• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB-schijven soms wel soms niet herkend door verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Op die twee schijven (WD 0,5 en 1 TB) staan alleen mappen en bestanden.
Soms is of lijkt het zo dat de pc niet opstart of herstart met ingeplugde USB-schijven. Momenteel wordt van de twee er n herkend, en in schijfbeheer zie ik:
jfkciq.jpg

en in Crystaldisk zie ik 'm helemaal niet.
Wat kan ik daar aan doen? of loopt hij op z'n einde?
 
start je pc soms op met je bootvolgorde op usb ipv de main windows schijf,
en opstarten zonder de schijven en daarna schijven inpluggen?
 
nee, ik heb wel vandaag de opstartvolgorde gewijzigd zodat dvd bovenaan staat om dat zo nodig mogelijk te maken. Maar het opstarten daarvan gebeurt m.i. alleen als er een opstartbare of herstel-dvd in zit. En anders gewoon opstarten vanaf de ssd-schijf waar Windows op staat. USB staat onderaan, en daar zitten m.i. ook geen opstartbare zaken in, alleen mappen en bestanden. En dan vreemd dat n USBschijf wel herkend wordt, en de ander niet. Maar ik zal nog eens in de UEFI kijken hoe het daar ingesteld staat. Met de oudere Bios was het voor mij wat makkelijker...
 
Probeer de schijven eens op een andere pc. Er is een gerede kans dat ze op overlijden staan, zeker als het op een andere pc ook gebeurt. Het kan sowieso geen kwaad, belangrijke bestanden naar elders te kopiren.
 
daar wordt hij normaal herkend. Maar ik zal voor alle zekerheid de inhoud toch maar kopiren naar een andere USB die ik nog heb.
Even later: werd n keer herkend, en toen niet meer, dus er is wel iets aan de hand. Probeer 'm nog eens op nog een andere pc. Leuke tijdspassering...

--- Update ---

Er zijn allerlei problemen met deze USBschijf: muis hapert, er kan niet gekopierd worden etc. Gaat onder de moker nu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens bij "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices" als admin in het register, indien daar veel meer logische station zijn toegewezen dan dosdevices wil het ook niet om een schijf te laten zien.
Als hij op een andere PC wel gewoon werkt ligt het toch niet aan die schijf?
 
Als op een andere pc het wel gewoon werkt dan ligt het inderdaad niet aan de schijf.
 
zoals ik al schreef: hij werd de eerste keer inpluggen n openen wel herkend, daarna kwam er een foutmelding en eindeloos gezoek en gehannes wat nauwelijks na te vertellen valt. Ook wilde de pc mt ingeplugde cd niet opstarten of opnieuw opstarten na afsluiten.
Al met al had ik besloten dat ik er genoeg ellende mee gehad heb en huppakee.
(helaas komt er alweer geen emailbericht bij mij van een nieuw antwoord)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als een andere externe USB schijf hetzelfde doet op die pc/notebook is het huppakee, wij zeggen hupsakee:), best zonde.

Lijkt mij dat die problemen een andere oorzaak hebben.
 
Als je een antwoord schrijft, klik dan eerst op Uitgebreide editor en scroll dan eerst wat verder naar beneden en zet een vinkje bij Abonnement op discussie: en stel dan Directe emailnotificatie in.
Daarna klik je op de knop Reactie versturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan