• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Driver hdmi poort

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammie2

Gewaardeerd
Lid geworden
23 nov 2012
Berichten
1.552
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een HDMI->VGA adapter aan mijn laptop hangen voor mijn 2e beeldscherm maar af en toe valt het beeldscherm weg.
Ik hoor dan soms het geluid van een losgekoppeld apparaat, maar niet altijd. Het beeldscherm valt eigenlijk altijd maar een paar seconde weg.
Soms dan staat op het 2e beeldscherm "Input not supported", en dan moet ik de hdmi stekker er opnieuw insteken. Ik weet vrij zeker dat dit aan de drivers ligt, maar aangezien ik niet weet waar ik dan moet kijken vraag ik het hier maar even(intel HD graphics en NVIDEA drivers zijn allebei up to date). Hopelijk ben ik duidelijk genoeg geweest, en anders moet je maar even vragen.

Alvast bedankt!
 
Je kunt onder apparaat beheer kijken en dan eens zien of je gele driehoekjes ziet.
Is de kabel wel goed?

Hier enkele oplossingen voor hdmi in Windows 10
Ik zou alleen de tool niet gebruiken, eerst kijken of het met de rest lukt.
Want ik ken dat programma niet en om zo maar iets te downloaden.
http://windowsreport.com/hdmi-output-problems-windows-10/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee geen gele driehoekjes, en het kan aan de adapter liggen. Maar hoe test ik dat?
 
Heb je een andere computer/laptop in huis?
Sluit het daar eens aan, mocht het daar ook niet werken dan ligt het toch aan de adapter.
Maar kijk anders eerst eens in mijn link in mijn vorige bericht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je toevallig een andere kabel liggen waarmee je het zou kunnen testen? Eens kijken of het aan de kabel ligt.
 
Kan ik morgen wel eens proberen, het nadeel is dat het willekeurig is. Soms paar keer in 10 minuten, soms niks in paar uur

--- Update ---

Nee ik heb niet nog een kabel liggen, het is een adapter dus daar heb ik er maar een van.
Deze adapter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dan kun je dingen uitsluiten.
Beweeg de kabel soms tijdens het computeren?
Zoja dan kan het de aansluiting of adapter het zijn. Net als bij een kabel breuk, dan is het ook willekeurig, als je de kabel beweegt.

--- Update ---

Lijkt mij niet zo snel die adapter, kun je weinig aan verbuigen of kapot maken, of het moet binnen in zitten.
 
Nee dat heb ik al geprobeerd, beetje op en neer bewegen met wat kabels maar hielp niks. Heb al een keer zo'n adapter terug gestuurd omdat de resolutie totaal niks was.
 
Heb je het probleem ook als je het beeldscherm met, de ouderwetse, blauwe kabel aansluit? En heb je het probleem pas sinds kort of heb je er al langer last van?
 
Ik heb dat beeldscherm jaren met de blauwe kabel gebruikt zonder enig probleem. Ik heb deze laptop sinds de zomer en ik weet niet precies hoelang ik dit probleem al heb. Ik heb eerst geen tijd gehad om er naar te kijken, en daarna stelde ik het steeds uit. De laatste tijd heb ik het voor mn gevoel erger, en soms pakt hij ook het geluid over op de HDMI uitgang, waardoor mijn geluid wegvalt tot ik het standaard afspeelapparaat weer terugverander naar aux.
 
Probeer de zaken eens met de kabel. Anders zou ik met de laptop teruggaan voor de garantie. Want als ik het zo lees is die poort niet helemaal lekker.
 
Ik heb gisteravond de webshop gemaild, en die heeft me vanmorgen een nieuwe opgestuurd. Die is waarschijnlijk morgen binnen en dan weet ik snel genoeg of het aan de adapter lag, of toch aan mn laptop
 
Oke ik ben benieuwd wat het is.
We horen het wel als hij binnen is en is getest.
 
Wat bedoel je precies? heb je een nieuwe HDMI adapter opgestuurd gekregen?
 
Ja ik heb een nieuwe HDMI adapter gekregen, en die werkt tot nu toe probleemloos. Oftewel hopen dat het zo opgelost is, maar het lijkt er gelukkig wel op.
 
Dat is mooi! Dank voor het melden van de oplossing mochten er nog zaken zijn dan horen we het wel.
 
Goed om te horen! Hopen dat het zo blijft.
 
Ik begin die adapters een beetje zat te worden, nu is bij de nieuwe de resolutie van het beeldscherm helemaal verkloot. Maar als ik de oude (die ik toen vervangen heb) erin duw werkt de resolutie gewoon zoals het hoort (maar valt hij waarschijnlijk weer regelmatig uit)
 
Waren het dure adapters?
Kan ook een kwaliteit probleem zijn, want 2 binnen een korte tijd is wel snel.
 
Helemaal met Aarie eens. Weet je wel zeker dat je laptop geschikt is om de adapters aan te sturen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan