• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

overstap vanuit WLM

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

kerstvrouw

Gast
Dag allemaal, ik gebruik outlook.com en heb een hotmailadres. Mijn man heeft een ziggo-adres en gebruikt nog Windows live-mail. Hij ontkomt er dus ook niet aan om van de WLM af te stappen. Er worden me dan dingen gevraagd, waar ik geen antwoord op weet, maar jullie wel!
1. Kan hij zijn 'gewone' ziggo-emailadres houden als hij ook overstapt naar outlook.com.?
2. Ik heb op ons forum gelezen dat Thunderbird een handig programma is en dat kan hij dan eventueel ook kiezen. En zou het voor mij dan ook slim zijn om over te stappen, of moet ik maar tevreden zijn.
3. We willen eigenlijk allebei graag ons email-adres behouden. Kan dat ook als we overgaan naar Thunderbird? Dus zowel het hotmail-adres als het ziggo-adres.
4. Is die overstap makkelijk te doen vanuit outlook.com?
Nou, dat is het wel, hoor!
 
Ga Mozilla Thunderbird gebruiken.

Dat is een e-mailprogramma in jouw eigen computer die alles bevat wat je nodig hebt.

Je man kan gewoon zijn Ziggo e-mailadres behouden en dan hij vanuit Thunderbird mail verzenden en ontvangen.
En jij kan jouw e-mailadres(sen) ook erin zetten.
En elk e-mailadres kan via een eigen tab geopend worden in Thunderbird.

Mozilla Thunderbird: https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/
 
Mocht het in je Office pakket zitten op de computer dan kan je ook Microsoft Outlook gebruiken. Voor veel mensen is dat handig omdat ze daar op hun werk al mee werken of hebben gewerkt.

Mocht er nog niet mee gewerkt zijn dan is het zeer eenvoudig in het gebruik.
 
Mijn volgende reactie is verdwenen, dus ik deed iets verkeerds. Maar..... dit is voor jullie allebei bedoeld. Eerst zocht ik naar jouw Mozilla, Abraham, dat in mijn computer zou zitten. Is waarschijnlijk met vakantie! En daarna bekeek ik Office. Het komt er op neer dat ik ze toch allebei eerst moet downloaden. Maar welke is het meest handig? Stel dat ik gewoon bij outlook.com blijf en dat ik mijn man daar ook bij in lijf (want ik zal het moeten doen, dat is me al duidelijk), kan hij dan gewoon zijn ziggo-adres blijven gebruiken? Dat is voor mij het meest gemakkelijk om te doen, denk ik. Denk alsjeblieft weer even mee.
 
Je kunt Mozilla download in de link van Abraham.
Die staat niet standaard op jou computer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel, Aarie. Ik heb de link gebruikt en ben nu in het bezit van Thunderbird. D.w.z. het zit op mijn laptop.Maar het doet nog niets, want ik ga eerst uitvinden hoe ik de adressen kan overbrengen. Ik heb nu 2 email-programma's als ik het goed begrijp. En ik kan gewoon steeds kiezen waar ik mee wil werken? Of gaan ze elkaar nu vliegen afvangen? Het wordt wel luxe op deze laptop, hoor!
 
Hoi Abraham, ja dat doet hij al als we ergens anders zijn en hij wel zijn mail wil bekijken (op de laptop van de ander). Maar het ziet er net wat anders uit, niet vertrouwd. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw antwoord op mijn vraag: kan ik nu gewoon zo maar besluiten welk programma ik gebruik? En als ik in outlook iets ontvang, komt het dan ook in Thunderbird? En geldt dat ook voor verwijderen? ik moest trouwens wel lachen om dat 'gade'!
 
Ook jou mailaccount werkt in Thunderbird op dezelfde wijze als het account van jouw partner.
Je hoeft alleen je gebruikersnaam, jouw e-mailadres en wachtwoord van Outlook.com in het nieuwe accountvenster van Thunderbird te typen en Thunderbird doet de rest.
Als jij voor POP3 kiest, worden alle e-mails gedownload en kies je voor IMAP, dan bijven de e-mails op de server staan, maar kan je ze lezen en beantwoorden.
 
Als er geen Outlook op jou computer staat dan zal je deze eerst moeten aankopen. Mocht je het gratis willen doen dan is de optie van Abraham54 de beste.
 
Hoezo Outlook aankopen?
Ik gebruik al jaren Outlook zonder aankoop, gewoon een snelkoppeling maken van uit de internet versie.
 
Hoezo Outlook aankopen?
Ik gebruik al jaren Outlook zonder aankoop, gewoon een snelkoppeling maken van uit de internet versie.

Klopt alleen dat is niet degene die ik bedoel! Ik bedoel degene die in de, over het algemeen wat duurdere, Office pakketten wordt meegeleverd.

Voor de duidelijkheid een screenshot:

5862d7ea1ac60-2016-12-27_22_05_18-overstap_vanuit_WLM_%28Nationaal_Computer_Forum%29.png


De Outlook uit het rode kader bedoel ik.
 
Outlook kopen voor een 400 - 700 euro?
En dan inclusief het bijbehorende Office pakket.
Outlook ondersteunt nog steeds niet het openen van de e-mail accounts in eigen tabs.
Dat is dan ook de reden dat ik Outlook enkel voor mijn hoofdsaccount gebruik en en alle andere accounts via Thunderbird.
 
Of er in de betaalde en gratis versie nou zoveel verschil zit ik betwijfel het.
Maar het zou kunnen.
 
Als er geen Outlook op jou computer staat dan zal je deze eerst moeten aankopen. Mocht je het gratis willen doen dan is de optie van Abraham54 de beste.

Voor de mensen die het blijkbaar niet al te goed hebben gelezen! Ik zal jullie nog even helpen door het uit te leggen: door mij wordt hier de keuze gegeven! Als je Outlook van Office wil gebruiken, veel mensen vinden hem makkelijk omdat ze die op hun werk toch al gebruiken! Dan zal je die moeten kopen. Wil je het gratis? dan is de optie mozilla thunderbird de beste!
 
Hoi Abraham, Thunderbird is bij mij binnengetreden. Maar ik heb nog een paar vragen voordat ik er mee aan de slag kan gaan. Ten eerste krijg ik na het opstarten telkens een schermpje waarin mij gevraagd wordt of ik de systeemintegratie wil doen (ik begrijp dat hoe dan ook niet) en of ik Thunderbird als standaard wil instellen. Tja, weet ik veel!
Ten tweede word ik ook iedere keer uitgebreid welkom geheten met een groot artikel:ik ben er helemaal van onder de indruk. Maar dat hoeft niet steeds weer en het vult mijn halve beginscherm!
En dan nog: mijn adresboek is akelig leeg. Hoe vul ik dat vanuit Outlook.com? (Wil je dat alsjeblieft heel simpel uitleggen?)
Al vast bedankt!
 
Ha Aarie, ik heb op je link geklikt en alles over de lekken gelezen. Wordt een mens niet vrolijk van. Ik heb nog niets anders gedaan dan het programma downloaden, dus ik hoop dat ik update-plek kan vinden. Tot nu toe werden updates me altijd via een programma aangeboden en dan was het met een klik gebeurd. Maar als ik je goed begrijp is het handig om nog even te wachten tot Mozilla klaar is met die veilige update maken, en me dan pas druk gaan over mijn adresboek?
 
Je kunt je al wel druk maken over het adressen boek hoor :biggrin:
Hij heeft ook dat hij automatisch naar updates zoekt ->
Als er updates beschikbaar zijn, zal het dialoogvenster Software-update worden weergegeven.

Als je handmatig wilt kijken voor updates dan doe je het volgende.

Handmatig controleren op updates
U kunt op elk willekeurig moment controleren op updates.
Ga naar het menu Help en selecteer Over Thunderbird.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, dat lijkt me duidelijk. Maar in jouw link hebben ze het toch echt over lekken die nog gerepareerd moeten worden! Denk je dat ik dat maar niet moet onthouden? Mijn plan is om in 2017 (!) weer te gaan kijken wat ik doe. Maar alvast bedankt, Aarie. Fijne jaarwisseling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan