansen
 
Zijn dezelfde foto's, maak er eentje van de Acer waar hij in moet en eentje van de oude schijf.
Meestal zit er een verloop op die dingen die je over moet zetten.
 
Bedankt voor de reactie Lange Pier en Webaley. Voor lange Pier stuur ik hierbij de afbeelding van het aansluitingsgedeelte van de HDD. Benieuwd of er nog iets mogelijk is....
Groet,
Cor JansenAansluitgedeelte van HDD.jpg
 
Lol, zegt niet echt iets.

Achterste deel losmaken als hij uit de bracket is.

Wat is het type van de Acer?
 
Volgens mij is dat niet de schijf, maar een adapter. Afgaande op de pinnen is het geen ide, maar het is ook geen standaard sata. Maak eens een foto van het geheel, van beide kanten, en liefst scherper dan deze foto.
 
Waarschijnlijkkun je dat alltop ding ook eruit trekken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is de exacte type omschrijving van deze Acer klapkoffer?
 
Lol, zegt niet echt iets.

Achterste deel losmaken als hij uit de bracket is.

Wat is het type van de Acer?
Vroeg het ook al.....
Schijf al uit de bracket geschroeft/gehaald en dat kunststof verloop er af gehaald?
 
En goed om monteren uiteraard. Want het lijkt mij wel een 15/7 sata.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze laptop heeft een SATA-1 aansluiting (Serial ATA-150).
 
Normaliter zit er aan de oude HDD een adapter die je eraf kan halen en op de nieuwe SSD schuiven.
 
Ik wil iedereen nog hartelijk bedanken voor zijn bijdrage aan deze discussie. De oplossing van Artstudiog was de oplossing die ik zocht. Nog extra mijn dank daarvoor.
Verder nog iedereen fijne feestdagen toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Sorry Lange Pier, dat heb ik dan over het hoofd gezien. Ik wil je ook zeker niet te kort doen en heb jouw bijdrage's ook zeer gewaardeerd (zoals altijd trouwens).

Groet,
Cor Jansen
 
Gaat het niet om maar het was dan al gelijk opgelost.
 
Je hebt natuurlijk gelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan